Kuidas käib tänapäevaste autoistmete testimine?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Fotod: SEAT.

Autoistmed peavad pärast kümneid tuhandeid kilomeetreid püsima sama mugavad ja vastupidavad kui päeval, mil auto osteti. Sellise kvaliteedi tagamiseks viivad SEATi insenerid läbi mitmeid pikaajalisi teste, enne kui tootmien üldse algab.

Kirjeldame lähemalt viit kõige põhjalikumat testi, mida viiakse läbi kolme aasta jooksul iga uue autoistme arendamise jooksul.

700 korda päevas. Just nii palju istub iga testija autosse ühes päevas, et nädala peale saada kokku 6000 autosse istumist. Selline test peab simuleerima auto istme kulumist viieaastase perioodi jooksul ning selle tagamiseks kannavad testisikud erinevatest materjalidest riideid – mõned neetidega teksasid, teised jällegi tugevdatud õmbluste ja nööpidega pükse. Istme kattematerjal ja sisu peab suutma kõigele vastu panna.

Hõõrumistestis lastakse inimestel puhata ning suurema töö teeb ära masin. Kolme nädala jooksul teeb masin 24 tundi päevas 22 000 hõõrumistsüklit, milles simuleeritakse 75-100 kilose massiga inimese liikumist istmel. Testi lõpus analüüsitakse istme vastupidavust ning hinnatakse kriitiliselt seda, kuidas iste ja selle omadused peale sellist katsumust vastu peavad.

Selles kambris simuleeritakse 300 000 kilomeetri läbimist.

225 tundi 80 °C kuni -35 °C kraadises temperatuuris rappumist simuleerib sõiduki puhul 300 000 kilomeetri läbimist. Lisaks istmete vastupidavusele saab nii näha ka teiste auto osade ja omaduste säilimist ja testida, kas midagi võib peale sellist perioodi puruneda.

Istmesoojendus igasse kliimasse: külmakambri temperatuur seatakse -20 °C ning kasutades termokaamerat, testitakse istmesoenduse kiirust ja efektiivsust. Mugava temperatuurini peab iste sellise külmaga jõudma juba kolme minutiga. Viieteistkümne minutiga jõuab iste juba 40 kraadise soojuseni. Lisaks istmesoojenduse kiirusele saab selles testis kontrollida ka soojuse ühtlast jaotumist kogu istme pinna peal.

Juhi ja teiste reisijate kõige mugavama istumisasendi tagamiseks tuuakse mängu täppisteadus. Ideaalse sõidu- ja istumispositsiooni leidmiseks mõõdetakse istmel kuni 20 erinevat punkti, et tagada kere õige asetus, kaugus peatoest ja juhi reieluu nurk. Selliste oluliste aspektide mõõtmiseks kasutatakse laserit, et tagada kõige täpsemad tulemused ja optimaalne mugavuse ja ohutuse tase.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.