SEAT

Uue Cupra Leoni näitel: Kuidas 3D printimine autotööstust muudab?

Fotod: SEAT.

Esimese hooga Cupra küljepeeglile peale vaadates ei pruugigi kohe aru saada, et tegu ei ole päris tavalise peegliga, vaid 3D prinditud osaga. Seda tehnoloogiat on Cupra hakanud uue Leon Competition mudeli arendamisel koostöös HP-ga aktiivselt kasutama.

Kuid kuidas 3D printimine üldse autode arendamisele kasuks tuleb?

“Uue Cupra Leon Competitioni puhul oleme 3D printinud rooli keskmise kontrollmooduli, kapoti õhusisselaskeavad, küljepeeglid ja vesijahutuse sisselaskeavad,” sõnas Xavi Serra, Cupra Racingu tehnilise arendusosakonna juht. Need jupid valmistati HP Jet Fusion 5200 3D printeriga, et neid juba arendusfaasi testides proovile panna.

Säärase tehnoloogia kasutamine annab arendajatele ja disaineritele mitmeid hüvesid. “Peamine eesmärk on valmistada palju osi lühikese ajaga. Sedasi saame kiiresti paljusid erinevaid disaine testida ja, kuna sõidukit arendatakse nüüd paralleelset, võimaldab tehnoloogia meil kähku igasugu disaini käigus tekkinud muudatustele reageerida,” selgitas Xavier.

TCR võistlustel on küljepeegel selline osa, mis peab reeglite järgi olema sama kujuga nagu seeriamudelilgi. Kuid Cupra insenerid läksid isegi sammu võrra kaugemale: “Tahtsime lisada veel ühe funktsiooni, milleks on juhi jahutamine. Selle saavutamiseks pidime disainima õhu sisselaskeava suurima rõhuga tsooni,” rääkis mees.

Kõiki materjale ja osi testitakse mõistagi tuuletunnelis, kus 3D jupid pannakse proovile täpselt nagu iga teinegi. “Mida suuremat valikut juppe me siin testida saame, seda parem. See võimaldab meil palju kiiremini tegutseda.”

Kuna tegu on võidusõiduautoga saab arenduse viimane faas toimuda ainult ühes kohas – rajal. Täpsemalt pandi 3D osadega Leon Competition proovile Portugalis Portimao rajal. “Tulemused olid suurepärased ja mõned isegi üllatavad, kuna me üritame materjale viimase piirini lükata,” sõnas insener.

“3D printimine tähistab autotööstuses murdepunkti, kiirendades arenduses ettevalmistus- ja täitmisaegu ning võimaldades inseneridel selliseid osi valmistada, mida seniste tehnoloogiatega teha ei saanud. See tehnoloogia on praegu ja ka tulevikus võtmeks kõikides valdkondades, kus on vaja keerulised ideed reaalsuseks teha,” lõpetas Xavier.

Uus Cupra Leon suundub nüüd arendusfaasi lõpusirgele. Mudelit esitletakse järgmise veebruari 20. kuupäeval Cupra Garaaži avamisel.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.