Toyota osaleb esmakordselt Prantsusmaal Pariisis klassikaliste ja vintage-autode messil Rétromobile 2025. Suurnäitusel esitleb Toyota teema all “60 aastat elektromobiilsust” oma nelja ikoonilist autot: Toyota Sports 800 (1965), esimese põlvkonna Prius (1997), esimese põlvkonna elektriline RAV4 (1996) ja GR Yaris Rally1 (2025).
Rétromobile on iga-aastane rahvusvaheline suurnäitus, mis toob kokku tootjad, edasimüüjad, oksjonimajad, klubid ja liidud. Rétromobile on tuntud ainulaadsete väljapanekute poolest ning meelitab kokku autohuvilisi kogu maailmast.
Rétromobile 2025 toimub 5.–9. veebruaril Pariisis Expo Porte de Versailles messikeskuses. Toyota toob näitusele neli mudelit, mis sümboliseerivad autotehnoloogia arengut.
Toyota Sports 800 (1965)
Toyota esimene sportauto on tuntud oma väikese kaalu, disaini ja muljetavaldava sooritusvõime poolest. Sports 800-l oli õhkjahutussüsteemiga kahetaktiline mootor. See oli üks esimesi autosid, millel oli insenertehniliselt uuenduslik, Targa katuse lahendus: eemaldatav katuseosa ja turvavardad istmete taga täislaiuses tegid sellest omalaadse, tõeliselt silmapaistva poolkabrioleti.
Esimese põlvkonna Prius (1997)
Maailma esimene seeriatootmisse jõudnud Toyota hübriidauto Prius tegi autotööstuses revolutsiooni – oma bensiini- ja elektrimootori kombinatsiooniga seadis uue normi keskmisele kütusekulule – ja tõstis keskkonnateadlikkust laiemalt. Priusest sai üleilmne hübriidtehnoloogia sümbol.
Esimese põlvkonna elektriline RAV4 (1996)
Elektrisõiduki tehnoloogia teerajaja RAV4 EV oli üks esimesi seeriatoodetud elektrilisi maastureid. RAV4 EV sõiduulatus ühe laadimisega oli umbes 200 kilomeetrit – sellega tõestas Toyota, et on suuteline pakkuma jätkusuutlikke liikumisvõimalusi igas autoklassis.
GR Yaris Rally1 (2025)
Kaasaegne ime, 2025. aasta maailmameistrivõistluste ralliauto GR Yaris Rally1 on Toyota tipptasemel tehnoloogia esindaja mootorispordis. Hübriidajamiga sõiduk on erakordselt hea sooritusvõimega ja paindlik.
Oma kohalolekuga Rétromobile’i messil näitab Toyota, kuidas saab tehnoloogiate (hübriid (HEV), pistikhübriid (PHEV), akutoitel (EV) ja vesinikukütuseelemendiga (H2)) arendamise kaudu tõsta edukalt sõidukite efektiivsust ja vähendada heitmeid.