Aastaid on Tallinn ja Tartu kõige ohtlikuma liiklussõlme kategoorias omamoodi pingpongi mänginud. Kui kurikuulus Haabersti ringristmik mõne aasta eest uue kuue sai, muutus olukord kiiresti. 2016. aastal tekitati Haaberstis 158 liiklusõnnetusega kahju ligi veerand miljoni euro väärtuses, ent uue ristmiku avamise järel vähenes kahjusumma mitu korda.
Samal ajal võttis ohtlikema ristmiku tiitli üle Tartu Lõunakeskuse juures asuv Riia ringristmik, mis jäi „karikat” hoidma suisa kolmeks järjestikuseks aastaks. Täpselt aasta eest avati seegi rekonstrueeritud kujul. Kuigi ülikoolilinnas jäi alles ringristmik ja Tallinnas rajati hoopis turboristmik, ühendab mõlemat teise tasandi lisandumine. See lennutas palli taas pealinna väravasse.
Nimelt osutus Liikluskindlustuse Fondi (LKF) värske statistika põhjal Eesti suurimaks murelapseks Kristiine ristmik. 2022. aastal põhjustasid juhid seal 110 liiklusõnnetust, tänavu on neid juhtunud juba 70. Mida pealinna tuiksoonte ühe olulisema sõlmpunktiga peale hakata?
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 21, november 2023
Kõik selle ajakirja lood