Sellist võidukäiku pole ammu nähtud. Alates linnadžiipide hiilivast turuletulekust 1990-ndatel kasvab nende populaarsus pidurdamatult siiani. Tegu on ammugi turul domineeriva autoliigiga, mille päralt mõnes riigis on pool või enamgi uute autode turust, näiteks nagu Eestis. Ja kasv ei näi peatuvat, sest tänavu jaanuaris nautisid džiibilised Eestis juba 55% turuosa.
Džiipide populaarsus peegeldub ka pakutavate mudelite rohkuses. Kui Autoleht mullu Eestis müüdavate maasturite edetabeli koostas, oli valikus 101 mudelit – ja nüüdseks pigem veel rohkem. Valik katab tohutult kirju rea Alfa Romeo Stelviost Volkswagen T-Rocini ja Audi RS Q8-st Volvo XC90-ni.
Kas alternatiive polegi? Kas viimsedki autoostjad kolivad samuti džiipidesse? Õigupoolest ei tohiks alternatiividest puudu tulla. Sest universaalid ja sedaanid pole müügilt veel sugugi kadunud. Tõsi, valik on palju väiksem, mõlemaid kokku saab umbes sama palju kui maastureid.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 5
Kõik selle ajakirja lood