Eelmises Autoleht Ekstras panime edetabelisse 50 kõige paremat kasutatud autot ja see oli raske. Üle-eelmises Ekstras sai järjestatud kõik Eestis müüdavad linnamaasturid, mis oli veel eriti raske. Kõik see kahvatub kõikide Eestis müüdavate elektriautode edetabeli kõrval. Vaidlemist ja kohtade sättimist jätkus viimase hetkeni ning erimeelsusi oli rohkem kui varasemate edetabelite puhul.
Palju raskem kui “tavaliste” autode puhul
Mis selle siis nii raskeks tegi? Üheks peamiseks probleemiks on see, et traditsioonilises mõttes autodena on elektriautod üksteisega palju sarnasemad kui sisepõlemismootoriga sõidukid. Hääl, mootori iseloom, silindrite arv, kütuse liik, võimsus, käigukast – kõik see ja veel väga palju pisiasju eristavad üht autot teisest.
Hea hinnaga ja paberil võimas auto võib osutuda päriselus täielikuks läbikukkumiseks, sest käigukast ei suuda mootoriga koostööd teha ning heli on ka mannetu. Elektriautodel need erinevused puuduvad. Peamiselt on need normaalse, äkilise või hullumeelse kiirendusega ning mõni üksik sobib ka lõbusamaks sõiduks kurvilisel teel. Kuidas neid siis ritta seada?
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr3
Kõik selle ajakirja lood