Libeduse tõrje tähendab praktikas teede soolatamist ja see on omamoodi sõltuvushaigus. Soolatamist vihatakse, see rikub autosid ja keskkonda, kuid ilma ka ei saa. Põhikooli keemiatunnist teame, kuidas sool raua oksüdeerumise protsessi kiirendab, ning autoomanikud näevad seda protsessi reaalajas oma autode peal. Eestis veel eriti valusalt, sest täiendava roostekaitse tegemine pole siinmail kuigi populaarne.
Aastast aastasse käib sama trall. Autohuvilised peidavad talveks kõige armsamad ja väärtuslikumad autod garaažide sügavustesse, et need soolaga pihta ei saaks. Soola saanud, kohati ainult viie aasta vanused olmeautod aga vaevlevad rooste käes ning 10 aastat vanu, igati korras tehnikaga autosid kantakse maha, sest sool on auto põhja kallal oma töö teinud.
See omakorda koormab keskkonda, sest ilma soolata saaks autodega tõenäoliselt kauem sõita, selmet pidevalt uusi osta. Summutid, piduriosad, põhi – kõik kõduneb soola pärast varem, kui peaks, ja tarbija maksab selle kinni.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 2, jaanuar 2023
Kõik selle ajakirja lood