Eestis loodud digiplatvorm viib kaubaveod täiesti uuele tasemele

Praeguseks edukalt sadu kaubasaatjaid ja vedajaid ühendanud Truck4Goods ei kavatse aga Eestiga piirduda.Foto: Shutterstock

Maanteedel liikuvad veokid panevad mõtlema, et kui palju vaeva peab nägema kauba liigutamiseks õigesse kohta ja veel õigeks ajaks. Eesti idufirma Truck4Goods töötas välja igal hetkel ja igal pool toimiva lahenduse, mis selle kõik lihtsamaks teeb.

Millest saab üks kaubavedu alguse? “See algab kauba saatja ja vedaja vahelise lepingu sõlmimisega. Saatja annab vedajale teada, millist kaupa, kui palju ja kuhu tuleb vedada,” vastab kodumaise kaubavedude platvormi Truck4Goods tegevjuht Mihkel Osula. Edasi valib vedaja sobiva transpordivahendi, korraldatakse kauba laadimine ja juht veab selle sihtkohta. Kui kaup on kohal, toimub veel kauba mahalaadimine ja üleandmine saajale.

Pealtnäha tundub, et see on juba nii kivisse raiutud süsteem, kus mingit innovatsiooni luua on keeruline. Ometi on sellega hakkama saanud just 2019. aastal alustanud veebirakendus Truck4Goods. “Meie eristume oma innovaatilise platvormi ja mobiilirakendusega, mis ühendab kaubasaatjad ja vedajad reaalajas. Meie platvorm võimaldab kiiret ja tõhusat hinnapäringut, reaalajas jälgimist ning digitaalset dokumentatsiooni,” selgitab Osula.

Truck4Goods esimese eelisena toob ta välja, et veebis ja mobiilirakenduses töötav digitaalne platvorm leiab õige vedaja ka kõige nõudlikumale kliendile. “Truck4Goods platvorm kasutab arenenud algoritme, et ühendada kaubasaatjad sobivate vedajatega, arvestades kauba tüüpi, sihtkohta ja saatja eelistusi,” selgitab ta.

Kaupade saatjate hinnapäringutele võidakse esitada hetkega sadade liitunud veoteenuseosutajate poolt hinnapakkumine. Saadetise info jõuab vedajateni kergestiloetava hinnapäringuvormina, mille täitmine on kiire ja lihtne. 

Hinnapäringuvorm sisaldab kogu vajalikku infot, toimetamaks saadetise kohale õigeaegselt ning parima hinnaga, seega võib julgelt öelda, et Trucks4Goods on tõhusaim keskkond kaubaveo hangete korraldamiseks, planeerimiseks ja jälgimiseks.

Tuleviku kaubavedu digitaalsel platvormil

Kuna Truck4Goodsi kliendid on peamiselt suured ja keskmise suurusega ettevõtted, siis on eriti oluline, et täidetud saaks ka kõige nõudlikumad soovid. Siiski toonitab Osula, et nende platvorm on avatud ka eraisikutele, kes soovivad kaupa vedada.

Selleks, et rahuldada nii suurte ettevõtete kui ka eraisikute soovid, on välja töötatud lahendus, mis pakub reaalajas jälgimist, digitaalset dokumentatsiooni, isikupärastatud suhtlust vedajatega ja konkurentsivõimelist hinnakujundust. See kõik on integreeritud nii veebilehele kui ka mobiilirakendusse.

Osula sõnul on nad digitaalset platvormi välja töötades mõelnud ka sellele, kuidas säästa klientide aega ja raha. “Tänu meie platvormi automaatsetele hinnapäringutele ja optimeeritud vedajate valikule leiavad kaubasaatjad kiiresti parima hinna ja kvaliteedi suhte.”

Teisena peab Osula just nende tulevikuvisiooni kaubavedude osas nende üheks peamiseks eeliseks. “Meie eesmärk on muuta kaubavedu digitaalseks, läbipaistvaks ja keskkonnasõbralikuks, kasutades tehnoloogiat, et optimeerida logistika protsesse ja vähendada transpordi ökoloogilist jalajälge,” täpsustab ta.

Veebis ja mobiilirakenduses töötav digitaalne platvorm leiab õige vedaja ka kõige nõudlikumale kliendile. Foto: Trucks4Goods

Väga olulisel kohal on ka turvalisus ja usaldusväärsus, sest Truck4Goods platvormil on range vedajate hindamise ja kvaliteedikontrolli süsteem. Lisaks pakutakse klientidele reaalajas jälgimist ja digitaalset dokumentatsiooni, mis tagab kaubaveo läbipaistvuse ja usaldusväärsuse.

Lisaks optimeerib Truck4Goods platvorm vedajate marsruute, vähendades nii kütusekulu kui ka CO2 heitmeid.

Suur tulevikuplaan: vallutame Euroopa!

Eestist rääkides toob Osula kõige aktiivsiemate piirkondadena välja suured linnad ja sadamalinnad nagu Tallinn, Tartu ja Pärnu. Vähem aktiivsed on aga kaugemad ja vähem asustatud piirkonnad, nagu Kagu-Eesti ja saared, kus kaubavedude maht on väiksem. “Eestis liiguvad läbi meie platvormi kõige rohkem ehitusmaterjalid, toidukaubad ja elektroonika. Kui võrrelda üldise trendiga, siis need kategooriad on ka üldiselt kõige sagedamini veetavad kaubad,” räägib Osula.

Praeguseks edukalt sadu kaubasaatjaid ja vedajaid ühendanud Truck4Goods ei kavatse aga Eestiga piirduda. Nimelt on lähiajal plaanis laieneda teistesse Euroopa riikidesse. 

“Meie ärimudel põhineb komisjonitasudel kaubaveo tehingute eest. Tänu meie tehnoloogilistele lahendustele ja suurele vedajate võrgustikule suudame pakkuda kõrget kasumimarginaali ja stabiilset kasvu.”

Ja just selleks, et püsida kiiresti muutuvas logistikasektoris konkurentsivõimelisena on fookus seatud pidevaele innovatsioonile ja tehnoloogia integreerimisele. “Lisaks kuulame aktiivselt meie klientide tagasisidet ja kohandame oma teenuseid vastavalt turu vajadustele.”

Loomulikult ei jääda ka innovatsiooni osas loorberitele puhkama. Kavas on integreerida veelgi rohkem tehnoloogilisi lahendusi, et parandada kaubaveo efektiivsust ja kliendikogemust.

Selleks, et püsida kiiresti muutuvas logistikasektoris konkurentsivõimelisena on fookus seatud pidevaele innovatsioonile ja tehnoloogia integreerimisele. “Lisaks kuulame aktiivselt meie klientide tagasisidet ja kohandame oma teenuseid vastavalt turu vajadustele.”

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.