Sisuturundus

Kevad tuleb teisiti: kas pikalt vindunud pandeemia tõstab ka rehvide hinnad uutesse kõrgustesse?

Kui talvel eelistab kohalik tarbija pigem kallimaid või rohkem tuntud tootja rehve, siis suverehvide osas vaadatakse rohkem ka Hiina tootjate poole.Foto: Rehvid24

Rehvivahetuse hooaja eel on müüjatel ärevad ajad, sest lisaks niigi pidevalt kallinevale elule on pikalt kestnud pandeemia viinud rehvide transpordihinnad lakke. Kas autoomanikke ootab ees hinnatõus?

Hiina toodangut ootab ees märgatav hinnatõus

Rehvid24 esindaja Marek Mooruse sõnul on transpordihinnad viimasel ajal tohutult tõusnud. “Kui varem maksis Hiinast teele pandud konteiner 1500–2000 dollarit, siis täna on see hind peaaegu kümnekordistunud, ulatudes pea 20000 dollarini,” räägib Moorus. 

Hindade kolossaalne tõus on viinud kaupmehed arusaamiseni, et teatud tooteid ei ole mõistlik enam maale tuua. Lisaks kardetakse Mooruse sõnul seda, et kui rehvid praeguste hindade juures sisse osta ja vahepeal hinnad äkki kukuvad, siis jääb kaup kaupmehele väga kallilt kätte. “Sellist segadust on hetkel turul meeletult,” nendib ta.

Kui talvel eelistab kohalik tarbija pigem kallimaid või rohkem tuntud tootja rehve, siis suverehvide osas vaadatakse rohkem Hiina tootjate poole. “Selline hindade tõus tähendab, et Hiinast tellitud rehv, mis enne maksis 30 eurot, võib nüüd maksta juba 50 eurot või rohkem,” märgib Moorus. See on aga võrdne juba mõne Euroopa tootja odavama toote hinnaga. Seega tasub hinnatundlikumal kliendil, kes harjumusest otsib esmalt Hiina tootjate rehve, hakata vaatama ka Euroopa toodangut, kuna hinnavahe ei pruugi täna enam olla selline nagu varem.

Niisiis kõlab, nagu võikski nüüd ainult Euroopa tootjatelt rehve tellida. Tuntud Euroopa ja Jaapani tegijad on Mooruse sõnul panustanud eelkõige premium-klassi rehvide tootmisele. Euroopa tehased töötavad võimalikult ökonoomselt ja roheliselt, mis aga tähendab, et ehku peale Euroopas ei toodeta ning rehvid võivad väga kiirelt ladudest otsa saada. Seega tasub ostu aegsasti planeerida.

Hiinast toodavate rehvide hinnad on märkimisväärselt tõusmas.Foto: Rehvid24

Rehvide ostmine on iseenesest lihtne, aga …

“Rehvi ostmine peab täna olema kindlasti mõtestatud tegevus,” selgitab Moorus, kelle sõnul on auto ülalpidamine muutunud kallimaks, nagu kogu elu meie ümber. Nii peab ka rehvidele rohkem tähelepanu pöörama ning tegema mõistlikke investeeringuid, et autosõit oleks ohutu, mugav ja ökonoomne. “Autorehvi ei tasuks suhtuda kui lihtsalt musta ja ümmargusse asja,” toonitab Moorus.

Moorus soovitab rehviostu suhtuda kui investeeringusse. “Kui esialgu võib kallima rehvi ost tunduda suure väljaminekuna, siis üldjuhul sõidad sa nende rehvidega enam kui kaks hooaega ning kui selle aja peale kallim summa ära jagada, siis see väljaminek enam nii suur ei olegi,” lisab ta.

Rehvide ostmine on tegelikult ju üsna lihtne protsess. “Rehvimüüjad pakuvad võimaluse sisestada veebipoe otsinguribale oma auto registrinumber ning seejärel kuvatakse tulemuseks valik rehvidest, mis sobivad sinu autole,” selgitab Moorus, kelle sõnul ei tasu karta juhtumeid nagu riietega, kus ühe brändi S-suurus võib võrduda teise tootja L-suurusega.

Küll aga tasub kontrollida, kas tegemist on ametliku edasimüüjaga, kellel on olemas ladu, kust rehvid kindlasti kätte saab. Mooruse sõnul eristabki Rehvid24 just see, et neil on kohapealne ladu olemas. “Paljud veebipoed on endale kahmanud kokku erinevaid Exceli-tabeleid, mis tähendab, et tegelikult neil veel neid rehve olemas ei ole,” selgitab Moorus. Seepärast pole harvad ka juhud, kus kaupmees helistab ja pakub hoopis alternatiivseid variante. “Meie laos on rehvid alati olemas ning kui klient esitab tellimuse, siis saab rehvid kätte 1-2 tööpäeva jooksul, olenemata hooajast,” rõhutab Moorus.

“Minu soovitus on: kui hakkate rehve veebist tellima, siis võtke need kaupmeeste juurest, kes reaalselt vastutavad oma kauba eest,” märgib Moorus. Nii saab kaupmees kohe tegeleda ka kõiksuguste küsimuste ja probleemidega, mis võivad tekkida. Kui aga osta edasimüüjalt, kes hakkab rehve kuskilt Saksamaalt tellima alles pärast päringu sissetulemist, siis võib Mooruse sõnul ka murede lahendamise ring hakata samamoodi pihta kuskilt väga kaugelt.

Rehvid24 kontor ja töökoda asub Tallinnas Mustamäel aadressil Mäealuse 10.Foto: Rehvid24

Ära karda vanemaid rehve

“Miskipärast on jäänud inimestele mulje, et kolm-neli aastat tagasi toodetud rehv on kuidagi halvem kui näiteks kaks aastat tagasi toodetud,” toob Moorus välja ühe müüdi, mis on rahva seas tekkinud. Tegelikkuses ei muutu korralikult hoiustatud rehvide omadused mitte kuidagi ning need on igati sobilikud autole allapanemiseks.

Kindlasti ei tasu arvata, nagu oleks lattu seisma jäänud rehv kvaliteedilt kehvem. “Pigem on seisma jäämise korral küsimus selles, kas sai seda mõõtu rehvi liiga palju palju sisse toodud või on lihtsalt mingisugused uued mustrid peale tulnud,” selgitab Moorus. Ta ütleb, et kui tal kliendina oleks samasugused teadmised nagu müüjana, siis ta just otsiks neid ladudesse seisma jäänud rehve, kuna nii on võimalik saada väga head rehvid mõistliku hinnaga. 

Rehvid paigalda spetsialistide juures

Kui juba ostad autole korralikud rehvid, siis lase need paigaldada professionaali juures. “Jah, kindlasti on võimalik rehvid alla saada mõnes telgis, kuid kahjuks jõuab meieni väga palju kliente, kelle rehvid on valede võtete kasutamise tõttu ära lõhutud,” nendib Moorus, kelle sõnul läheb niisugune rehvivahetus lõpuks veel kallimaks. Eriti kui odavamasse rehvivahetuspunkti minnes loodeti tegelikult säästa.

Rehvid24 töökojas on spetsiaalsed pingid, kus rehvide tasakaalustamisel käib rehv vastu asfaldirulli, mis imiteerib reaalset sõitu. “See on vajalik selleks, et pakkuda kliendile autoga vibratsioonivaba ja muretut sõitu,” selgitab Moorus.

Selge on see, et kui töökojas on kvaliteetsed seadmed ja koolitatud tööjõud, siis ongi paigalduse hind veidi kõrgem. “Soovitan mõelda selle peale, et kui käid suvalises parklas rehve vahetamas ja lõpuks jõuad ikkagi tagasi kallimasse töökotta, siis tegelikult maksad sa teenuse eest juba topelthinda,” märgib Moorus.

Rehvid24 omab korralikku ladu, mis tähendab, et rehvid saab pärast tellimust juba paari päevaga kätte.Foto: Rehvid24

Rehve on mõistlik hoiustada rehvihotellis

Inimeste hulgas on üha populaarsemaks saamas võimalus ka hoiustada oma rehve niinimetud rehvihotellis, mis muudab klientide elu tunduvalt mugavamaks. “Kliendid ei pea tõstma 15-20 kilogrammi kaaluvaid rehve enda autosse, mis võivad seal ka auto polstrit lõhkuda või määrida,” räägib Moorus. Näiteks Soomes ja Rootsis on üldse rehvide hoiustamine kuurides ja garaažides keelatud, seal nähakse seda kui tuleohtlikku olukorda. “Kindlasti soovitame ka meie hooajaväliselt oma rehve hoida rehvihotellis, kus on selleks loodud tingimused ning inimene ei pea ennast rehve tassides vigastama või autot määrima,” soovitab Mooruse lõpetuseks.

Rehvid24 soovitab oma rehvide vahetamisele mõelda varakult ning soovib kõigile turvalist liiklemist.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.