Test

Cupra Ateca: palju õnne, vägev debüüt!

Esimene sõiduk Cupra nime alt on linnamaastur. Fotod: Kaur Ilves

Jah, osta,

Sa meeldid meile - Cupra Ateca - ja õnnitleme vägeva debüüdi eest! Väga hea baasvarustus, erk juhitavus, stiilne välimus ning igakülgne praktilisus. Auto inimesele, kes tahab sõita kiirelt ja ka sinna, kus teed kõige paremad ei ole.

Elame suhteliselt jabural ajal kus vanemad inimesed ei saa enam varsti üldse aru, milleks üks või teine auto on tegelikult ette nähtud – sõidumasina välimus lihtsalt ei anna selget vihjet tema otstarbe kohta!

Vanasti olid asjad lihtsad – sedaaniga sõitsid igavad pereinimesed, universaaliga sõitsid igavad pereinimesed kellel on kolm last ja kupeega sõitsid keskeakriisis noored vanamehed.

Need üksikud, kes nädalavahetusel paljakäsi karu tapsid, sõitsid maasturiga. Lihtne ja loogiline.

Milline töökoht on tänapäeval ühiskondlikult oluline?

Tänapäeval sõidavad peaaegu kõik maasturitega ja seepärast soovitan olla väga ettevaatlik nende masinate läheduses manööverdades. Kui juhtud kogemata seda riivama, siis sa kunagi ei tea, kas roolist kargab välja ehmatanud pereema või karutapja, kes sind kohapeal ära nülib. Vanasti seda ohtu polnud, sest maastureid oli vähe ja nad elasid põhiliselt metsas.

Number reedab, et midagi erilist selles autos on, aga välimus otseselt ei karju.

Ehk siis õhku jääb küsimus, kuidas me kõik oleme sattunud justkui enese teadmata maasturisarnaste toodete rooli keerama?

See toob meid teise jabura tänapäevase nähtuse juurde. Mis te arvate, milline võiks olla tänapäeval inimeste elu ja heaolu kõige enam mõjutav töökoht? Geenitehnoloogid? Tehisintellekti arendajad? Kliimateadlased? Vale puha – selleks on VW grupi linnamaasturite kliendisegmendi maatriksi direktor!

Üks korporatsioon toodab sadu erinevaid maastureid

Kiire arvutus näitab, et hetkel on neil pakkuda seitsme põhibrändi (VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Lamborghini ja Porsche) alt umbes 20 erinevat linnamaasturi keremudelit, millel omakorda on kasutusel ligi 15 erinevat mootoriversiooni.

Ehk siis kokku mitusada erinevat kombinatsiooni kerekujust ja mootorivõimsusest! Ükskõik kes sa arvad, et sa oled, siis tegelikult on sulle seal maatriksis kindlasti oma koht ette nähtud.

Cupra venitab maatriksi piire

Seat otsustas eelmisel aastal kätte võtta fileerimisnoa ja viilutada oma tooteportfellist välja eriti sportlike kavatsustega mudelid, mida müüakse omal jalgel seisva kaubamärgi Cupra (Cup Racing) alt.

Seati nime leiab näiteks tuledelt. Uus Cupra logo aga meenutab veidike Transformereid.

Olukorra tõsidusest annab aimu, et isegi logo on Seati omast täiesti erinev. Ajastu vaimu tuules polnud esimene pääsuke mitte sportsedaan, kupee või luukpära, vaid sportlik tõlgendus Seat Ateca linnamaasturist, mille nimi on siis uues kehastuses, üllatus-üllatus: Cupra Ateca.

Tundub, et Cupra kaubamärgiga Hispaanlased nalja ei mõista ja nende debüütalbum Ateca mängib muusikat 300 hobujõulise bensiinimootori, neljarattaveo ja välkkiire DSG automaatkastist koosneva ansambliga.

Hunt keskmisest jõulisema lamba nahas

100 kilomeetrit tunnis saabub särtsaka 5,2 sekundiga, mis tähendab, et foori alt lahkudes jääb enamus püüdlikke entusiaste väikese musta täpina selja taha. Osaliselt ka seetõttu, et hoolimata lihvitud sportlikest võimetest, näeb Cupra Ateca välja pigem stiilselt vaoshoitud kui eputav, uinutades vastaste valvsust.

Teravad ja stiilsed jooned, ei mingit vindi ülekeeramist ja vigurdamist.

Cupra Ateca välisilme vajutab hea hispaanialiku stiilitundega õigetele nuppudele – üldmulje on puhaste joontega, viisakalt viigitud ja tervikuna meeldivalt kompaktne.

Esiosa on pikitud musta, suurte rombikujuliste silmustega õhuvõtuavadega kuhu sisse väiksem varblane nagu muuseas võib ära kaduda. Kurvilisel teel tahavaatepeeglisse ilmudes tekitab Cupra Ateca näoilme suure tõenäosusega kerget ärevust kui sul istumise all just midagi väga tõupuhast ei ole.

Hääl on autentne ja kütusepõhine

Visuaalne agressioon jätkub masinat saba poolt uudistades – tehniliselt liigendatud kaitserauast välja turritavad kaks paari jämedaid torusid ei jäta isegi võhikule kahtlust, et selle masinaga ainult piima järel käiakse.

Tujule ja kuulmisele teeb rõõmu summutitest kostev jõuline urin, mille toonid lähevad sportlikumates seadetes veelgi nõudlikumateks ja territooriumi märgistavad gaasipedaali kiirel vabastamisel üksikud akustilised tagasilöögid, mis püsivad siiski hea maitse piirides.

Nendest torudest tuleb päris hääl ja see on ilus.

Mootorihääle sünteetilist võltsingut ei toimu ja kogu tulevärk mida sa kuuled, on korda saadetud sinu parema jala ning kõrgeoktaanilise fossiilse kütuse plahvatamise koostöö tulemusena. Et need ajad kestaksid!

Sõidab nagu suur hot-hatch

Cupra Ateca ei ole ainult mäng suuremate velgede ja sportlike kujunduselementidega. Kogu vedrustus on saanud uue hingamise ja ta töötab tõeliselt hästi!

Ma julgeks isegi niikaugele minna, et võrreldes Leon Cupra 4Drive mudeliga on see osa autost, mis sind kiirel sõidul tee küljes hoiab, oluliselt paremini õnnestunud.

Sõiduseadetest võib julgelt valida igapäevaseks kulgemiseks valiku Sport, mis teeb kulgemise meeldivalt ärksaks ja nõtkeks, ilma vähimagi ebamugavuseta. Ükskõik, kas sa siis parajasti vallutad linnas auklikke tänavaid või üritad lüüa oma isiklikku rekordit ühel sellel kurvilisel teel tead-küll-kuhu.

Pidurid tegid oma tööd hästi, aga lisavarustusest on võimalik kangemad Brembod ka võtta.

Comfort seade oleks võinud vabalt sinna ideederiiulisse jääda, kust ta võeti, sest midagi muud peale üldnarkoosi kõigile juhtseadmetele ta ei lisa ja muudab autoga sõitmise nagu liivas jooksmiseks.

Üks linnamaastur ei tohiks kurvides niimoodi käituda

Isegi kõige äärmuslikum seade Cupra on Atecas vägagi tarbitav, vägagi erinevates oludes. Varasematel Seati sportlikel mudelitel tähendas Cupra seade betooni valamist vedrustusse, mis ei aidanud kaasa kehval teel juhi, auto ja teepinna vahelise harmoonia tekkimisele.

Miski ime läbi andis ilm kasutada jupikese kurvilist ja kuiva asfalti ning isegi lamellrehvide kiuste näitas Ateca ennast vägagi võimeka kurviautona.

Hea töö Cupra inseneride poolt, kes kasvava välisruumi kiuste suutsid auto kaalu hoida suhteliselt madalal (1615 kg koos juhiga).

Paljud linnamaasturid liiguvad juba 2000 kg kategoorias ja hoolimata viguritest vedrustusega tunduvad nad kurvides piitsutades ikkagi lihtsalt raskepärasena. Nagu paneks sumomaadlejad 100 meetri sprinti jooksma – hakkama saavad, aga pärast vinguvad ja tahavad palju süüa.

Jõudude vahekord võiks ratastel olla vastupidine

Atecas neid muresid ei ole ja auto mõjub väga kerge, sportliku ja väledalt reageerivana. Pannes kõrvale mälestused Leon ST Cupra 300 4Drive sportuniversaaliga, siis Cupra Atecas on tunne väga sarnane, aga kõik toimub maapinnast lihtsalt veidi kõrgemal.

Päriselt praktiline ja mahukas sportauto.

Kiiretes kurvides Cupra Atecast viimast vinti välja keerates tulevad päevavalgele lamellrehvide poolt ette joonistatud piirid – juhitavus on väga ohutu ja esimesed rehvid annavad kurva vilinaga kiirelt märku kust maalt enam edasi punnitamine ei oma mõtet.

Isegi väljalülitatud elektrooniliste abideta on neljarattavedu väga turvaliseks häälestatud ning teise ja kolmanda käigu kurvidest täiega väljakiirendamine toimub ikkagi esimeste rataste taktikepi all.

Millest on veidi kahju, sest nii hästi lihvitud vedrustus, tummine tõmme ja energiline rool võiks lubada vabalt suurema koguse momendi saatmist julgelt tagasillale. Kui Porsche seda teeb, siis miks ei võiks Cupra Ateca olla nii seadistatud, teadmine on ju firmas sama katuse all olemas?

Ringrajale ja ilma naljata

Isegi standardpidurid on väga kindla tunnetusega ja vastupidavad – pikema piinamise tulemusena jäi mu jala all pedaalitunnetus kenasti alles, kuigi kettad ise tõmbusid siniseks ja klotsid üsna koledalt haisema hakkasid.

Kokkuvõttes väga tubli sooritus ja suverehvidega ei karda Cupra Ateca kindlasti kiiremaid tiire ringrajal. Kui tahtmine tihti ringrajal kuumpärasid ehmatada, siis saab alla ka suured 370mm Brembo pidurid.

Siia taha saab lisada ka kärukonksu. Praktilise inimese jaoks kaob nii ka viimane takistus.

Tõesti, miks mitte ühendada meeldiv kasulikuga? Pere saadad suvises Pärnus promenaadile patseerima, kuniks ise sead Auto24ringil linnamaasturitele uue lati paika.

Praktilisust ei ole unustatud

Võrreldes varasemate Cupratega on Ateca võimete arsenal meeldivalt avar, kuna esimest korda saab Cupra mudelile külge ühendada veokonksu, mis võimaldab isegi 2-tonnist piduritega haagist vedada.

Põhimõtteliselt saab nii ju kahe autoga ringrajal sõita – ühe vead kohale ja kui see peaks juhuslikult kummuli minema ei ole päev rikutud, lihtsalt ühendad käru lahti ja jätkad Atecaga kust pooleli jäi.

Kuigi Cupra Ateca liigub pigem kompaktsemate maasturite seltskonnas nagu Audi Q3, VW T-Roc ja Skoda Karoq, siis ruumi jagub neljale inimesele ning nende kaasavarale täiesti piisavalt.

Ideaalkaalus auto

Isegi 190cm juhi selja taga oli võimalik sama pikal inimesel täiesti mugavalt koibi liigutada. Mulle meeldib väga mõtteviis, et auto ei peaks kaasa vedama kasutut rauast rasvakihti, millele igapäevaselt maksad lõivu kas suurema kütusekulu või lihtsalt ebamäärase juhitavusega.

Varustus on täiesti hea ka baashinna eest,a ga üht-teist saab ikka lisada ka.

Järgmise suurusnumbriga linnamaasturid, mis kaaluvad ligi 2 tonni, annavad võrreldes Atecaga juurde 400 kilo raskust, aga mitte samaväärselt tarbitavat ruumi. Aga oleme ausad, et suuri maastureid ostetakse tihi pigem ego paitamiseks kui praktilistel kaalutlustel.

Salongist ja tehnovidinatest pole põhjust pikalt jutustada, sest kõik mis vaja on seal olemas – Android Auto / Apple Car Play, korralik heli-navisüsteem ja intuitiivselt leitavad kõik muud funktsioonid, nagu ikka VW Grupi sarnastes masinates.

Stiilipunktid lähevad toekatele sport- või isegi korvistmetele, millel on ka nimmetugi olemas. Arvestades neid külgkiirendusi, mida auto on võimeline esine kutsuma, siis on tõesti parem kui sind kõvasti kinni hoitakse.

Cupra Ateca on endale territooriumi hõivamas

Cupra Ateca on tegemas sama kübaratrikki nagu seda tegi Seat Leon ST Cupra 300 4Drive. Sõna otseses mõttes on ta lõikamas endale suurt tükki ennast senini väga mugavalt tundvate kallite sportmaasturite pirukast.

See värv ja need veljed maksavad muidugi lisaraha, aga teevad auto välimuse meie arust palju paremaks.Foto: Seat

Cupra Ateca baashind on 38 630€ ja võrdväärne konkurent, millel oleks bensiinimootor, korralik baasvarustus, neljarattavedu ja kiirendus 5,2 sekundit sajani on…Seat Leon ST Cupra 300 4Drive, hinnaga 33 000€. Ülejäänud dünaamika ja varustuse mõttes lähimad konkurendid on vähemalt 20 tuhande euro kauguses.

Sa meeldid meile – Cupra Ateca – ja õnnitleme vägeva debüüdi eest! Väga hea baasvarustus, erk juhitavus, stiilne välimus ning igakülgne praktilisus, inimesele kes tahab olla oma valikutes vaba ja vahel sõita kiirelt sinna kus teed kõige paremad ei ole.

Kõik see hea on saadaval mõistliku hinna eest, millega seisab Cupra Ateca hetkel lähimate ja ka kaugemate konkurentide kõrval täiesti võitmatuna.

P.S. Kasulik tarbijanõuanne – kui rahakott vähegi kannatab, siis tuleks auto tellida Rodium Grey välisvärvi ja Cupra Copper velgedega.

Cupra Ateca

Mootor2-liitrine turbo, bensiin
Võimsus300 hj
Pöördemoment400 Nm
Kiirendus 0-100 km/h5,2 sekundit
Tippkiirus247 km/h
Kütusekulu7,4 liitrit 100 km kohta
Hindal 38 630 eurot

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.