Nagu annaks Barutole spiidi
Sportrežiimil kannatab näidisnäkkide ees eputada küll. Sa kujutad ette, et Cayenne’i sportrežiim on umbes sama minekuga, nagu Barutole spiidi anda. Võib-olla see S nupp tähendabki spiidi. AGA… tõenäoliselt nagu spiidis Barutoga, ei viitsiks sa ka S või S+ režiimil Porsche Cayennega naljalt üle poole tunni koos veeta.
See on lihtsalt tüütu ja väsitav nagu mõni lärmakas paks plika (ära nüüd jonni, me kõik teame vähemalt üht). Ilma sportrežiimita pole aga siin paljulubatud 100% sportauto näol tegemist mitte 911, vaid hoopis Boxsteriga. Ja see on jama, sest me kõik teame, et Boxsteritega sõidavad juuksurid ja keskeakriis.
100% maastur… pigem mitte
Cayenne on küll päris tugev ja jaksab nii hobusehaagist, teist Cayenne’i kui ka paati vedada ning seda ka slipilt vette lasta. Cayenne oskab heinamaal sõita, koplivärava mudamülkast läbi ronida, kiviklibusel rannaalal üle kajakapesade painutada ja 130-ga kruusakurvis tee peale jääda. See on aga jällegi hügieenitase. Seda oskavad ka Q ja X.
Vähe teravamas olukorras tuleb sulle appi lahendus, kus näed pealtvaates nii Cayenne’i, kui kõike, mis selle ümber on. Parkimiskaamerad kompunnivad sulle justkui väikse satelliitpildi, mille keskmes oled sina oma Porkas keset seda, mis su ümber on. Ära kivi otsa või üle kassi sõida. Ka seda oskavad tegelikult nii Q kui X.
Kui sa mõtled nüüd Tõstamaa kandis ka oma metsaettevõtte tegemisi üle vaadata, siis harvesteri jälgedes pole mõtet ka kõige kõrgema seadistusega offroad’ida. Pead enam kui tõenäoliselt mõne Land Cruiseri appi kutsuma. Seda peaksid sa ilmselgelt tegema ka mõne Q või X-ga.
See auto teeb sinuga asju…
Aga… see auto muudab sind. Ta muudab su mõttemaailma ja paneb sind tundma asju, mida sa arvasid, et sa ei ole varem võimeline tundma. Ta lubab sul olla miski, mis teised ei ole ja mis sa varem arvasid, et sa ise ei ole. Ta kasvatab iseloomu. Iseasi, kas just õiges suunas.
Kõnniteele parkimine on selle autoga täiesti okei. Suunatuleta möödasõidud tunduvad uue normaalsusena. Üle äärekivide ja muruplatside kütmine pole ka suurem asi patt. Ringiga lähevad ju idioodid. Ja sina ei ole idioot. Sina oled mees Porsche Cayenne S-ga.
See on selle auto roolis lubatud. Päris ausalt. Ära ütle, et see auto sind ei muuda… muudab küll. Mind muutis, muudab sind ka. Kui mul oleks temaga kaks päeva olnud, ehk oleksin isegi Stockmanni ristmikule tipptunni ajal kollasega välja sõitnud ja kõigile jalgu jäänud.
Jah või ei ja miks?
Kui sa suudad sellega elada, et see pill maksab rohkem kui samaväärne Q või X ning kaotab kiiremini väärtust, siis osta. See on sinu raha ja ma ei ole su raamatupidaja.
Kui sa suudad elada sellega, et see auto muudab sind, siis lase käia. Ära arva, et ei muuda. Muudab küll. 200% muudab.
Kui sa tahad teda sellepärast, et ta on Porsche Cayenne, siis osta. Vastasel juhul oleks sul juba Q või X olemas.
Kui sa tahad 100% sportautot maasturi kehas. Looma. Steroide täis röökivat elukat, siis ära osta. Ta ei ole seda, isegi kui sa seda väga tahad.
Kui sa muidugi pead absoluutselt kindlalt… 200% kindlalt ostma Porsche Cayenne’i… siis võta Turbo. Sellega ei sõida päris kindlasti idioodid.
Kui sa tahad teda sellepärast, et ta on Porsche Cayenne, siis lase käia. Sportmaasturite kategoorias annavad aga Q ja X sulle sama tangu eest veidi rohkem. Või siis otsi kõvasti raha juurde ja osta Cayenne Turbo.
Porsche Cayenne S
Mootor | 2893 cm3 turbomootor, bensiin |
---|
Võimsus | 440 h |
---|
Pöördemoment | 550 Nm |
---|
Kiirendus 0 - 100 km/h | 5,2 s |
---|
Maksimaalne kiirus | 265 km/h |
---|
Keskmine kütusekulu, l/100 km | 9,4 - 9,2 l |
---|
Hind | al. 92 520 eurot |
---|
|