Inbanki blogi

5 testidega tõestatud parimat kasutatud talveautot, mida saad kohe Eestist osta

Foto: Auto24.ee

Tehnikamaailm valib iga aasta väga põhjalike testide abil parimat talveautot. Rõhk ei ole tingimata nelikveol ja kõrgel kliirensil, sest igapäeva sõidul on olulised pigem mugavus, ökonoomsus ja turvalisus.

Arvesse võetakse väga palju olulisi faktoreid alates juhitavusest, lõpetades istmesoojenduse kütte-elementide paigutusega.

Valisime viimaste aastate testivõitjate hulgast välja hetkel saadaolevad kasutatud versioonid, mille hinnad oleks juba mõistlikus hinnaklassis (kuni 25 000 eurot) ning mida saaks soetada soodsa liisingu ja ilma sissemakseta.

Nagu ikka – konkreetse kuulutuse nägemiseks klõpsake auto nimel.

Opel Insignia, 2018. aasta testivõitja, 19 950 eurot

Foto: Auto24.ee

Opel on võitnud viimastel aastatel väga mitmeid tiitleid, kaasa arvatud Eesti aasta auto 2017, mille võttis seesama uus Insignia. Kiita on saanud see ka Autogeeniuse testis.

Talveautode testis osales 1,5-liitrise turbomootoriga Insignia ja öeldakse, et võidu kindlustas talle rühma võimsaim soojendusseade ja elektrisoojendused. Loomulikult on head ka pidamine ja juhitavus talvistes oludes.

Kuulutuses pakutav auto on esinduse demoauto, millel läbisõit 26 000 kilomeetrit. Kuna Insignia tavaversioon ei ole just eriline sportauto, siis loodetavasti ei ole seda väga karmilt koheldud. Varustus on autol korralik ning garantii kehtib kuni 2022. aastani.

Audi Q2, 2017. aasta TM testivõitja, 25 900 eurot

Foto: Auto24.ee

Kõige keerulisem oli 2017. aasta testivõitjaga. Q2 linnamaasturit kasutatuna müügis ei ole, lähima leidsime Lätist. Samuti läks hind natuke üle planeeritud taseme, aga selle kaupleb ilmselt osav inimene alla.

Esikoht läks 2017. aastal tegelikult jagamisele ja teiseks autoks oli Volvo S90. See on aga juba palju kallim auto.

Bensiinimootoriga Q2 ei ole nelikveoline, aga seda ei olnud interneti andmetel ka testivõitja. Auto näeb ilus välja ning loomulikult on läbisõit korrektne ning kehtib ka garantii.

Audi A4, 2016. aasta TM testivõitja, 23 200 eurot

Foto: Auto24.ee

Uuena maksab korralik Audi A4 vähemalt kaks korda rohkem, kui see kuulutuses olev diiselmootoriga versioon. Loomulikult on tegu nelikveolise quattro versiooniga.

Auto on küll Rootsist toodud aga vaid kaks aastat vana ning tõenäoliselt õige läbisõiduga. Kindlust lisab ka see, et müüjaks on korralik esindus ja võib eeldada, et esmane taustakontroll on tehtud.

Audi tuleb tavaliselt väga kesise baasvarustusega, mida siis ostja hakkab lisavarustuse nimekirjast täiendama. Konkreetsel autol on olemas vähemalt talvesõiduks oluline lisa ehk istmesoojendus ning elementaarsed mugavuslisad.

Mercedes-Benz C220, 2015. aasta TM testivõitja, 19 900 eurot

Foto: Auto24.ee

Selliseid autosid on pakkumisel väga palju ja kõikide läbisõit on suurusjärgus 150 000 kilomeetri ja toodud välismaalt.

Konkreetne auto on toodud Eestisse aprillis ja viimase hoolduse on läbinud Silberautos ehk Mercedese ametlikus esinduses. Seda, kas auto läbisõit ja ajalugu tõele vastab, tuleb esindusest igaks juhuks uurida.

Autol on 170-hobujõuline diiselmootor, väga ilusad disainipaketid nii sees kui väljas. Varustus on samuti väga rikkalik, sisaldades nii adaptiivset kiirushoidikut kui kärukonksu. Autol on just pandud täiesti uued talverehvid.

2015. aastal läks tegelikult esikoht jagamisele Mercedese ja Volkswagen Passati vahel. Viimaseid on valida veelgi rohkem.

BMW 318d GT, 2014. aasta TM testivõitja, 21 900 eurot

Foto: Auto24.ee

BMW leidis mõned aastad tagasi, et nii viiendast kui ka kolmandast seeriast oleks vaja teha midagi, mis ei ole universaal, sedaan ega ka luukpära. Nimeks sai GT ehk Gran Turismo.

Tublisti ruumikam ja mahukam kui tavaline sedaan, aga välimus ei ole just igaühe maitsele. Ilmselt ei ole palju kehvem talveauto ka tavaline 3. seeria, seega disaini saab vältida.

Konkreene auto on toodu 2016. aastal Belgiast ja läbisõit on ulmeliselt väike. Kas see on tõene, jääb juba ostja välja selgitada. Teine murekoht on, et varustuse hulgas pole istmesoojendusi märgitud. Kui need on puudu, siis kannatab kõvasti talveauto omadus ning alternatiivina võiks kaaluda seda GT’d. Ka selle puhul on suurim küsimärk reaalne läbisõit.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.