Kõige tähtsamad asjad, mida enne talve autoga teha

Tahaks loota, et peale paari päris kesist talve, tuleb see aasta ikka lund ja külma ka. Loodetavasti samaaegselt. Aga auto puhul on ka soojemal talvel mõned asjad, mis tuleb igal juhul üle kontrollida. Esiteks ohutus ja teiseks muretus.

Toome välja 9 asja, mis kindlasti tuleb enne talve algust üle vaadata. Hea uudis on see, et kõik need ei pea tingimata tähendama kulusid. Lihtsalt, kindel tuleb olla.

Rehvid, sest tähtsamat asja ei ole

Raske on leida olulisemat asja, mis autot ja talve kõige rohkem seob. Suvel ei jõua me enamjaolt kunagi kiirusteni, kus rehv kaotaks pidamise. Talvel võib see juhtuda ka kiirusel 30 km/h.

Talverehvi puhul peab rehvimustri jääk olema vähemalt 3 mm, kuid soovitatavalt võiks see olla 4-5 mm, et ka talve teises pooles oleks mustrit. Sügavust saab mõõta näiteks mündiga.

1- ning 2-euroste müntide puhul tuleb vaadata teist värvi mündiäärt. Kui muster ulatub vaid kuldse ääreni, siis on järgi vastavalt kas 3 mm või 4 mm mustrit. Kui mündil oleva numbri alumise ääreni, siis 7 mm (näidis).

Igal juhul, kui sa juba kahtled, kas on ikka turvaline veel üks talv vanade rehvidega sõita, siis osta uued. See on parim asi, mida sa teha saad.

Lase akut kontrollida

Väga oluline on veenduda, et aku on ikka töökorras. Kui endal seadmeid pole, laske kindlasti hoolduse käigus kontrollida. Eriti juhul, kui aku vanus on juba üle 4-5 aasta.

Kui autos on rohkelt moodsat tehnoloogiat ja elektritarbijaid, siis ei tasu loota ka pikematele maanteesõitudele aku laadimiseks. See ei tarvitse olla piisav. Jama, mida on võimalik ennetada, ostes uue aku või veendudes vana tervislikus seisundis.

Ega esituled tuhmunud ei ole?

Enne talve tasuks kriitilise pilguga hinnata üle oma sõiduki laternate seisukord ja kui esituled on liialt tuhmunud, siis tasuks need välja vahetada või proovida neid taastada.

Taastamiseks müüakse komplekte, mis maksavad vähem kui 20 eurot, samuti pakutakse seda ka teenusena. Profid suudavad tuledega imet teha. Tuhmunud tuledega võib valgusvõime kadu olla ka kuni 80%.

Viimane aeg kojamehi vahetada!

Kui juba suve lõpus tundus, et triibud kipuvad sisse jääma, siis porisel sügisel ja talvel on kojameeste korrasolek ülioluline. Uus paar maksab mõnikümmend eurot, aga annab nähtavuses tohutult juurde.

Talvise aja jaoks on olemas ka lume ja jää pühkimiseks sobivamad talvised kojamehed. Näiteks on nende konstruktsioon venivam, võimaldades sujuvamalt üle klaasile kinnistunud jää liikuda ja klaasi seeläbi kergemini puhastada.

Muuseas, esiklaasi saab töödelda spetsiaalse klaasivaha või vetthülgava kihiga. Vesi, jää ning mustus ei jää siis klaasile nii hästi pidama.

Kas rehvirõhk on õige?

Rehvidest rääkides ei saa jätta mainimata ka õige rehvirõhuga sõitmise olulisust, sest temperatuuri muutudes võib ka rõhk rehvis langeda. Õige rõhk pikendab rehvide eluiga ja suurendab tunduvalt turvalisust!

Rehvirõhu kontrollimine on tanklates väga lihtne ning seda võiks kontrollida sagedamini kui vaid kord talve alguses. Peale iga tankimist oleks ideaalne, aga ka kord kuus oleks juba väga hea.

Klaasipesuvedelik tuleb juba enne külmasid ära vahetada

Tühi undamine aknapesuvedeliku kangi tõmmates võib tulla ootamatult ja põhjuseks ilmselt suvine pesuvahend, mis on ära külmunud. Seetõttu on oluline hakata võimalikult vara kasutama külmakindlamat vahendit. Kas või osaliselt lahjendatuna suvisega.

Oluline! Need autojuhid, kelle sõidukil on klaasipuhastaja ka tagaaknal, peaks kindlasti seda hoolsalt kasutama nii, et uus ja külmakindel vedelik jõuaks autopikkusest torustikust kogu suvise kraami välja uhtuda. Sageli unustatakse seda teha ja tulemuseks on meetrite viisi jäätunud torustikku.

Uksetihendid tuleks silikooniga ära määrida

Kinnijäätunud uks pole lihtsalt tüütu, vaid selle sikutamine võib lõppeda pihku jäänud lingi või rebenenud tihendiga. Selle ennetamiseks tulekski juba sügisel tihendid ära määrida.

Saadaval ka ilma silikoonita hooldusvahendeid, mis on mõne tihendi puhul parem valik (kui pole lihtsalt kummist, vaid muu materjal). Määre hoiab niiskuse ja vee tihendist eemal ning uks ei külmu kinni.

Põrandamatid peavad olema kõrgema servaga

Kui sa kasutad autos kummimatte, siis talvistes oludes peaks need olema kõrgema servaga. Kui kasutad servata kummimatte, siis nende pealt voolab vihma- ja lumesulavesi põhjakattesse ning ei saa enam ära kuivada.

Igal juhul tuleks aeg-ajalt kontrollida, kas mattide alt on põrand kuiv. Kui ei, siis probleemiga tegeleda. Kõige esimene variant on hea vana kooli ajaleht, mis mingi osa niiskust endasse imeks ja siis proovida kas soojendusega kuivatada või parkida sooja kohta. Lihtsam on niiskuse kogunemist vältida.

Tõsta juba praegu autosse kõige olulisem varustus

  • lumehari ja jääkaabits
  • väike labidas
  • soojemad töökindad
  • kanistritäis klaasipesuvedelikku, sest see saab otsa kõige ebamugavamal hetkel.

Mõtle, äkki peaks soetama ka:

  • käivitusjuhtmed või…
  • …lausa käivitusabi, mis ei ole väga kallis, aga suudab täislaetuna päris mitu käivitust teha ning on turvalisem, kui teiselt autolt juhtmetega voolu võtmine. Mõned toimivad lausa akupangana, seega saad laadida ka telefoni ja arvutit.
  • tugeva puksiirköie või koormarihma.

Talv ei ole midagi hirmsat, uut ja ootamatut, aga enda elu on palju lihtsam, kui see eeltoodud nimekiri korraga üle käia ja erinevateks oludeks valmis olla.

Märksõnad: , , , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.