Inbanki blogi

Kolm BMW M-mudelit, mis võiks sinu hinges haigutava tühjuse täita

Fotod: Auto24.ee

Võib olla oleks mõistlik kirjutada pikk sissejuhatus, miks BMW M-seeria on automaailmas oluline. Samas on siia lugema sattunud siiski need, kes seda teavad. Kõik teised võivad meid lihtsalt usaldada – sportlike autode kategoorias on sellised mudelid nagu BMW M3 ja M5 võrdsed filmimaailmas nimedega Tom Hanks või Harrison Ford. Pikalt tegutsenud, teinud nii paremaid kui halvemaid rolle, aga ilmselgelt täielik A-kategooria.

Panime huvi pärast Auto24.ee otsingusse BMW M-seeria ja vaatasime, mis välja tuleb. Kokku lausa 37 autot, aga nende seas ka X-seeria maasturid, mis on kahtlemata rajult võimsad, aga tõeline fänn neid ei tolereeri. Alla 25 000 euro piiri jääb 13 autot, mille hulgast valisime omakorda 3 varianti, millega ise tahaksime lähemalt tutvust teha küll.

Ilmselt ei ole vaja öelda, et kõrgtehnoloogilised ja ülivõimsad sportautod ei ole kindlasti asi, mida ainult kuulutuse pealt osta. Igal juhul on vaja müüjalt kätte saada kogu ajalugu, mis võimalik ja seejärel viia sõiduk asjatundjate juurde väga põhjalikku ülevaatusesse. Hilisemate pisarate vältimiseks.

BMW M5, E34 põlvkond, 15 900 eurot

See kõik algas 5. seeriaga. 1980ndate algul toodetud E28 põlvkonna viienda seeria M535i oli esimene “tavaline” M-seeria, mis pani eduloole aluse. 80ndate teises pooles kandis see juba M5 nime. 1988. aastal esitleti E34 põlvkonda, mida toodeti 1995. aastani ning saadaval oli ka universaalkerega versioon.

Müügis olev auto on 315-hobujõulise mootoriga, millel mahtu 3,6 liitrit. Asetus muidugi R6. Stiilse välimusega auto kohta pole kahjuks ülemäära palju lisainfot toodud peale lakoonilise “heas korras”.

Selle põlvkonna M5 puhul on hetkel veel võimalik päris soodsate hindadega autosid. Eestis on see hetkel ainuke. Järgmised põlvkonnad on kas veel või juba liiga kallid.

BMW M5, E39 põlvkond, 19 000 eurot

Järgmine M5 põlvkond on jõudnud sinnani, et hinnad on tõusmas ja korralikud autod liiguvad juba teisele poole 20 000 eurot. 400-hobujõuline V8 ei ole kiire mitte “omal ajal”, vaid täiesti konkurentsivõimeline ka tänapäevasel turboajastul, kus sportsedaanide võimsused ületavad 600 hobujõudu.

0-100 km/h teeb selline M5 umbes 5 sekundiga, samas pakub täiesti praktilist sõidukit nii salongi kui pagasiruumi näol.

Selle halli M5 puhul on taas vaid omaniku lubadus: “Väga heas korras ja hooldatud hobiauto, hooldused ka dokumenteeritud.” Kui see nii on ja ühtegi suurt kulu pole vaja teha, siis on ilmselt hea diil. Hall on ühtepidi natuke igav, aga teiselt poolt mõnus hunt tallenahas.

BMW M3, E46 põlvkond, 24 500 eurot

Hiljutises DriveNationi podcastis käsitlesid briti tuntud autoajakirjanikud Andrew Frankel ja Dan Prosser BMW M-seeria autosid ja ajalugu. Saate lõpus (spoilerid!) otsustasid nad, et kõige-kõigem M on E46 põlvkonna kolmanda seeria M3.

343-hobujõuline kupee (pakuti ka kabrioletti) oli saadaval nii manuaalkasti kui ka SMG-kastiga. Ihaldatum on muidugi käsikast, nagu sellel autol ka on.

Auto on pärit küll Lätist, aga omaniku sõnul on viimase 3 kuu jooksul tehtud: mootori- ja veermiku remont, värvitööd, paigaldatud uued rehvid ning tehtud ka Krown roostetõrje. Mida mootoris ja veermikus remonditud on, seda pole öeldud.

Igatahes on selline M3 kõige puhtam sõiduelamus, kus vabalthingav R6 on ühendatud tagasillaga ja käike valitakse käsitsi. Nende autode hinnad enam ei lange ja oluline on jällegi mainida, et sõiduelamus pole mitte äge 15 aasta taguses mõistes, vaid ka tänapäeval.

Kuidas osta?

Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis ostmiseks on võimalik kasutada Auto24liisingut.

Sellise variandi puhul ei ole kohustuslikku sissemakset ega kaskokohustust. Samuti ei mängi rolli sõiduki vanus.

Kaskokindlustuse tegemine selliste haruldaste ja väärtust koguvate autode puhul on muidugi mõistlik, aga Auto24liisingu puhul on võimalik valida ise kaskokindlustuse tingimused.

Auto24liising on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee ja auto24liisingu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.