Mida arvab Top Gear Jaguari elektrilisest võidusõiduautost?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Koos Jaguari elektrilise linnamaasturiga I-Pace saabub ka selle ringrajale mõeldud eTrophy variant. Hiljuti sai Top Gear testida Jaguari rohelist ringrajaautot ja leidis paljugi positiivset.

I-Pace eTrophy hakkab reisima koos Vormel E võidusõitudega alates järgmisest hooajast tänavu detsembrist. Elektrivormelid sõidavad alati suurlinnade tänavatest moodustatud radadel, tuues autospordi huvilistele peaaegu, et ukse taha.

Top Gear sai Jaguari uhiuue ringrajamasina proovile panna ja avastas, et olenemata lisavõimsuse puudumisest (elektriajam on identne tänaval sõitva I-Pace’iga) pakub eTrophy siiski uudset sõiduelamust. Effektiivsem aerodünaamika, kergem kaal ja effektiivsemad pidurid annavad Jaguarile korralikult särtsu juurde.

Tänu madalale raskuskesele on pidamine hea ja esiots on kiire reageerima. Natukene üllatuval kombel pole I-Pace eTrophyl slick ringraja rehve, vaid hoopis tavalisemad poest ostetavad Michelin Pilot Super Sports rehvid.

Elektriautode eripärasus on muidugi kogu võimsuse saadavus iga kiirusel. Seetõttu mainib ka Top Gear, et gaasipedaali tundlikkus vajab alguses harjumist, kuna tüüpiliselt tavalisele rinrajaautole pole käike ega mootoripöördeid, mille järgi jõuallika käitumist ennetada.

Loe täielikku Top Geari arvustust siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.