Vaata pilte: Uus Lexus UX üllatab võimsuse ja hea hinnaga

Uus ja võimsam jõuallikas annab uuele Lexus UX-ile jõudu, kuid samas väheneb kütusekulu.Foto: Lexus

Linnamaasturite võidukäik näitab, et kliendid hindavad kõrget juhikohta ning sellega kaasnevat enesekindlust. Uus Lexus UX 300h kompaktne linnamaastur pakub kõiki linnamaasturite eeliseid, ent lisaks kõrgele juhikohale saadab uue UXi omanikku ka uuenenud ja võimsam mootor. Millega uus UX kliente kõnetab?

Kõige märkimisväärsem arendus on toimunud auto kapoti all. Uuel hübriidmudelil UX 300h on suurem süsteemi koguvõimsus, ulatudes 146 kW (199 hj). See on koguni 8% rohkem kui eelkäijal. Selline võimsuse kasv on võimalik tänu uuele, viienda põlvkonna hübriidsüsteemile, mis võtab kasutusele tõhusama 60-elemendilise 222-voldise liitiumioonaku.

UX 300h mudelil on kaheliitrine neljasilindriline mootor, mis on ühendatud kahe elektrimootoriga; tagumine elektrimootor on aga koguni 5,6 korda võimsam kui selle eelkäija ehk tegemist on 30 kW püsimagentmootoriga. Juht tunneb nüüd veel täpsemalt gaasipedaali reaktsiooni ning selline täpsus muudab auto juhtimise veel mõnusamaks.

Foto: Lexus

Kiirem, kuid kütusesäästlikum

Tänu võimsamale mudelile on uus auto särtsakam. Esiveoline mudel kiirendab 0–100 km/h 8,1 sekundiga ning nelikveoline mudel 7,9 sekundiga. Varem oli see vastavalt 8,5 ning 8,7 sekundit.

Kuigi auto on muudetud võimsamaks, siis samal ajal on vähenenud auto mass, mis tähendab, et kütusekulu on vähenenud, jäädes esiveolise mudeli puhul 5,0–5,2 l / 100 km ning nelikveolise puhul 5,3–5,7 l / 100 km.

Lisaks hübriidmudelile UX 300h on UXi mudelivalikus ka täiselektriline UX 300e, millel on paranenud sõiduulatus tänu võimsamale akule.

Ohutus ennekõike

Mudeli uuendatud roolil asub juhi näotuvastuskaamera. See kontrollib pidevalt juhi valvsust ja tuvastab, kas juht on väsinud või hajevil. Kui juht hoiatustele ei reageeri, käivitab monitor juhi hädaseiskamise, peatades sõiduki kontrollitult ja aktiveerides ohutuled.

Lexus Safety System + uuendusele on lisatud veel kaks funktsiooni.

Proactive Driving Assist kasutab auto esikaamerat, et tuvastada eespool liikuvaid sõidukeid ja sõidurajal või selle läheduses muid objekte või liikumist, nagu pargitud sõidukid, jalakäijad või ratturid. Takistuse puhul aitab see funktsioon valida ohutuma trajektoori sõiduraja piires.

Kui aga ees sõidab auto, siis gaasipedaali lahti laskmisel uus UX pidurdab hübriidajami ja vajadusel ka piduritega nii, et hoida ohutut vahemaad ilma, et juht peaks ise piduripedaali vajutama.

Lisafunktsioon Safe Exit Assist toetab autot ohutut väljumist ning hoiatab lähenevast sõidukist või inimesest, jalg- või tõukerattast, vältimaks kokkupõrget avatud uksega.

UX 300h F SPORT Design pakkumine

  • Hind alates 41 000 €
  • Kuumakse alates 397 €
  • Intress 0,99% + 3 kuu EURIBOR
  • Tasuta talverataste komplekt

Leia enda uus auto Lexuse müügiesindustest.

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.