Ajalooline päev lennunduses: 99 aastat tagasi lendas Finnair esimest korda Tallinnasse ning täna tegi soomlaste raudlind lennudebüüdi Neste taastuvkütusega

Finnair on võtnud eesmärgiks saavutada 2045. aastaks süsinikuneutraalsus.Foto: Shutterstock

Soome lennunduse au ja uhkus Finnair tähistab täna kahte olulist päeva. 99 aastat tagasi tegi Finnair oma esimese lennu, mis toimus Tallinnasse. Nüüd on Finnair löönud käed Nestega, et pakkuda sõidurõõmu ka järgmisel sajal aastal.

Esimese lennuga veeti posti

Kuigi Finnair tähistas oma 100. sünnipäeva juba eelmise aasta novembris, siis päris kohe rahvuvahelise lennuga ei alustatud. Tollal Aero (Finnair sai ametlikuks nimeks 1968. aastal) nime kandnud ettevõtte esimeseks lennukiks oli Saksa lennukitootja Junkers F-13. Esimene lend toimus 1924. aasta märtsis, mille eesmärgiks oli viia post Helsingist Tallinnasse. Hiljem hakkas sama lennuk sõitma Helsingi-Stockholmi liinil.

Finnairi esimene lennuk aastast 1924.Foto: Finnair

Finnair soovib saavutada süsinikuneutraalsuse

Nüüd on uued ajad ning selleks, et lennukid rõõmustaksid reisijaid ka järgmised mitusada aastat, siis on Finnair võtnud oma eesmärgiks saavutada 2045. aastaks süsinikuneutraalsus. 

Selle saavutamiseks on Finnair ostnud 750 tonni Neste taastuvkütust MY Renewable Aviation Fuel™, et vähendada Helsingi-Vantaa lennujaamast väljuvate lendude kasvuhoonegaaside heitkoguseid. Taastuv lennukikütus on üks olulisemaid vahendeid, kuidas vähendada lennunduse tõttu õhku paisatavaid heitkoguseid. Taastuv lennukikütus on saadaval kõikidele Helsingi-Vantaa lennujaamas tegutsevatele lennufirmadele.

Neste MY taastuva lennukikütuse kasutamine võib vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid kuni 80% võrreldes fossiilsete lennukikütuste kasutamisega. 

Neste tarnib Helsingi-Vantaa lennujaama taastuvkütust 2023. aasta algusest. 750 tonni taastuvat lennukikütust vastab umbes 400 lennule Helsingi ja Stockholmi vahel, kui lennuks kasutatakse ainult 100% taastuvat lennukikütust. Praegu saab taastuvkütust kasutada segatuna tavapärase fossiilse lennukikütusega nii, et taastuvkütuse osakaal on maksimaalselt 50%.

“Finnair saab varsti 100-aastaseks ning lennunduses on heitgaaside vähendamine vastutustundliku tuleviku oluline osa. Taastuv lennukikütus on üks olulisemaid vahendeid heitkoguste vähendamiseks lähiaastatel. Kaasame sellesse ka oma kliente ning igast müüdud lennupiletist läheb väike osa taastuvlennukikütuse kuludeks,” ütles Finnairi vastutusdirektor Eveliina Huurre. 

“Lendamisest tulenevate heitkoguste vähendamine nõuab igaühe panust. Suurendades taastuva lennukikütuse kasutamist, jätkame samal ajal ka muude heitkoguseid vähendavate meetmete rakendamist alates masinate kaalu vähendamisest kuni lennumarsruutide optimeerimise ja kütusesäästlikkuse parandamiseni,” selgitas Huurre.

Finnair on üks esimesi lennufirmasid, kes hakkas kasutama Neste MY taastuvat lennukikütust. “Oleme pikka aega koostööd teinud ja meil on hea meel toetada Finnairi jätkusuutlikkuse eesmärkide saavutamisel,” ütles Neste globaalse kommerts- ja tehnikavaldkonna asepresident, taastuvlennunduse äriüksuse asepresident Jonathan Wood. 

“Tore on näha, et Finnair ostab vabatahtlikult meie taastuvkütust osana oma vastutusmeetmetest ja suurendab samal ajal oma klientide teadlikkust sellest, kuidas saame tegutseda vastutustundlikuma tuleviku nimel,” lisas Wood.

Mis on taastuv lennukikütus?

Taastuv reaktiivkütus on vastutustundlikum alternatiiv traditsioonilisele fossiilsele lennukikütusele. Neste MY taastuv lennukikütus on valmistatud vastutustundlikult hangitud 100% taastuvatest jäätmetest ja jääkidest, nagu kasutatud praerasv ja loomse rasva jäätmed. Taastuv reaktiivkütus segatakse tavalise lennukikütusega ja töötab sujuvalt olemasolevate lennukimootorite kütusesüsteemidega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.