SEAT

Cupra Formentor on kohe Eestis: mida uus ja võimas sportmaastur pakub?

Foto:CUPRA.

Esmakordselt ja eksklusiivselt CUPRA brändi all disainitud, arendatud ja ehitatud sportmaastur Formentor on viimaks tootmisküpseks saanud ning peatselt jõudmas ka Eesti müügisalongidesse.

Saadaval seitse erinevat mootorivalikut

Dünaamiliste proportsioonide taga peituvat innovaatilist ning kiiret sportautot hakatakse pakkuma seitsmes erinevas jõuversioonis, millest kaks on võimsad pistikhübriidid. Esimesena siseneb turule tippmudel, mis sööstab edasi 310 hj turbomootori ning nelikveo abil.

Kõik autod, mis on võimsamad kui 245 hobujõudu, saavad külge märgise VZ, mis tähendab hispaania keeles sõna Veloz. Eesti keelde tõlkides tähendab see kiiret või kiiremaloomulist.

Lähiajal järgnevad mootorivalikkuse kaheliitrised diiselmootorid (150 hj) ning 1,5 või samuti 2,0-liitrised bensiinimootrid (150 hj või 190 hj), mida saab tellida nii automaat- kui ka manuaalkastiga. Võimsuse skaalal edasi liikudes tulevad pistikhübriidid ( 204 hj ning 245 hj) ning siis võimsad 310-hobujõulised bensiinimootoriga tippmudelid.

Formentor sai oma nime Mallorcal asuva samanimelise neeme järgi.

Tippkiiruseks on Formentoril 250 km/h ning sajani kiirendab ta 4,9 sekundiga.

Formentor istub Volkswagen Grupi MQB Evo arhitektuuri peal ning pakub selleläbi paindlikkust kõiksuguste tulevikutehnoloogiate adapteerimiseks. Veermiku poolest on esisillas MacPhersoni-tüüpi ning taga mitmikhoovaline vedrustus. Veermikusätted on läbi sõidurežiimide korrigeeritavad.

Tippmudeli tühimassiks on 1644 kilogrammi ning sõidukit aitavad peatada 18” Brembo pidurid. Märkimisväärne on ka uuenenud 4drive-nelikvedu, mis analüüsib reaalajas teeolusid ning korrigeerib ratastesse saadetavat jõudu maksimaalse võimaliku pidamise saavutamiseks.

Digitaalne ning ergonoomiline salong

Interjööri disainimisel on kinni peetud tänapäeva digitaalsusele ning ühenduvusele keskenduvatest põhimõtetest, hoides samal ajal kinni ka CUPRA pärandist ning sportautolikust ergonoomiast.

Ehedaks näiteks on uus rool, millel võime märgata nii käivitusnuppu kui ka CUPRA režiimivahetit. Keskkonsooli on paigaldatud aga veojõukontrolli inaktiveerimise nupp. Kokku saab valida nelja režiimi vahel: Comfort, Sport, CUPRA ja individuaalne.

Mugavuse ning ruumikuse tagamiseks on autosse lisatud kerged ning toekad korvistmed, mida saab tellida eri toonides.

Digitaalne kokpit, mis arendati välja spetsiifiliselt CUPRA mudelite jaoks, saadab näidikuplokile vaid kõige vajalikuma informatsiooni. Keskkonsoolis asub lisaks veel 12” infosüsteem.

Sarnaselt SEATile on ka CUPRA mudelite salongis suur rõhk valgustatusel. Lisaks miljöötausta loomisele aitavad horisontaalselt üle uste ja armatuuri jooksvad LED-ribad vilkumisega märgata lahtist ust või pimenurgast saabuvat sõidukit.

Märksõnad: , , , ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.