Miski pole nii kindel kui muutused. Sedasi targutas Herakleitos juba 2500 aastat tagasi ja praegu teab seda ju iga koolilaps. Kui nad aga Herakleitosest kuulnud pole, siis kiireid muutusi tajuvad omal nahal ometi: telefonid ja mängukonsoolid muutuvad kiiremini kui laste jalanumber.
Ka automood ei taha sugugi paigal püsida. Kui Renault (Mégane) Scénic 25 aasta eest mahtuniversaali kompaktklassis letti lõi, järgisid seda ideed peaaegu kõik ning mahtuniversaalidest sai hitt – eelkõige mõistagi perede seas. Kümne aasta möödudes saavutasid kõiksugu mahtuniversaaliks liigitatavad sõidukid populaarsuse tipu, misjärel murdis peale järgmine trendilaine, linnadžiibid.
Tõelisi maastikuautosid tundis maailm ju ammugi, kuid nende pehmoversioonid on turul rokkinud tõesti alles selle sajandi algusest alates. Umbes kümme aastat tagasi oli see hetk, mil mahtuniversaalide (MPV) ja linnadžiipide (SUV) populaarsus oli võrdne – sestsaadik on aga esimestel kõik allamäge ja teistel ülesmäge läinud. Linna-džiibid pakuvad samuti piisavalt ruumi, lisaks kannavad edasi seikluste ja vabaduse hõngu, mis mahtuniversaalidega millegipärast ei seostu. Ostjaskonnale meeldib džiipide jõulisem-rohmakam välimus ning kõrge isteasend, mis tekitab paljudes juhtides – ühes vahel pakutava nelikveoga – suurema turvatunde.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 34, august 2021
Kõik selle ajakirja lood