Sõidurõõm või keskpärasus, rehvivalik määrab väga ulatuslikult argiliiklemise turvalisuse ja dünaamilised omadused. Eriti käib see keskmiste ja suuremate võimsate autode kohta, millel sageli kasutatakse näiteks 19-tolliseid rehve.
Testis osaleb neid 10 jooksu vägagi erinevast hinnaklassist. Seega on fookuses nii ringiajad kui ka meie sõiduspetside hinnangud juhitavusele, kuid otsustavaks saavad hoopis ohtlikku laadi apsakad pidurdustestides kiiruselt 100 km/h: kõige paremini pidurdava rehvi ja Hiina odavtoote Star Performeri pidurdusmaa erineb ei rohkem ega vähem kui 21 meetri võrra! Muret tekitava tulemuse andsid pidurdamisel ka juhuslikult proovitud ökosõidurehvid.
Tehases paigaldatud ökosõidurehvid suurendavad turvariski
Märjal teel pidurdamisel kukkus läbi odavrehv, kuid lisaks põrus ka juhuslikult valitud n-ö ökorehv, millega auto tehasest tuli. Just viimane tõik ongi muret tekitavaim: need spetsiaalsed OE-rehvid (Original Equipment ehk e k originaalvarustus) tulevad autoga otse poest ehk tootja paigaldabki need tehases uuele autole.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 9, mai 2022
Kõik selle ajakirja lood