Eestis toodetud haagis lahendas filmitööstuse murekoha

Lidar Lounge on Inglismaal tegutsev ettevõte, mis pakub Hollywoodi filmidele teenust. Tänu Rolling Uniti treilerile said nad seda oluliselt efektiivsemalt hakata tegema.Foto: kuvatõmmis Lidar Lounge kodulehelt

Tallinnas Männikul toodetakse haagiseid, mille nutikust hinnatakse ka maailma filmitööstuse mekas Hollywoodis. Räägime Rolling Uniti lahtikäivast treilerist, mis eristub teistest eelkõige ühe olulise muudatuse poolest. 

Kui tavaliselt kasutatakse laiendatavates haagistes slide-out-süsteemi, siis Rolling Unit toimib fold-out-lahendusel. See tähendab, et transpordiasendis ei kao oluline osa treileri siseruumist ning kõik vajaliku saab mugavalt kaasa võtta. Lisaks on haagis soojustatud ning kasutatav aastaringselt. 

Säästab aega ja raha 

Valdkondi, kuhu Rolling Unit sobib, on palju. Näiteks leiavad treilerid kasutust spordis, roadshow’del (mobiilsed turundusüritused) ja filmitööstuses. Rolling Uniti müügi- ja turundusjuht Holger Annus ütleb, et eelkõige sobib nende treiler kliendile, kel on äriline mure, mida saab lahendada just sellise kõrgtehnoloogilise lahendusega. 

“Toode on olnud edukas nii Eestis, Euroopas kui mujal maailmas. Näiteks on meil üks klient Inglismaalt, Lidar Lounge, kes tänu meie treilerile sai teenust oluliselt efektiivsemalt pakkuma hakata,” räägib Annus. 

Lidar Lounge on ettevõte, mis pakub Inglismaal teenust Hollywoodi filmidele. Nende tööks on näitlejate 3D laserskanneerimine et neid saaks digitaliseerida ja hiljem filmidesse lisada. See eeldab täispimendatavat ruumi, 360 kraadi tehnika ja valguse üles seadmist inimese ümber. Teisisõnu, selleks, et võtteplatsil viis minutit tööd teha, tuli neil varem varustus kokku pakkida, kohale sõita, varustus lahti pakkida, töö ära teha ning siis uuesti kogu kraam kaasa pakkida – kõik see oli üpris tüütu ja ajakulukas. 

Tavapäraselt on haagiste maksimaalne laius 2,5 meetrit ja nii poleks Lidar Lounge’il olnud võimalik mahutada sinna näitleja ja vajalikud seadmed. “Meie lahendus võimaldas aga neil oma teenuse oluliselt efektiivsemaks muuta – nüüd on olemas õige ruum, nad saavad olla mobiilsed ning varustus on alati mugavalt kaasas,” räägib Annus. 

Lidar Lounge’i treiler seestpoolt.Foto: Lidar Lounge

Standardtoode, milles on ka personaalsus

Tegemist on valmistootega, mille märksõnadeks on personaalsus ja paindlikkus. Nimelt ei ole tegemist klassikalise alusvankrile ehitatud campervan’iga, mis seaks piirangud selle transpordi osas. “Me ehitame selle eraldi konteinerina. Seda saab paigaldada nii autole, haagisele kui maapinna peale,” täpsustab Annus. 

Kõige esimene treiler valmis aastal 2016 Vähiliidu tarbeks. Esialgu soovisid nad treileril haagist, kuid möödunud aastal otsustasid selle auto peale tõsta. “Tänu konstruktsioonile ei olnud see mitte mingi probleem. Võeti kinnituspoldid lahti ning haagis saigi tõstetud auto peale.”

Rolling Unitit saab vastavalt kliendi soovidele personaliseerida. “Sama nagu autotööstuses. Tellite Škoda Octavia, aga lisavarustuse saate ise valida,” näitlikustab ta. “Kest võib küll väliselt olla samasugune, kuid funktsioonide poole pealt võib see väga erineda.” 

Samuti saab soovi korral lasta nende koostööpartneritel haagis vastavalt oma brändile ära kleepida. 

Kellele sobib? 

Nagu juba öeldud, sobivad need innovaatilised haagised erinevatesse valdkondadesse – alates meigistaabist kuni filmitööstuseni välja. Annuse sõnul on praegu eriti suur fookus aga roadshow (ee k mobiilne väliturundus) segmendil.

“Meil on kliente erinevatest riikidest. Tooteid on ostetud Belgiasse, Suurbritanniasse, Saksamaale ja Šveitsi. Praegu on esimene tellimus tootmises ka USA ühe suurima roadshow ettevõtte jaoks.”

Otseselt selliseid valdkondi, kuhu see toode ei sobiks, ei olegi, kuid on üks aga…

“Saame väga palju päringuid inimestelt, kes meie haagisest vaimustuses on. Kuid tegemist ei ole lihtsa ja odava lahendusega, mida igaüks saaks endale lubada,” nendib Annus. 

Ta lisab, et näiteks foodtruck’i või burgeribussi oleks küll äge sellise lahendusega teha, kuid kui kogu tööstus on harjunud 10 000-eurose haagisega äri tegema, siis selline kõrgtehnoloogiline lahendus ei pruugi nende eelarvesse mahtuda. 

“Kui ettevõte näeb, et nende äri murekoha lahendaks just selline laiendatav haagis, siis on hind väga õigustatud ning tulemuseks hoopis suur kokkuhoid, mitte kulu,” lisab Annus. 

Rohkem infot Rolling Uniti haagiste kohta leiate siit

Fotol on Rolling Uniti uusim 2023 XL haagis.Foto: Joel Kirsimaa/MDSC Systems

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.