eTerminal laieneb elektriautode laadimistaristuga üle Eesti

Elektriautode arvu suurenemisega kasvab kiirelt nõudlus kvaliteetse ja tervet riiki katva laadimisvõrgustiku järele.Foto: Shutterstock

Elektriautode kasutuselevõtt kiireneb iga aastaga. Seda ilmestab fakt, et Euroopas on esimese 6 kuu müüduim auto olnud elektriauto – Tesla Model Y. Eesti teedele on esimese poole aastaga lisandunud üle tuhande elektriauto ehk peaaegu 2 korda sama palju kui eelmisel aastal samal ajal.

Elektriautode arvu suurenemisega kasvab kiirelt nõudlus kvaliteetse ja tervet riiki katva laadimisvõrgustiku järele.

AS Terminal ettevõtete gruppi kuuluv eTerminal katab 2024. aasta lõpuks terve Eesti ülikiirete elektrisõidukite laadijatega. Projekti raames ehitatavad laadijad on vähemalt 150 kW võimsusega ning paljudesse Terminali teenindusjaamadesse tuleb selliseid laadimispunkte mitu. Sealhulgas lisandub ka laadijaid, millega saab CCS2 laadimisstandardit kasutavat sõidukit laadida üle 200 kW võimsusega. Laadimise kõrge kvaliteedi tagavad töökindlad ja kiired laadijaid ning selleks on eTerminal valinud Kempower-i laadimisseadmed, mis on välja töötatud tõeliselt professionaalsete entusiastide poolt. Kiirlaadijate projekt on kaasrahastatud Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist.

Esimesed laadimisjaamad on avatud Terminali Mustakivi, Jõhvi, Jõgeva ja Kärkna teenindusjaamades. Kokku luuakse esimeses etapis Terminali teenindusjaamade juurde vähemalt 73 ülikiiret laadimispunkti.

Laadimise teeb mugavaks ja kiireks laadimisjaama kasutamise lihtsus. eTerminal panustab sellesse, et laadimise eest tasumine oleks sama lihtne nagu vedelkütuste eest. Kui Terminali vedelkütuste klient vahetab oma auto elektriauto vastu, siis ei tule „tankimisel“ muuta midagi peale „tankimise“ asukoha jaamas. Nii elektriauto laadimise kui ka vedelkütuste tankimise eest saab tasuda Cloudics rakendust kasutades. Lisaks on esimesena Eestis loodud võimalus tasuda kaardiga või sularahas samas makseautomaadis kus saab tasuda ka kõigi teiste mootorikütuste eest. Lähitulevikus lisandub RFID maksekaardiga tasumise võimalus ja pärast seda võimalus tasuda teenindusjaama kassas.

Ettevalmistusi tehakse Plug&Charge lahenduse kasutuselevõtuks, mis tähendab seda, et laadimispunktis tuleb autole järgi ühendada vaid kaabel ja tasumine toimub taustal automaatselt. 

Elektriauto laadimise ajal on võimalik kasutada teisi Terminali teenindusjaamades pakutavaid teenuseid, teha kohvi- ja söögipaus kohvikus või veeta lapsega aega mänguväljakul.

Paralleelselt kiirlaadijatega lisandub ka sihtkohalaadijaid ehk Type-2 laadimisstandardit kasutatavaid laadijaid. Nimetatud laadijad paigaldatakse asukohtadesse, kus üldiselt veedetakse kauem aega. Näiteks Jõhvi sihtkohalaadija asub piirkonna suurima ostu- ja vaba aja keskuse vahetus läheduses, mis võimaldab mugavalt ostlemise või kinokülastuse ajaks auto laadima jätta. Mitmed Type-2 laadijatest on planeeritud kortermajade vahetusse lähedusse, nagu näiteks Kärkna küla laadija Terminali teenindusjaamas. Seda silmas pidades on kaotatud Type-2 laadimisel ajatariif ajavahemikul 20:00 – 8:00, mis võimaldab muretult jätta oma auto ööseks laadima.

Laadimisjaamade asukohtadega ning lisandumisega saab end kursis hoida Terminali kodulehel https://terminaloil.ee/eterminal/laadimisjaamad/.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.