Premium-suverehvid jäävad keskklassile alla: test näitab, et kõrgem hind ei tähenda paremat sooritust

Keskklassi tootjate valikust leiab rehve, mis kvaliteedilt premium klassi brändide kandadele astuvad või neid isegi edestavad. Ja seda oluliselt soodsama hinnaga.Foto: Shutterstock

Suverehvid peaks olema head ja kvaliteetsed ning paljude inimeste peas tähendab see, et järelikult tuleb alati eelistada ka premium-klassi rehve ning nendega kaasas käivat kõrget hinda. Kes veidi aga rehvitestidesse süvenenud  või erineva hinnaklassiga rehve ise võrrelnud, taipab kiirelt, et kõige kõrgema hinnaga suverehvid ei pruugi kõige paremat sooritust tähendada.

Selle asemel leiab enam kui tihti  keskklassi tootjate valikust rehvid, mis kvaliteedilt premium-klassi brändide kandadele astuvad või neid isegi edestavad. Ja seda kõike oluliselt soodsama hinnaga. Äsja tõestasid seda tõsiasja taaskord Landsail rehvid.

Kõik parima hinna ja kvaliteedi suhtega rehvid leiab Rehvid Pluss e-poe valikust. Millega aga keskklassi rehvid tegelikult üllatada suudavad ja miks need tihti premium kaubamärke ületavad?

Keskklassi suverehvid on kvaliteedilt premium-brändidele järele jõudnud

Iga kogenud autojuht teab tõenäoliselt mõnda rehvibrändi nende nime ja maine poolest, hoolimata sellest, kas nad ise on konkreetse tootja rehvidega sõitnud või mitte. Tuntud valikud nagu Goodyear rehvid, Bridgestone rehvid, Michelin rehvid ja Pirelli rehvid panustavad palju ressursse turundusele läbi motospordi ja koostööle erinevate autobrändidega, mistõttu tunnevad neid brände isegi inimesed, kes ise autot ei oma või nende rehvidega sõitnud pole.

Kui eelmainitud brändide puhul on tegemist premium-klassi tootjatega, kelle rehvid on ka vastava hinnasildiga, siis paljude soodsamate keskklassi tootjate nimed ei pruugi enamikele juhtidele nii tuttavad olla. Seda isegi juhul, kui nende sooritus tegelikult kallimatele rehvidele alla ei jää. Selle asemel, et valada raha turundusse, annavad nad rahalise võidu kliendile edasi – kvaliteedis järeleandmisi tegemata.

Eelnev ei tähenda, et premium-klassi rehvitootjad kehvasid rehve toodaksid. Sugugi mitte. Lihtsalt rahaga teistmoodi ümber käivad keskklassi tootjad on oma arendustööga nii kaugele jõudnud, et täna leiab turult sama sooritusega rehve, mis võivad kallimast konkurendist lausa kaks korda soodsamad olla. Kusjuures ei ole tegemist sugugi liialdusega, vaid täiesti reaalse olukorraga.

Sama sooritusega suverehvid poole hinnaga? 

Tänavuses “Tehnikamaailma” suures suverehvide võrdluses selgus, et kuigi Goodyear rehvid ja Bridgestone rehvid saavad uhkeldada tõelise premium-klassi hinnaga, siis tegelikult pakub sarnast sooritust ka oluliselt soodsama hinnasildiga Hiina suurtootja Sentury Tires alla kuuluv keskklassi Landsail rehvid. Täpsemalt võrreldi testides Bridgestone Turanza 6, Goodyear F1 Asym 6 ja Landsail Qirin 990 suverehve, mille hinnad on Rehvid Plussi e-poes vastavalt 143,07 eurot, 136,94 eurot ja 71,86 eurot rehvi kohta.

Kaks korda suuremast hinnasildist hoolimaga jäi Bridgestone’i suverehv aga testis Landsailile alla. Kuivades oludes käitusid mõlemad suverehvid toimetuse hinnangul üsna keskpäraselt, ilma suuremate üllatusteta. Märjal asfaldil kiideti aga Landsail rehvide pidamist, sama kui Bridgestone Turanza 6 pidurdusmaad olid võrdlemisi pikad ning tagarataste pidamine kadus kiiremini. Landsail rehvid said küll miinuspunkti kirja vesiliu kategoorias, kuid isegi siis jäid Bridgestone’i omadused kuulsa kvaliteedimargi lati alla ning kallimale omistati 0,1 punkti vähem kui Landsail suverehvidele.

Kõigest 0,2 punktiga Landsaili edestanud Goodyear Eagle F1 Assymetric 6 suverehve kiideti nende kiire reaktsiooni eest kuival ja märjal asfaldil. Ainsa tähelepanekuna toodi välja, et sõites ei maksa märgades oludes liialt piire katsetama hakata, kuna tagarataste pidamine võib otsa saada. Kokkuvõttes hinnati kolme rehvibrändi – Goodyear, Landsail ja Bridgestone – vastavalt 8,3, 8,1 ja 8,0 punktiga. See tähendab, et kõige kallim testi valitud rehv jäi hoopis kolmandaks, mitte esimeseks, nagu eeldada võiks. Kaks korda soodsam rehv jäi aga teiseks.

See test illustreerib hästi, miks ei maksa alati premium-klassi rehvide kvaliteeti pimesi usaldada. Niisamuti tõstatavad testitulemused küsimuse, et miks sellised tipptootjad oma kehva sooritusega rehvide eest nii palju raha küsivad, kui sama sooritust pakub ka keskklassi rehvitootja. Kui testist veel vähe, siis viitab Landsaili aina kasvavale kvaliteedile ka tõsiasi, et Landsaili tehases hakkab oma rehve tootma ka talverehvide poolest tuntud Nokian rehvid ning ühtlasi avab Hiina tootja tehase ka Hispaanias, et Euroopa turule veelgi lähemal kvaliteetseid rehve pakkuda.

Sirvi Landsaili ja teiste rehvibrändide suverehvivalikut Rehvid Plussi e-poes ja leia endale sobivad, kvaliteetsed, ent mõistliku uued suverehvid juba täna! Ära ka unusta, et rehvivahetus on peagi viimane aeg ette võtta!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.