4 odavat, aga õigete omadustega autot jää- ja lumerajal lõbutsemiseks

Fotod: auto24.ee

See aeg jõudis ootamatult ruttu kätte. Kui veekogudele veel minna ei soovita, siis mitmed põllule tehtud rajad on juba avatud ning talverõõmud võivad alata! Ja kui ükskord ka jää kandma hakkab, siis on hea valmis olla. Viskasime kiire pilgu kuulutustele, et millega see talv võiks end välja elada.

Eks loogika ütleb, et sellise otstarbega sõiduk peaks olema kindlasti manuaalkastiga, taga- või nelikveoline ning muidugi piisavalt odav, et iga vallisõitmine nutma ei ajaks. Samas, kuigi siia me neid ei valinud, siis tegelikult saab lustida ka esiveolisega ja neid saab ka mõnesaja euro eest.

BMW 318 Compact, 2003

Mitte kõige võimsam, aga jäärajal ei ole kilovatid nii olulised. Siin on pigem tegu mugavamapoolse autoga, mis võiks ideaalis saada isegi kirja ülevaatuse ning seda ei pea treileril vedama.

Samas on juhiuksel juba mõlk sees, seega ei pea ise enam tegema ja üldiselt muretsema. Ja kui talv on üle elatud, siis kannatab ka edasi sõita.

Audi 100 quattro, 1986

Kuulus “sigar”, millel nelikvedu ja tore R-5 mootor ning manuaalkast. Kõik asjad kõlavad õigesti, lisaks ka hind ja väide, et “käivitub, sõidab, kasti ja diffri-lukk toimivad.” Küll aga on ka öeldud, et auto vajab asjatundja kätt.

Seega, kui kaasa tulevad varuosad ja oskaja käsi on vajalik auto taastamiseks ja väga heasse korda viimiseks, siis pole ju hullu. Seda jõuab alati kevadel teha! Kui jäärajaks olulised asjad toimivad, siis lõbu kogu raha eest.

Audi A4 quattro, 1995

Kui hing eelmises kuulutuses toodud klassikut ei luba lõhkuma minna, siis siin on alternatiiv. Palju tavalisem, aga ikkagi hea nelikveo ja manuaalkastiga A4. Taaskord, jääl lõbutsemiseks on 92 kilovatti täiesti piisav.

Autol on ka pikk ülevaatus, seega kui kõik jääb terveks, saab rajale ise sõita, mis on eriti oluline. Kärukonks on ka väärt lisa. Saab lihtsamini lasta ennast valli otsast alla tirida ja saab ka teistele abi pakkuda. Ahjaa, haagist saab ka muidugi vedada.

BMW 320, 1991

See on juba profile mõeldud relv. Sportistmed, hüdrauliline käsipidur, kõvasti keevitustöid ja muidugi antitiib surujõu tarbeks. Rohkelt on ka tehnilisi parendusi ning üldiselt tundub tegemist olevat autoga, mis pakub 1700 euro eest väga, väga palju sõidurõõmu.

Kõik eeltoodu tähendab muidugi ka seda, et rajani tuleb see auto viia ilmselt treileril.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.