Ennenägematult kõrged kütusehinnad teevad seda, mida rohepööre ei suuda: paneb inimesed mõtlema väiksematele ja ökonoomsematele autodele. Ja jalgratastele ja ühistranspordile. Need viis autot muudavad kütusearved samuti väiksemaks.
Honda Civic, 2007
Mootor: 2,2 l R-4 diisel, 103 kW
Hind: 3450 eurot
Honda esimene diiselmootor on võimas, vastupidav ja säästlik, ehkki muidugi mitte nii säästlik kui mõni poole väiksem diisel. Aga selles hinnaklassis tasub seda pakkumist tähele panna. Auto läbisõiduks öeldakse 285 000 kilomeetrit, see on toodud viie aasta eest Prantsusmaalt.
Volkswagen Golf Variant, 2011
Mootor: 1,9 l R-4 diisel, 77 kW
Hind: 5900 eurot
Väga ökonoomse diisliga universaal-Golf, mis on toodud Saksamaalt ja Eestis arvel veel pole. Hodomeetril seisab 236 000 kilomeetrit, mis on seda sorti Volkswageni kohta vähe. Igaks juhuks tasub muidugi teha põhjalik tausta- ja tehnokontroll.
Renault Captur 2013
Mootor: 1,5 l R-4, 66 kW
Hind: 9900 eurot
Pisike rõõmsailmeline Renault põristab oma diisliga küll tublisti, aga see-eest kütust peaaegu ei tahagi, jaksab reipalt kiirendada ning see mootor on ka vastupidav. LKF-i taustakontroll liikluskahjusid ei näita, läbisõit läheneb 120 000 kilomeetrile.
Toyota Corolla, 2017
Mootor: 1,4 l R-4, diisel, 66 kW
Hind: 12 990 eurot
Siit saab hea vähenõudliku kaaslase veel paljudeks aastateks ja kilomeetriteks. Corolla kütusekuluks märgib tehas vaid 3,4–4,5 l / 100 km, läbisõit ei ulatu veel 110 000 kilomeetrinigi. Küll on auto teinud mitu kõksu ja nõudlikum ostja tahaks ka paremat varustust.