BMW M: kolm Eestis müügil olevat vanemat ja väljapaistvat M-seeria mudelit

Fotod: auto24.

BMW sportautodele keskenduv M-värkstuba on aastakümnete jooksul maailmale kinkinud ütlemata märkimisväärseid autosid. Rivistasime üles mõned põnevamad M-valikud kohalikult turult, mis külmaks kedagi ei jäta.

BMW M6 E63, 2006

Mootor: 5,0 V10, 373 kW
Hind: 24 900 eurot

Nullindate paiku otsustas BMW M-divisjon teha midagi hulljulget. Võttes aluseks oma F1 karusellis osalemisest saadud teadmised, ehitasid nad nullist üles S85-nimelise V-10 mootori. Tegu polnud muidugi vormelis kasutatud jõuallika tänavaversiooniga, ent mõningaid sealseid tehnoloogilisi lahendusi kasutati küll.

V-10 mootor toodab enam kui 500 hobujõudu ning seda väga dramaatilisel moel. Tasub pisut vaid internetiavarustest leida mõni M6 või M5 helirida demonstreeriv video, et sellest aru saada. Püstised ihukarvad on garanteeritud.

See, esimese põlvkonna M6 pärineb aastast 2006 ning on päris maitseka varustustasemega. Punane Inidanapolis Rot värv, must nahksisu koos puitdekooriga ning edevad 20” valuveljed.

BMW M3 E36, 1995

Mootor: 3,2 R-6, 286 kW
Hind: 13 999 eurot

M3 on tänaseks ehitatud kuue põlvkonna jagu, mõned on kuulsamad, teised aga justkui nende varju jäänud. Üheks selliseks on E36 kere M3, mis pole kindlasti alahinnatud, aga mille tähesära on vaieldavalt E46 M3 ning E30 M3 põlvkonnad natuke endale haaranud. Sellest hoolimata on tegu väga meeldejäävat sõidukogemust pakkuva autoga.

See M3 on aga pisut teistsugune. Originaalis kasutas auto S52 tähisega R-6 mootorit, ent antud sõiduk on aiste vahele saanud uuema S54 tähisega mootori. Tegu on oluliselt võimsama ning ka moodsama jõuallikaga. Lisaks on sellele müüja väitel tehtud kapitaalremont.

Lisa patta üks ägedamaid BMW värve mis kunagi tehtud (Dakar Yellow) ning saadki ühe tõeliselt vahva hobiauto.

BMW M5 E39, 1999

Mootor: 4,9 V-8, 294 kW
Hind: 16 500 eurot

E39 põlvkonna M5 on entusiastide seas vägagi au sees, sest tegu on viimase, tõeliselt analoogse M5 põlvkonnaga. Järgnevatest põlvkondadest võis juba liialt palju elektroonikat leida.

Jõudluse poolest on tegu ka tänapäeva standardite järgi väga kiire autoga. Nullist sajani sprindib M5 alla viie sekundi ning kui elektroonilised piirajad eemaldada, peaks M5 olema juttude järgi suuteline tabama enam kui 300 km/h tippkiirust. Kõige parem osa on muidugi fakt, et tegu on käsikasti ning V-8 mootoriga pere-muskelautoga. Sellist lõbu uute autode seast enam naljalt ei leia.

Antud M5 on müügil Tartus ning müüja andmetel on tegu väga heas korras autoga, mil äsja vahetatud VANOSed ja ketiajam.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.