Autopesu ABC

Viis kohta, mis autot pestes kipuvad ununema, aga ei tohiks

Professionaalses käsipesulas ei pea muretsema, kas kõik olulised kohad saavad puhtaks. Külastades aga selvepesulat või pestes autot kodus on aga kõik enda kätes.

Auto pesemisele tuleb läheneda alati süstemaatiliselt, et terve sõiduk hoolikalt pestud saaks. Siin on viis kohta, mis autot pestes kipuvad ununema või ei tundu lihtsalt olulised.

  • Auto põhi. Kõige lihtsam on seda puhastada muidugi survepesuriga. Sügav kummardus ja kiire loputus tugeva joaga mööda auto põhja eemaldab suurema mustuse. Eriti oluline on see talvekuudel, sest just sinna koguneb kõige rohkem soolasegu, mis roostet tekitama hakkab.
  • Rattakoopad. Puhtad ja läikivad veljed parandavad auto ilmet ja tihti just keskendutakse neile ning rattakoopad jäävad unustusse. Plastikust koopakattele ei tee mustus ja sool midagi, aga oluline on, et kere ja plastikatte vahele ei tekiks kultuurkihti. Selvepesulas on lihtne survepesuriga madala nurga alt rattakoobas üle loputada. Käsitsi pestes võib osta isegi eraldi pikema varrega harja, millega rattakoopaid seest puhastada.
  • Summuti. Taaskord üks väga roostealdis element, eriti vanematel autodel, kus kaitsvad kihid on aastatega pealt kadunud. Survepesurit kasutades peab meeles pidama, et vett tuleks lasta summutile alati nurga alt, et tugeva survega vesi otse summutitorust sisse ei läheks.
  • Uste lävepakud. Selvepesulas on nende puhastamine keerulisem, aga kodus pestes tuleks seda enam lävepakke meeles pidada. Kasuta pesukinnast, mis on natukene kuivemaks väänatud, et šampoonine vesi salongi ei läheks.
  • Uste alumised ääred. Sama mustad nagu olid lävepakud on ka uste alumised ääred. Koos lävepakkudega puhasta ka need, sest pesu lõppedes on just need kohad, kust räpased veenired välja voolavad ja üldilme ära rikuvad.
Märksõnad: ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.