4 vanemat Audit, mis võiks hobiautoks sobida

Klassikalise Audi puhul räägime me Eesti mõistes pigem 1980-1990ndate autodest. “Sigarid”, kupeed, quattrod ja vanemad S-versioonid.

Hetkel on päris mitu lahedat varianti müüki tulnud, mille saad (peaaegu) kohe omale garaaži vedada ja kevadeks valmistuma hakata. Hinnad on neil 2500-13 000 eurot, seega skaala on päris lai.

Audi 100, 1983. aasta, 2450 eurot

Hetkel kõige vanem müügis olev Audi Eestis on väga heas seisukorras “sigar”. Manuaal, 75 hobujõudu ja esivedu, seega kuulsaid Youtube videosid quattro omadusest lumes lavastada ei saa.

Küll aga saab paari tuhande euro eest originaalseisundis täiesti korras hobiauto. Müüja sõnul ei ole autot keevitatud ega värvitud, samuti puudub rooste. Tegemist baasmudeliga, ilma ühegi lisata, seega täiesti pommikindel, eriti karburaatoriga 1,8-liitrine mootor.

Vigu on ka natuke: esistange tahab värvimist ja juhiistme seljatoel ukse poolsel küljel kulunud koht. Müüja sõnul käivitub poolest pöördest isegi -15 külmakraadiga. Tehnika väga heas korras, autot hooldatud pikka aega väga kogenud mehhaaniku poolt.

Ehk siis auto neile, kes päriselt tahavad baaslahenduste juurde tagasi pöörduda, ilma igasuguse tilu-liluta.

Audi 100 Quattro, 1994. aasta, 2900 eurot

Natuke moodsam Audi, mis on mõnusa V6 mootoriga ja muidugi nelikveoga. Mitte mingi sportauto, aga samas sobib ka igapäevaseks kasutamiseks aastaringselt.

Eeliseks on suured remonttööd, mis müüja sõnul tehtud on. Kõike ette lugema pole mõtet hakata, aga sisuliselt on tehtud täielik taastamine mootorile ja veermikule.

Kui kuulutusteportaalis ringi vaadata, siis on näha, et selle põlvkonna nelikveolisi ei ole üldse palju ja kui veel kõik korda ka on tehtud, siis tundub nagu mõistlik ost ühele Audifännile, kes tahaks igapäevaselt sõita. Hästi hoida, siis ei tohiks ka hind enam langeda.

Audi Coupe GT, 1985-1986, 5000-7300 eurot

Järgmiseks on kaks kupeed. Jah, need ei ole Quattrod, aga lahedad sellegi poolest. Mõlemal on 2,2-liitrine Audi rida-5 mootor, mis tuntud oma hääle ja iseloomu poolest. Hobujõude 135 ringis, mis 1145 kilose tühimassi juures on päris palju.

Punane asub Eestis ja on kallim. Samas on öeldud nii: viimase 8-aasta jooksul jupp-jupi kaupa originaalseisukorra poole tagasi toodud. Dokumentatsioon ja tehtud tööd on kirja pandud.

Auto on peaaegu 100% komplektne (teadaolevalt on puudu vaid kaks plastikosa).

Järgmisele omanikule on jäänud teha keretööd, et auto hiilgus taastada, aga 5-silindrilise mootori häält ja pöördemomenti võib tuleval hooajal nautida ka sellisena nagu auto praegu on, lisatakse kuulutuses.

Must asub Rootsis, aga on mitu tuhat eurot odavam. Kuulutuses palju juttu pole, aga väidetavalt on 272 000 km autol originaalläbisõit ja sõiduk on heas korras.

Audi 200 Turbo quattro, 1998. aasta, 9800 eurot

Juba hakkab looma. Turbo quattro on võlusõnad, mis panevad iga Audifänni südame kiiremini lööma.

Miinus on see, et Audi ei asu Eestis vaid Kanaari saartel. Samas on müügitekst põhjalik ja tundub, et mingi suvalise õngitsemisega ei ole tegu.  Auto seisis müüja sõnul viimased 4-5 aastat garaažis ja pole sõitnud juba aastast 2015/2016.

Mootor töötab vaikselt ja ühtlaselt, sõidab samuti sujuvalt ning käigukast toimetab täpselt ja tihkelt. Novembris 2020 on tehtud hooldus – mootori õli, kõik filtrid, küünlad, pidurid.

See on klassik, mis pakub lisaks 1980ndate vaibile ka sõidurõõmu, sest turbo ja quattro ja 200 hobujõudu! Fännil tasuks kaaluda küll.

Audi S4, 1991. aasta, 12 900 eurot

Auto edasijõudnutele. Juba baasversioonis oleks S4 väga äkiline ja äge auto. Siin on aga väga pikk loetelu tuuninguosadest, mis amatöörile ei ütle midagi.

Tulemuseks on müüja sõnul 530 hobujõudu. Raske siit edasi midagi kommenteerida. Nelikvedu aitab selle kõik ilmselt ka vägevalt ratastesse kanda ja elamus on garanteeritud.

Samas on see kõik kindlasti väga keeruline ja kallis, seega pidamiskulude puhul ei tasu endale illusioone luua. Tuuning ikkagi. Samas antakse kõik originaaljupid autoga kaasa.

Aga kujutage ette, kui mõne uue R8ga satute kõrvuti ristmikul…

Kuidas osta?

Kui tunned, et lumi on maas praegu ja autot on vaja KOHE, siis ostmiseks võib kasutada näiteks Inbanki autolaenu, millel on kolm olulist eelist:

  • puudub sissemaksu kohustus
  • kaskokindlustus on vabatahtlik
  • vanus ei ole takistuseks

Just need kohustused on tavaliselt suurimad takistused auto ostmisel. Kasko viib kuumakse tunduvalt suuremaks ja sissemaksuks lähevad kõik säästud.

Autolaen on finantsteenus. Tutvu enne lepingu sõlmimist tingimustega ja vajadusel konsulteeri spetsialistiga. Teenust osutab Inbank AS.

Märksõnad: , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.