Inbanki blogi

5 autot üliõpilasele, mis maksavad vähem kui 5000 eurot

Fotod: Auto24.ee

Seda, kas lapsele üldse peab autot kinkima või on parem, kui ta ikka ise teenib ja ostab, me arutama ei hakka. Eeldame lihtsalt, et otsus on sündinud ja nüüd on vaja teha valik. Pigem mõtleme tudengile, kes läheb teise linna õppima, kuigi ka gümnaasiumi lõpuklassis on paljudel load.

Mida tahab lapsevanem? Turvalisust. Ei mingit kihutamist, hea oleks palju õhkpatju ning juhiabisid. Ilmselt ei taha vanem liiga tihti kuulda ka nukra tudengi telefonikõnesid, et üks või teine asi ei tööta ja palun saatke remondiraha. Neid kõnesid hakkate saama nagunii, seega tasuks pigem valmis olla.

Samas, kindlasti on ka noorel oma arvamus, kuhu kuulub natuke ägedust, ilu ja erilisust. Eeltoodust lähtudes pakume mõned variandid välja.

Peugeot 308 SW, 4100 eurot

Auto praktilise meelega tudengile, kes ei hakkaks valima ilmselt kõige ägedamaid stiiliikoone või jõujaamu. Tudeng, kes on valmis seiklusteks.

Uuena Eestist ostetud Peugeot’l on küll kolmas omanik, aga ajalugu tundub siiski korralik. Töökindel ja lihtne kooslus bensiin+manuaal võiks hoida probleemid kaugel. Samas mahutab universaalkere ka sõpru, et seiklema minna ja ägedat elu elada. Mis on samuti lapsevanemale oluline.

120 hobujõudu ei kutsu kindlasti kiiruskatseid tegema, samas on möödasõidud piisavalt turvalised. Vaid kütusekulu võiks natuke väiksem olla.

Citroen DS3, 3950 eurot

Kahtlemata stiilne, silmapaistev ja eriline auto. Mitte liiga suur, aga ka mitte liiga väike, nii et täiesti sobiv ka maanteesõiduks.

120-hobujõuline bensiinimootor võtab keskmiselt 6 liitrit sajale, aga auto on piisavalt nobe, sest tühimass on alla 1200 kg.

Aastal 2014 sattus auto ühte natuke suuremasse avariisse, seega tasub uurida, mis kahjusid sõiduk sai. Samas võib loota, et kuue aastaga on kõik sellega seotud vead likvideeritud. Olulisim on üle vaadata kere — ega see pole saanud nii kõva pauku, et nüüd on kohal rooste või muud probleemid.

Samas on DS3 valik päris suur ning kindlasti leiab kõige sobivama variandi ka Eestist.

Volvo C30, 4450 eurot

Kelle esimene argument on turvalisus, aga samas ei taha lihtsalt suurt ja halli maasturit osta, siis Volvo C30 võiks olla üks variant. Siinkohal tuleb kindlasti arvestada, et järelkulud on ilmselt suuremad, kui mõnel muul autol oleks. Seda juba tingituna suuremast läbisõidust.

See konkreetne Volvo on saanud viimasel ajal päris palju hoolt, kui müüjat uskuda. Kuigi diiselmootorid võivad olla kapriissemad, teeb selle vähemalt tagasi kütusekuluga.

Autol on R-Design sportlik kerepakett, hea helisüsteem ning kogu vajalik turvavarustus. Võite vaadata ka teisi variante või siis veelgi suuremaid V50 ja V70 mudeleid. Aga kehtib sama asi — turvalised küll, aga kulusid on ka.

Honda Jazz, 4200 eurot

Kuna tänapäeval on päris paljudel ainult automaatkastiga sõitmiseks sobivad load, siis selline Honda Jazz paneb linnukesed peaaegu igasse lahtrisse. Ilus punane, vastupidav, soodne ülal pidada ja praktiline ka.

Olulise detailina on müüja välja toonud, et kere on roostevaba. Kõik muud asjad on selle auto puhul juba lihtsamad mured.

Honda Jazzide valik on eriti suur, alates esimese põlvkonna autodest 1500 euro eest kuni juba hübriidmootoriga versioonideni. Kuigi tundub, et tegemist on väikeautoga, mahutab see üllatavalt palju asju ja inimesi.

Toyota RAV4, 4590 eurot

Kui tänaste trendide järgi on kindel valik linnamaastur, siis täielikult Eesti ajaloo ja väidetavalt väga heas seisukorras RAV4 on suhteliselt kindel soetus.

Konkreetse auto puhul on boonuseks ja miinuseks diiselmootor. Ühtepidi väga palju ökonoomsem kui bensiinikas, teistpidi on viimased jällegi töökindlamad. Miskipärast maksavad kõik bensiinimootoriga sama põlvkonna RAV4 pigem üle 5000 euro. Seega lähtuge sellest, kui palju ja pikalt on lapsel sõita vaja.

Muus osas on olemas kõik juhiabid, turvalahendused ja mugavusvarustus. Mõistlik ja turvaline auto.

Kuidas osta?

Odav auto võib olla lotovõit, aga kulusid ilmselt tuleb ka, seega mingid säästud peaks jääma ootamatuteks väljaminekuteks.

Ostmiseks võib kasutada Auto24laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse ning sissemaksu kohustus. Just need kohustused on tavaliselt suurimad takistused auto ostmisel. Kasko viib kuumakse tunduvalt suuremaks ja sissemaksuks lähevad kõik säästud.

Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega, kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega ja lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.