5 Eestis müüdavat hea hinnaga autot, mis oleks noorele neiule esimeseks sõiduvahendiks ideaalsed

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Sihtgrupile valiku tegemine on alati eriti keeruline, sest eeldab teatud stereotüüpset lähenemist ja üldistamist. Mida siis valida värskelt load saanud nooremapoolsele naissoost isikule?

Loomulikult võib noorele neiule esimeseks autoks osta ka Cadillac Escalade’i või Jeep Cherokee rajumaasturi. Sellisel juhul on aga sõiduki uus omanik ilmselt väga autoteadlik ja ei vaja nagunii kellegi soovitusi ja nõu.

Noort juhti ei pea karistama

Alltoodud valik lähtub eeldusest, et auto võiks olla mugav kasutada, algajal juhil lihtsam parkida (andurid) ning võimalikult soodne. Käigukastiks muidugi automaat, sest miks peaks noort juhti manuaaliga karistama?

Värv ja välimus on saanud ka lõppvalikus mõnel juhul oluliseks, sest auto võib ju, lisaks mõistlikusele, olla ka ilus.

Hinnaklassi osas valisime väga erinevaid, alates 1700 eurost, lõpetades pea 14 000 euroga. Viimane võib ju tähendada ka seda, et sellest saab pere teine auto, mille üheks oluliseks kasutajaks on värske lubadeomanik.

Honda Civic, 2004. aasta, 1770 eurot

Selles hinnaklassis võiks Civic olla üks kindlamaid soetusi. Mootorid on neil üldiselt muretud ja kui kere ei roosteta, siis ülalpidamine on soodne.

Loota, et remontida ei tule 15 aastat vana autot üldse, on muidugi liigne optimism, aga korraliku eksemplari puhul ei tohiks see hinge kinni lüüa.

Foto: Auto24.ee

See konkreetne Civic on ostetud uuena Eestist, seega ajalugu peaks olema kontrollitav, vähemalt suuremas plaanis. Sõidukil puudub hetkel ülevaatus, aga põhjuseks ilmselt see, et müüjaks on firma ning auto pole igapäevaselt sõidus. Ostmise eelduseks on muidugi see, et müüja läbib sellega ülevaatuse.

Nii vanal autol muidugi võib kaaluda ka manuaalkastiga auto ostmist, kui noorel juhil vastav oskus olemas on. Ilmselt vähendab kulusid hooldusele ja riske suuremaks remondiks.

Honda Jazz, 2009. aasta, 4000 eurot

Teine kindla peale minek on Honda Jazz. See konkreetne on juba uuem mudel, aga läbisõit on ka üle 200 000 kilomeetri. Samas pole hea peremehe korral see mingi probleem.

Foto: Auto24.ee

Aastal 2016 on olnud üks avarii, mille kohta peaks omanikult lähemalt uurima, kui suured olid kahjustused. Nõrk koht on nendel olnud automaatkastiga seotud sidur, kui see töö (umbes 700 eurot) on millalgi tehtud, siis on hea. Jällegi, võite kaaluda ka manuaali.

Muus osas on tegu väga vastupidava ja ilusa autoga. Lisapunktid praktilisuse eest, sest Jazz on väga mahukas, hoolimata oma kompaktsusest.

Foto: Auto24.ee

Poole väiksema läbisõiduga, aga esimese põlvkonna Jazzi saab veelgi odavamalt kätte. Nende puhul tuleb kindlasti juba roostet kontrollida.

Toyota Auris, 2008. aasta, 4300 eurot

Mõistliku ja vastupidava auto nimekirja ei saa ilma Auriseta teha. Uuena Eestist ostetud ja korrektse ajalooga punane Auris on visuaalselt heas korras ja mitte väikse, aga siiski mõistliku läbisõiduga.

Foto: Auto24.ee

1,6-liitrine mootor on piisavalt võimas, et maanteel mõnusalt asjad ära ajada, aga kiiruseületamisega ilmselt muret pole – mingi rallikas see ka pole. Kindlasti tuleks enne ostu lasta üle vaadata käigukast ja vajadusel sellele hooldus teha.

Auriseid on müügis väga palju nii automaat kui ka manuaalkastiga, diisli ja hübriidina. Neid jagub kogu hinnaskaala ulatuses, nii et igaüks saab endale sobiva valida. Peaasi, et oleks korrektne Eesti ajalugu.

Alfa Romeo MiTo, 2013. aasta, 9499 eurot

Hüppame ühe hinnaklassi edasi (vahepealsesse mahuvadki kõik Aurised ja Jazzid) ning võtame midagi eksootilisemat. Sobib neile, kes tunnevad, et on lapse õnne ja rõõmu nimel valmis veidike rohkem riskima ja kulutama.

Foto: Auto24.ee

MiTo on nunnu väikeauto, mida on raske mitte armastada. Uuena Eestist ostetud ja viimased viis aastat ühe omaniku kasutuses olnud väle putukas. Muretu? Ilmselt mitte sellisel määral nagu eelnevad, aga sõidurõõmu pakub ka rohkem.

MiTo’l on väga hea varustus, mis sisaldab nii parkimisandureid kui ka kiirushoidikut.

Kia Soul, 2015. aasta, 13 800 eurot

Natuke kallimasse hinnaklassi jääv Soul on siin listis seetõttu, et vastab päris hästi tingimusele “funky”. Soul ei ole levinud auto ja see ongi tema parim omadus.

Foto: Auto24.ee

Erinemine on lahe ja teist sellist autot naljalt vastu ei sõida. Hea varustuse, väikse läbisõidu ja veel 3 aastat kehtiva garantiiga Kia võiks ka oma kompaktsete mõõtude poolest esmaseks autoks sobida.

Foto: Auto24.ee

Kui Kia ei meeldi või ei sobi, siis võib vaadata seda Škoda Fabia Monte Carlo erimudelit. Ilus, punase-musta värvilahendusega Fabia on veelgi väiksema läbisõiduga ning silmapaistev auto.

Märksõnad: , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.