5 erilist hobiautot, mida on aidanud disainida Pininfarina stuudio

Fotod:Auto24.

1930. aastal asutas itaallane Battista “Pinin” Farina enda carrozzeria ehk autokerede valmistamise firma, millest on välja arenenud üks mõjuvõimsamaid autodisainile keskenduvaid ettevõtteid.

Peamiselt tuntakse Pininfarinat Ferrari, Alfa Romeo ning Peugeot’ga koos tehtud tööde eest, ent huvitavaid masinaid võib leida mujaltki. Loetleme siinkohal üles mõned Eestis müügil olevad lahedad hobiautod, mille loomisel on olnud roll mängida ka kuulsal stuudiol endal.

1. 2003 Alfa Romeo GTV 2,0 TwinSpark

Ferrari ostmine ei pruugi alati võimaluste ning eelistustega ühtida. Õnneks itaallastel punastest, stiilsetest ning Pininfarina stuudio poolt disainitud kupeedest puudust pole, mida ilmestab just see 2200 euro eest müüdav Alfa Romeo GTV.

Alfa Romeo alustas GTV (Gran Turismo Veloce) tootmist eesmärgiga taastada vana kupeekerega autode tootmise traditsioon ning lisaks sooviti tugevalt kanda kinnitada ka tollal populaarsel kupeeturul. Auto välisilme loojaks oli Enrico Fumia, kes on ühtlasi ka Alfa Romeo 164 ja Maserati 3200 GT välisfassaadi autor.

Tehasest tulid kupeed nii neljasilindriliste mootoritega kui ka legendaarsete Busso V6-tega. Algselt oli saadaval ka kaheliitrine turbomootor. Huvitav on ka teada, et auto püsis tootmises üle kümne aasta.

Auto on toodud Šveitsist ning sellele on paigaldatud uus variaator ning uued süüteküünlad. Ka väidetakse, et kere on roostevaba, ent mõningatest värvidefektidest mööda vaadata ei saa.

2. 1994 Fiat Coupe Turbo 16V 2,0

Viis silindrit ja turbo kõlab esmapilgul nagu Audi ja Volvo territoorium, ent ka itaallased on kunagi sellel väljakul mänginud. Fiat Coupe nägi ilmavalgust 1992. aastal ning sai meeletult palju tähelepanu tänu oma suisa futuristlikule disainile, mis kohati sarnaneb ka eelnimetatud Alfa Romeo GTV’le.

Mudeli tippversiooniks oligi kaheliitrine R5 turbomootor, mille kõige võimsam variant saatis esiratastesse omal ajal tugevad 162 kW. Müügis oleval autol on aiste vahel neljasilindriline 140 kW turbomootor, ent emotsioonid on üsna kindlalt samaväärsed.

Auto disaineriks on tegelikult Chris Bangle, keda tuntakse eelkõige BMW ridades tehtud töö eest. Pininfarina on siinkohal disaininud aga salongi.

Kuulutuse pildimaterjal on rikkalik, ent täpsema informatsiooni osas on auto omanik olnud üsna napisõnaline: öeldakse vaid et Fiat ei roosteta ning hetkel on puudu ülevaatus.

Inglise autoajakiri Car Throttle on teinud Fiat Coupe Turbost vägagi vahva ülevaate, millest võib ostmisel kindlasti abi olla:

3. 1998 Peugeot 406 Coupe 2,0

Toome siinkohal välja ka ühe prantslase, keda toodeti hoopis Itaalias. Nagu ka eelnevad autod, oli pehmete ning voolavate joontega Peugeot 406 osa maailma 1990ndatel tabanud kupeehullusest.

Kuigi autoajakirjade sõnul polnud tegu just sportliku masinaga, hinnati kõrgelt masinale pakutud jõuallikaid, eriti kolmeliitrise V6-mootoriga varianti.

Auto disain on tulnud Pininfarina Lorenzo Ramaciotti sulest, kes on maailmale kinkinud selliseid kaunitare nagu Ferrari 550 Maranello ja 360 Modena.

Müügis olev sõiduk tuleb kaheliitrise mootoriga ning on omaniku sõnul äsja Saksamaalt saabunud. Seisukorda kirjeldatakse kui head. Nii välisilme kui ka salong tunduvad piltide põhjal hästi säilinud olevat, seega miks mitte seekord suvele vastu vurata koos ühe korraliku Peugeot’ga?

4. Lancia Kappa 2,0 V6 Turbo

Tegu on selle nimekirja vaieldamatult kõige haruldasema ning unikaalsema autoga. Lancia Kappat toodeti aastatel 1994 kuni 2000 ning see troonis Itaalia autotootja mudelivalikus lipulaevana, jagades samaaegselt platvormi ka Alfa Romeo 166’ga.

Lisaks sedaanile müüdi Kappasi nii kupee-kui ka universaalina, ent nende leidmine on veelgi haruldasem juhus. Mootorivalik oli lai: saadaval olid nii nelja-, viie- kui ka kuuesilindrilised mootorid. Müügis olev mudel kappab kaheliitrise R5 turbomootori abil.

6000-eurone hinnasilt on eelmistega võrreldes krõbe, ent see toob ostjale väidetavalt ideaalses korras ning olematu läbisõiduga hästihooldatud Lancia tippsedaani.

Kuigi tõepoolest tuleb märkida, et ehkki Pininfarina on disaininud vaid nimetatud mudeli universaalkere, on haruldane Lancia siin välja toomiseks piisavalt märkimisväärne.

5. 2009 Alfa Romeo Spider 2,4

Viimase autona toome välja ka midagi uuemat: Alfa Romeo Spider, mis põhineb imeilusal Brera kupeel ning mis valiti aastal 2006 aasta kabrioletiks.

Autole pakuti nii 2,2-kui ka 3,2-liitrise bensiinimootoreid ning 2,4-liitrist diislit, mis on oma tee leidnud selle valge Spideri kapoti alla.

Autol on väga väike (84 000km) läbisõit ning omaniku sõnul on tegu väga haruldase automaatkastiga mudeliga.

Kaunite joonte ning hästi tundma paneva salongiga kabriolett täidab ilmselt kõik suveauto lahtrid, eriti inimesele, kes soovib kõige lisaks ka võimekat ning ökonoomset mootorit.

Kuidas osta?

Kõik need autod on juba päris eakad ning ilmselt ka võrdlemisi kapriissed, seega mingid säästud peaks jääma ootamatuteks väljaminekuteks.

Ostmiseks võib kasutada ka Auto24laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse ning sissemaksu kohustus.

See on selliste hobiautode puhul väga oluline, kuna sageli ei saa nii vanadele autodele üldse liisingut või siis kaasneb sellega kaskokindlustuse kohustus.

Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.