Inbanki blogi

5 erilist ja kiiret autot, mis maksavad 3000 eurot

Fotod: Auto24.ee

Seekord on valikus autod inimesele, kes põhimõtteliselt ei taha käia kõige turvalisemat teed. Pigem otsib midagi täiesti teistsugust, natuke teistsugust või lihtsalt selles hinnaklassis ootamatut tegijat.

Kuni kolm tuhat eurot veeretab hoovi päris kiireid ja erilisi autosid, aga pigem mitte luua endale illusiooni ka töökindlusest ja muretusest. Esiteks hinnaklass ise on juba selline ja teistsugune auto on tavaliselt teistsugune põhjusega – keerukam, kulukam, raskem varuosi leida jne.

Volvo S60, 210hj, 3000 eurot

Volvo S60 ja eriline? Suures plaanis mitte, Volvo tundub olevat aina rohkem uue ajastu Volkswagen Passat või Ford Sierra ehk siis ülipopulaarne rahvaauto, mida kasutatuna aina rohkem Eestisse jõuab.

See konkreetne S60 jäi silma aga seetõttu, et 1) 2,5-liitrise mootoriga S60 on päris krapsakas 2) auto näeb väljast ja seest väga ilus välja, kahtlustaks isegi R-paketti 3) omanik räägib selle kohta väga häid sõnu, mida võib isegi uskuda.

“Auto on tehniliselt väga heas korras. Õli vahetatud alati 10 000 km tagant, nelikvedu toimib ideaalselt.” Just see õli asi on märk, et tegemist võib olla tõepoolest keskmisest hoolikama omanikuga. Viimane omanikuvahetus oli kuus aastat tagasi, seega lootust on.

Muus osas tuleb ikka arvestada, et tegemist on 14 aastat vana premium-klassiga. Asju tuleb ette, osad neist ka kulukad. Aga kõik ülejäänud hetked on turvalised, mugavad ja vajadusel ka kiired.

Volkswagen Golf VR6, 204hj, 2800 eurot

Mis nüüd, hall Volkswagen Golf 4. põlvkond? See on küll eriline (sarkastiliselt)…

Jällegi, muidu ei oleks, kui kapoti alla ei piiluks. Seal on väga mõnusa mineku ja häälega 6-silindriline mootor, mis paneb oma jõu maha läbi kõigi nelja ratta. Lisaks veel manuaalkast.

Veelgi paremaks teeb selle auto juurde lisatud info tehnilise seisukorra ja tehtud tööde kohta. Omaniku sõnul on sõidukisse investeeritud üle 4 tuhande euro, 2,5 a. jooksul on auto sõitnud kõigest 8000 km ja selle aja jooksul on saanud 2 suurt hooldust. Järgneb ka pikk nimekiri töödest.

Autot on mõõdukalt tuunitud ja paremaks tehtud ning võimsus peaks olema isegi 225hj. Ainuke mure on, et kere tahab natuke tähelepanu. Väidetavalt iluravi, seega äkki pole päris roostesurma suremas. Eks uurige järgi. Autot on selle raha eest ikka kõvasti.

Lancia Kappa, 204hj, 2900 eurot

Liigume mõistlike Rootsi ja Saksa tootjate juurest kirglisesse Itaaliasse ning vaatame ühte praeguseks sisuliselt surnud marki, Lanciat. Siit tulevadki juba erilisuse punktid. Mitmel sõbral sul Lancia on?

Välimuselt täiesti tavaline, ehk isegi ilmetu Kappa peidab kapoti all 3-liitrist V6 mootorit. Piisavalt varustust teeb sellest mugava sedaani, millega märkamatult ringi kulgeda.

Kuigi auto hetkel ei käivitus, siis on see olnud sama omaniku käes juba viimased 17 aastat ja kogu selle aja hoitud kuivas garaažis. Siit tulebki selle auto üks olulisemaid ostuargumente – kere ilma roosteta ja mõlkideta. 25 aastat vana itaallase kohta on see väga hea tulemus. Lisaks on salong ilus ja terve ning all uued rehvid.

Nii vanuse kui ka olemuse poolest ideaalne noorklassik. Pidamiskulude- ja murede osas võib ilmselt ennustada… huvitavaid aegu.

Subaru SVX, 230hj, 2200 eurot

Vähemalt sama eriline ja haruldane kui Lancia, aga selle auto puhul ei ole välimuses midagi tagasihoidlikku. Kui muus osas on näha sarnasust tolle aja teiste sportkupeedega, siis mis värk nende küljeakendega on?

Siinsest valikust on selle auto kohta kõige rohkem küsimärke, seega hinnaks olev 2200 eurot ilmselt ei tähenda sõitvat autot. Piltidelt näeb väga sirge välja nii seest kui väljast. Samas puudub auto kohta igasugune lisainfo ning samuti tehti viimane tehnoülevaatus aastal 2014. Ilmselt tuleks seda nimetada väga tõsiseks projektikaks.

Kiire pilk Saksa portaali näitab, et selliste hinnad algavad 4500 euro juurest ja kerkivad kuni 17 000 euroni. Seega, isegi kui mootor on kokku jooksnud või mõni muu suurem häda, siis perspektiivi selle ellu äratamiseks oleks küll.

Haruldane jaapani sportkupee, mis näeb eriline välja ja on teadmata ajalooga – kõlab nagu seiklus!

Alfa Romeo 156 V6, 192 hj, 2900 eurot

Ja lõppu veel üks itaallane. Mõnusa 2,5-liitrise V6 Busso mootoriga 156 universaal jääb ennekõike silma oma hea seisukorra ja ajaloo tõttu.

Müüja sõnul on kerel vaid üksikud kriipsud-kraapsud, muus osas peaaegu täiuslik eksemplar. Rooste ja nähtavad mõlgid puuduvad. Auto mootor on 2020. a kevadel kapitaalremonditud, seejuures vahetatud hammasrihm koos kõige sinna juurde kuuluvaga.

Kuulutuses on kirjas, et autot on üleval peetud Alfa-fännide poolt, mis on väga oluline. See tähendab, et ilmselt on enamik murekohti, kas teada või siis juba korda tehtud.

Kuigi tegemist on universaalkerega autoga, siis päris kaubaveoks seda ei soovita. Praktilisus polnud Alfa Romeo inseneride esimene eesmärk, seega näiteks ei ole tagaistmete seljatoed allaklapitavad ning pagasiruum ise ei hiilga ka just suurusega. Aga sportuniversaalist seda ei ootagi.

Kuidas osta?

Soodne ja eriline auto võib olla lahe kontseptsioon, aga kulusid ilmselt tuleb ka, seega mingid säästud peaks jääma ootamatuteks väljaminekuteks.

Ostmiseks võib kasutada Auto24laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse ning sissemaksu kohustus. Just need kohustused on tavaliselt suurimad takistused auto ostmisel. Kasko viib kuumakse tunduvalt suuremaks ja sissemaksuks lähevad kõik säästud.

Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega, kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega ja lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.