5 huvitavat projektiautot Eesti oksjonitelt, mis hetkel käimas

Oksjonikultuur Eesti automüügis ei ole väga levinud. Ägedad ja haruldasemad autod leiavad omale uued omanikud ikka pigem müügikuulutuste kaudu.

Sellest hoolimata tasuks aeg ajalt pilk peale visata, sest oksjonikeskkondades võib leiduda päris ootamatuid asju. Seekord läksime otsima natuke erilisemaid autosid, aga ilmselt on võimalik saada ka mõistlikke ja/või tänapäevasemaid autosid hea hinnaga.

Vaatasime nii auto24.ee oksjoneid kui ka osta.ee keskkonda ning leidsime need neli autot.

1974. aasta Toyota Corona

Ausõna, see auto ei ole siin nime pärast. Kuigi, olgem ausad, kui keegi küsib küsimuse, et millega sa nädalavahetusel tuled ja sa vastad: “Coronaga”, siis ilmselgelt tuleb rohkem selgitusi anda.

Foto: osta.ee oksjonikeskkond

Tegelikult on tegu täitsa erilise tagaveolise Toyotaga, mis kukub kohe väga sügavale projektiautode rubriiki. Müüja sõnul on auto täiesti komplektne ja sõidab hästi. Mootor ergas, tuled põlevad, pidurid ja käsipidur töötab ning saab ka proovisõitu teha. 

Foto: osta.ee oksjonikeskkond

Probleem on keres, mis on väga roosteussitanud. Samas tuleb autoga kaasa ka doonor-Corona, kust saab mitmed keredetailid võtta. Seega, keevitamist ja taastamist on kõvasti, aga kellel oskus ja aeg olemas, see võiks saada siit omale väga stiilse järgmise projekti.

1964. aasta Trabant P50

See auto on vähemalt samavõrra projektiauto kui Corona, kui mitte rohkemgi. Ida-Saksa “superauto”, mida toodeti aastatel 1957-1990. Nagu toonasel idabloki autotööstusel kombeks – kui mingi asi toimib, siis miks seda muuta.

Foto: osta.ee oksjonikeskkond

Uskumatu küll, aga Trabandi kerematerjal oleks tänapäeval kindlasti roheauhindu väärt, sest see oli taaskasutatud materjalidest toodetud duroplastikust, mis pidas väga hästi vastu. Wikipedia andmetel oli keskmise Trabandi eluiga 28 aastat.

Wikipedias on ka tore loetelu asjadest, mida Trabandil ei ole, näiteks kütusetaseme näidik, suuna- ja esitulede indikaatorlamp, kütusepaagi luuk (üliga segatud kütust tuleb lisada kapoti alt).

Foto: osta.ee oksjonikeskkond

Oksjoni Trabant on kahjuks päris õnnetus olukorras ja suurim probleem on ilmselt see, et puuduvad dokumendid. Samas kirjutab omanik kuulutuse all enesekindlalt, et vaja veidi aega leida ja sõitma panna, hästi säilinud ja vägev projekt. Kui keegi enne kevadet ei osta, siis suveks saab see sõiduk hääled sisse nagunii. 

Foto: osta.ee oksjonikeskkond

Natuke on see auto siin ka sohiga, sest aktiivset oksjonit pole, vaid ainult “osta kohe” hind.

1992. aasta Pontiac Bonneville Supercharged

Natuke uuem auto, mis on täiesti sõitev ja enam vähem seisukorras. Müüja on pannud video auto häälest ja see on väga õige käik. Mootor teeb tõepoolest päris käredat häält, kuigi hobujõude on 3,8-liitrisel jõuallikal passi järgi 170.

Foto: osta.ee oksjonikeskkond

Kuigi auto läheb käima, siis oksjoni all kirjutab müüja, et toimetamist on autoga kõvasti ja puudub ka ülevaatus. Seega, kes on selliseks kadalipuks valmis, siis 12 tunni pärast lõppeva oksjoni hetkehind on 226 eurot.

Ei saa mainimata jätta, et selle raha eest vist ei ole võimalik rohkem erinevaid nuppe saada, kui selles autos.

1991. aasta Alfa Romeo 75

See auto ilmub aeg-ajalt müüki, aga miskipärast ei õnnestu vist uut omanikku leida. Iseenesest nagu tundub kõik hästi, sest kuulutuse sõnul on see kvaliteetne auto, uus värv, mootor taastatud 20 000 km tagasi. Uus kütusepump ja rõhuregulaator, uus nahkpolster, pidurid, padjad ja vedelikud. Hoitud kuivas garaažis.

Foto: Auto24.ee

Mootoriks on 1,8-liitrine ja registri andmetel 120-hobujõuline mootor. Samas on kuulutuses kirjas, et see on 1,8 i.e., mis peaks olema juba sissepritsega, mitte enam karburaatoriga ja jõudu paar hobust rohkem.

Igatahes oli Alfa Romeo 75 päris eriline auto, mis oli ikkagi loodud parimas cuore sportivo vaimsuses. Tagavedu, ideaalne kaalujaotus tänu tagatelje juurde viidud käigukastile ja sidurile. Autol oli ka tollel ajal innovatiivne pardaarvuti, mis jälgis mootori tööd ja andis võimalike vigade puhul sellest juhile teada.

Foto: osta.ee oksjonikeskkond

Hetkel on selle auto hind vaid 270 eurot, aga “osta kohe” hinnaks on 8300, seega käärid on veel päris suured.

1972. aasta Peugeot 304 kabriolett

Ilmselt kõige erilisem ja lahedam oksjoniauto hetkel Eestis. Stiilne ja kahekohaline lahtine Peugeot .

Müüja kirjutab, et auto on komplektne, aga vajab restaureerimist. Mootor käib ringi, aga muid tehnilisi täpsustusi pole. Armatuurlauast puudu kell ja raadio. 

Autol olemas nii pehme- kui ka kõvakatus. Piltide järgi ei ole sõiduk väga hullus seisus, aga ilmselt ikkagi korralik projekt. Kui lõpuks korras, siis rõõmu aastateks.

Kuidas osta?

Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis ostmiseks on võimalik kasutada Auto24laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse kohustus.

Kasko on mõistlik riskide hajutamiseks, aga Auto24laenu puhul saab ise valida kas teha kasko või millistel tingimustel. Nii vanade ja eriliste autode ostmisel on igal juhul mõistlik täpselt välja arvutada, kas taastamiseks ja muudeks kuludeks on finantse piisavalt või käib projekt üle jõu.

Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.