Inbanki blogi

5 kasutatud autot, millega hallist massist tõeliselt eristuda

Foto: auto24.ee

Sügise ja talve vääramatu lähenemine tähendab, et peagi hakkame siin rubriigis ka asjalikke ja praktilisi autosid vaatama.

Vananaiste suve oodates on aga paslik teha veel üks ring ägedate autode maailmas. Valisime välja viis sellist sõidukit, mille soetamine tekitab teie sõpruskonnas palju küsimärke ja raske ratsionaalsustõve all kannatavate inimeste varjatud kadedust.

Alltoodud (unistuste) autode arvestuses on näiteks auto24liisingu paindlikud kaskotingimused eriti olulised, mistõttu püüdsime jääda 15 000 – 25 000 euro vahemikku. Muus osas oli pigem fantaasiavoor. Nagu näha, siis sõelale jäid ikkagi pigem sportlikud autod.

Toyota FJ Cruiser

Foto: auto24.ee

FJ Cruiser tundub kui kontseptauto, mille joonised tõsteti kogemata kausta “Läheb tootmisesse” ja enne kui keegi jõudis sekkuda, oli tekkinud teatav müügiedu ning tulemus on kuulutuse lingil näha.

Tegelikult on FJ Cruiser 20. sajandi lõpul alanud retro-stiili tulem, mille käigus sündisid sellised autod nagu näiteks Chrysler PT Cruiser ja Volkswagen New Beetle. FJ Cruiseri puhul on inspiratsiooni allikaks legendaarne Toyota maastikuauto FJ40.

4-liitrise bensiinimootoriga auto jätab kaheukselise mulje, aga tagauksed on täiesti olemas ja avanevad nagu Rolls-Royce’il! Samas ei saa neid avada ilma esiuksi eelnevalt lahti tegemata. Turvakaalutlus või disaini võitis funktsionaalsuse?

Tegemist on väga võimeka maastikuautoga, millel piisavalt luksust peal. Kõike ümbritseb muidugi odavapoolne plastik nagu tolleaja ameeriklastele kohane.

Samas ei ole see probleemiks, sest noh, vaadake seda väljast – see lööb silme eest nii kirjuks, et plass sisu mõjub lausa vajaliku tasakaaluna.

Maserati Quattroporte

Foto: auto24.ee

Tegelikult oli välja valitud üks 4200 GT kupee, aga selle kuulutus oli ööpäevaga muutunud mitteaktiivseks. Seega jäi sõelale üks sõna otseses mõttes neljaukseline ehk Quattroporte.

Arvestades tootjamaad, ajalugu ja jagatud südant, on need Maserati 4,2-liitrise mootoriga autod  omamoodi Ferrarid (F136 mootoritüüpi kasutasid näiteks Ferrari F430 ja 458 mudelid). Aga mitte sel moel nagu Rolling Stones’i tribüütansambel on omamoodi rollingud vaid pigem nagu Pink Floyd – samaväärne elamus ja võimekus. Lihtsalt, kõigile tuntud edetabelihitte on vähem.

Selle mootori hääle vastu ei saa ükski sakslane ning võimalus sadade ühesuguste Audide ja BMWde vahel oma Quattroportega lõriseda on väärt vähemalt poolt seda vaeva ja muret, mis autoga kahtlemata kaasneb.

Eeldada üle kümne aasta vanuselt itaalia luksussportsedaanilt muretust on sama ennatlik kui loota, et Püssirohukeldris esinev Rolling Stones tähendab tõepoolest baarijärjekorras Keith Richardiga kohtumist.

Aga kas ma juba ütlesin, et need hetked, kui auto on töökorras, naeratus näolt ei lahku?

Jaguar XKR

Foto: auto24.ee

Suures plaanis on tegemist Maserati-laadse juhtumiga – juba ainuüksi Jaguari ostmine eraldab sind hallist massist. Kui mudelitähises on olemas suur R täht, siis jätate suurema osa hallist massist ka kiirelt tahavaatepeeglisse.

Multifunktsionaalsem oleks XJR luksussedaan, aga kuna Maserati valikusse jõudis juba üks “praktiline” auto, siis Jaguari puhul võtsime kabrioleti.

Klassikaline inglise sportauto, mille ülelaadur pärineb Eatonilt ameerikast, käigukast Mercedeselt, tuled Valeolt Prantsusmaalt ja süütelahendus jaapanlaste NGK’lt – tõeliselt globaalne auto.

Ligi 400 hobujõudu, hele nahksisu, värske õhk – tark inimene valmistub suveks juba varakult.

Kui auto seisukord vastab tõele ja see pole näiteks olnud ära uppunud (päritolumaa: Ameerika), siis võib kahtlustada ka investeeringuväärtust.

Alfa Romeo Giulietta Veloce

Foto: auto24.ee

Sportlik luukpära, mis tihti ei jõua sõidusõprade radarile. 240 hobujõudu läbi esirataste on täiesti pädev, et pista rinda nii Volkswagen Golf GTI, Škoda Ocatvia vRS või Ford Focus ST’ga.

Algselt QV lisatähisega märgitud sportlik versioon Giuliettast muudeti mõned aastad tagasi Veloceks.

Iseenesest mõistetavalt on selle auto peamine eripära tema mark. Legendaarne Alfa Romeo on harvaesinev vaatepilt meie liikluses nagunii, matt-metallik Veloce ilmselt ainuke. Seetõttu jätate te tähelepanuta faktid, et tegemist on suhteliselt mudeliea lõpul oleva autoga ning ka koostekvaliteet pole võib olla maailma tippklassist.

Ja siis need punnsilmad. Kui teile meeldib, tore. Aga see disainimeeskond, kes need disainis ja siis omakeskis heaks kiitis, loodetavasti memuaarides kunagi kirjutavad, milliste medikamentide toel see visuaal sündis.

Õnneks viibite te enamiku ajast rooli taga ja tulesid näevad teised, ilmselt ka tagatulesid.

Lexus IS F

Foto: auto24.ee

Oot, mingi suvaline Lexus ju? Või kas on? Vaadake neid summutitorude otsi, kenasti üksteise peale laotud. Esitiibades õhuvõtuavasid näete? Need pisikesed detailid näitavad ära, et midagi suvalist siin pole.

Lexusele ikka meeldib aeg ajalt erinevates klassides vanu tegijad kiusata ning IS F oli vastus BMW M3 ja Audi S4 mudelitele. Tõeline sleeper, millel on kapoti all vabalthingav 5-liitrine V8 mootor ning 423 hobujõudu.

Karmides sõidutestides saavutaks vanad olijad ilmselt võidu, kasvõi juba pikemaajalise kogemuse pärast. Igapäevastes tavaoludes vaevalt tekib tunne, et võimsust on vähe.

Kui võtta eelduseks, et tohutu võimsus ei ole röövinud Lexuse vastupidavust, siis lisage see auto omale ostunimekirja. Haruldasem ja erilisem kui konkurendid.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.