Inbanki blogi

5 hunti lambanahas: soodsad, luksuslikud, märkamatud ja väga võimsad

Foto: Auto24

Hunt lambanahas ehk sleeper – võimas auto, millele peale vaadates ei oskaks seda arvatagi.

Seekord valisime välja luksuslikumad, millega oleks mõnus igapäevaselt liigelda ja vajadusel ka nautida auto võimekust. Arvestama peab, et selline sleeper ei ole kindlasti odav pidada, ei kütusekulu, ega ka remondi osas. Seega, kui sa pole valmis aegajalt oma autole suuremaid kulutusi tegema, siis ära parem osta.

Kui oled valmis ja sul on selleks ka raha, siis on tegu kahtlemata väga mõnusa sõidukogemusega igas olukorras.

BMW X5 4,8is, 2005. aasta, 8500 eurot

See on ainuke linnamaastur selles valikus ning väärib kohta siin tabelis, sest seda 360-hobujõulist maasturit toodeti ajal, kui isegi linna- ja luksusmaastur oli enamike jaoks arusaamatu kombinatsioon.

Foto: Auto24.ee

BMW’le omane kõrge viimistlusaste, 4,8-liitrine mootor ja rohkelt hobujõude on visuaalselt äratuntav vaid asjatundjatele. Tavasilma jaoks on see lihtsalt üks BMW X5.

Arvestades, et auto tühimass on 2,2 tonni ja see kiirendab 0-100 km/h kõigest 6,1 sekundiga, siis arvata võib, et kütust kulub palju. Keskmine on märgitud tehase poolt 13,5 liitrit sajale, linnas 18,7 liitrit. Aga arvestada tuleb, et see on NEDC ajastu, mitte WLTP, seega on kulu pigem suurem.

Foto: Auto24.ee

Muus osas on tegemist luksusmaasturiga. Varustuse nimekiri on väga pikk ja enamik tollel ajal saadavast on peal. Kirjas on, et auto on korralikult hooldatud, aga eks selle üle otsustab juba ostja ise.

Mercedes-Benz E55 AMG, 2000. aasta, 10 5000 eurot

Nagu kõigi selles nimekirjas olevate autode puhul, siis asjatundja saab aru, et see ei ole takso. Kui mitte muidu, siis E55 pagasiluugil annab teatud vihje.

Foto: Auto24.ee

Tavalise inimese jaoks on see suur ja olgem ausad, päris kole pereauto. Aga praktiline, sest pagasiruumi on kõvasti ja kõik pere ja kola mahub peale. Käigukas on ka automaadiga, mida veel tahta.

Kui vaadata kapoti alla, siis seal on peidus midagi väga mittepereautolikku. 5,4-liitrine V8 mootor, millel on võimsust 354 hobujõudu ja kiirendus 0-100 km/h 5,9 sekundit. Tühimass on eelmise autoga võrreldes palju väiksem, kõigest 1810 kg.

Foto: Auto24.ee

Seda enam paneb imestama kütusekulu, mis linnasõidul on kuulutuse järgi isegi rohkem kui BMW’l. Kirjas on 19,4 liitrit sajale. Keskmine on siiski väiksem ja jääb 12,8 liitri juurde.

Imestama paneb auto väike läbisõit, aga samas on olemas kõvasti hooldusarveid ja ka lisavarustuse nimekiri on pikk. Eks huviline saab müüjalt ise kõike küsida, aga sleeperi nime on see E55 kindlasti ära teeninud.

Audi S6 Avant, 1996. aasta, 8399 eurot

Selle Audi puhul me räägime juba klassikust, esialgu küll hinnanguna, aga aasta pärast, ehk 2021 saab sellest ka ametlikult noorklassik. Natuke rahulikum, kui kaks eelmist, aga äge mõnes muus mõttes.

Foto: Auto24.ee

Mootoriks taaskord V8, millel mahtu “kõigest” 4,2 liitrit. Autol on legendaarne Quattro nelikvedu, mis viib isegi automaatkastist hoolimata auto 0-100 km/h 7,1 sekundiga. Mitte rajult kiire, aga mõnusalt käbe.

Tänu sellele on ka kütusekulu väiksem, eriti linnasõidul on märgitud kuluks 15 liitrit, keskmine 12,5 liitrit saja kilomeetri kohta. Samas, olgem ausad, et kui hakkate sellistes autodes kulunumbreid lugema, siis pigem jätke ostmata, säästate närve.

Foto: Auto24.ee

Selle auto kõige suurem eelis on selle seisukord. Omaniku sõnul on tegemist peaaegu ideaalses seisukorras S6’ga, millel vaid väiksed kasutamisest tulenevad jäljed interjööris.

Tehniliselt ja kere osas on aga tegu perfektse sõidukiga, lausa näituse seisukorras olevaga. Kõlab ju hästi, äkki isegi investeering?

Jaguar S-Type R, 2002. aasta, 10 000 eurot

Ainuke britt siin sakslaste mängumaal, aga täiesti võrdne konkurent. Konkreetne on Black Edition mudel, mis on veidike pahelisem ja võib isegi ajsatundmatu silma puhul kahltust äratada, et äkki see on kiire auto.

Foto: Auto24.ee

Mootoriks 4,2-liitrine V8, mis kompressori abil toodab 395 hj hobujõudu. See on vaid 5 hj vähem kui pakkus sama ajastu BMW M5. 541Nm abil lendab Jaguar 0-100 km/h kõigest 5,6 sekundiga. Aastal 2002 oli see kõva sõna. M5, millel oli “vaid” 500 Nm, tegi seda 5,1 sekundiga.

Selle auto kasuks räägib, et just on tehtud mootori kapitaalremont väärtuses 7000 eurot, seega äkki on vähemalt mootori pool tulevikus muretu. Jäävad muidugi kõik muud Jaguari hädad.

Foto: Auto24.ee

Igatahes on R-Type väga cool viis ringi liigelda ja hallist massist eristuda või siis selle massi eest väga kiirest ära sõita.

Audi S6 V10, 2008. aasta, 8400 eurot

Valikusse mahub veel üks Audi S6, sest vaadake seda! See näeb välja nagu auto, millega viiakse lennujaamast külalisi hotelli või kultuuriminister sõidab selle tagaistmel teise linna kohtumisele.

Foto: Auto24.ee

Aga kui kapoti lahti teed, siis vaatab sealt vastu põhimõtteliselt sama mootor, mis Lamborghinis. 10-silindriga (!) 5,2-liitrine monstrum, mis nelikveo ja 435 hobujõu toel viib sind seisust kuni 100 km/h 5,2 sekundiga.

Kütusekulu? Suur, väga suur. 19,4 linnas, 13,7 keskmine, aga mida sa V10 mootorilt ikka ootad. Kõiges muus on see Audi – ilus sisu, kvaliteetselt ehitatud ja täiesti-täiesti märkamatu.

Foto: Auto24.ee

Konkreetne auto tahab saada natuke tähelepanu pidurite osas ja veermikus, aga see ongi hea käeharjutus, et kas su käsi on valmis selle auto jaoks rahakotiraudu avama. Kui kohe tundub, et väga ei raatsi, siis jäta ostmata. Kui aga tahad 8000 euro eest Lamborghinit, siis osta ära!

Foto: Auto24.ee

Kuidas osta?

Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis kõikide nende sleeperite ostuks on võimalik kasutadaAuto24laenu mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse kohustus.

Eriti see viimane on antud autode puhul oluline, sest sellistel sõidukitel ei ole see ilmselgelt soodne.

Samas tuleb veelkord meelde tuletada, et nende autode pidamine ei ole odav lõbu. Seega viimaste säästude eest ei ole mõtet neid osta.

Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.

Märksõnad: , , , , , , , ,

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses