Zoom-Zoom: Kuidas lühikesest fraasist sai osa Mazda filosoofiast?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Mazda

“Zoom-Zoom” on Mazda jaoks praeguseks palju enamat kui reklaamfraas. Ometigi see 2000. aastal just sellena alustas.

Algselt Põhja-Ameerikas kasutatud fraas on meie keeli panduna “põrr-põrr”, mida lapsed mudelautodega mängides teevad. “Zoom-Zoom” viitab Mazda püüdlusele toota autosid, mis kutsuvad täiskasvanutes esile lapselikku elevust.

USA reklaamikampaania töötas nii hästi, et seda sumisevat sõna hakati järjepanu pruukima ka igal pool mujal maailmas. Ka Eestis. Ilmselt kõlab see fraas nii mõnegi maarjamaalase peas lapse sosiseva häälega – nii, nagu seda telereklaamist sai kunagi kuuldud.

Heli sisaldavates reklaamides, see tähendab siis tele ja raadio omades, on “Zoom-Zoomi” juurde mängitud mõnikord Jibril Serapis Bey samanimelist lugu, mis kõlas hulk aastaid varem valminud Capoeira võitluskunstist rääkivas filmis “Only the Strong”.

https://www.youtube.com/watch?v=W04qtiG9_Fo

Seda, kui sügavale on ligi paarkümmend aastat käibel olnud fraas Mazda organisatsioonikultuuris juurdunud, iseloomustab fakt, et oma pikaajalise tehnoloogia arenguvisiooni nimeks pandi mullu “Sustainable Zoom-Zoom 2030” ehk humoorika toortõlkena “Jätkusuutlik põrr-põrr 2030”.

Muu hulgas võib sellest dokumendist lugeda näiteks, et Mazda jätkab pingutusi sisepõlemismootorite arendamiseks, sest bensiini- ja diiselmootorid jäävad maailmas peamiseks autode jõuallikaks veel paljudeks aastateks ja selliste mootorite keskkonnasõbalikumaks muutmine annab õhku paisatava süsinikukoguse vähendamiseks globaalselt suurima panuse.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.