Finnlines testis Neste Marine 0.5 kütust laevadel ja mootorid ei vajanud enam nii tihti hooldust

Finnlines testis selle aasta alguses oma laevadel Neste uut keskkonnasõbralikku kütust Marine 0.5, mille põlemisel tekib vähem heitmeid ning kümnekonna päeva jooksul ei pidanud firma üldse kütuse ja kütusesüsteemi hoolduse peale mõtlema. Kogu kütusesüsteem töötas tõrgeteta ja ilma seniste tihedamate hooldustsükliteta.

Finnlines, mis on üks juhtivaid laevandusettevõtteid Läänemerel, veab lasti ja reisijaid, teenindades kliente nii Läänemere ja Põhjamere piirkonnas kui ka Põhja-Hispaanias. Rohkem kui 150 iganädalase väljumisega on ettevõttel ulatuslik rahvusvaheline võrgustik. Lisaks meretranspordile pakub Finnlines sadamateenuseid Soomes Helsingis, Naantalis ja Turus.

Heitmete vähendamiseks ja ülemaailmse IMO väävlisisalduse piirmäära järgimiseks otsustas Finnlines katsetada Neste RMG 0.5 kütust ühe oma laeva – Finnmasteri – pardal. 1998. aastal ehitatud M/V Finnmaster on ro-ro tüüpi kaubalaev kogumahutavusega 12 251 tonni ning tegutseb Suurbritannia ja Soome vahel.

Test ja järeldused

Neste RMG 0.5 laevakütust testiti Finnmasteri pardal reaalsetes töötingimustes 2020. aasta jaanuaris Wärtsilä 16V46B peamasinas kaheteistpäevase perioodi jooksul. Selle aja sisse jäi umbes 230 töötundi. Test algas kütuse vahetusega seniselt HSFO IFO 380-lt Neste RMG 0.5-le. 

Järgmise kahe päeva jooksul vahetati kütteõli filtri elementi kaks korda ning puhastustsüklid langesid 388 puhastustsüklist 24 tunni jooksul ühe puhastustsüklini kahe tunni jooksul.

“Me ei pidanud üldse mõtlema kütusele ja kütusesüsteemile. Üllatusi ei olnud. Samuti ei märganud me lekkeid kütuse sissepritsepumpadest, pihustitest ega kõrgsurvepumpadest, nagu näeb tavaliselt HFO-st madalama viskoossusega kütusele üleminekul. Mootor töötas normaalselt väikese ja suurema töökoormusega ning mingeid kõrvalekaldeid ei olnud,” ütles Finnmasteri peainsener Martin Ubei-Kon.

Neste Marine 0.5 laevakütus on vaid Neste enda hangitud komponentidest rafineeritud ning tagab seega ühtlase kvaliteedi, mis võimaldab laevadel ja personalil töötada tõhusamalt. Kütust toodetakse Porvoo rafineerimistehases. Paljud Läänemere laevad ongi praeguseks juba Neste Marine 0.5 kütusele üle läinud.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.