Neste blogi

KLM plaanib Neste abiga vähendada järsult oma süsinikujälge kütusega, mille toormaterjal pärineb köögist

Hiljuti tuli Eestis esimesena müügile täielikult taastuvallikatest valmistatud kütus MY Renewable Diesel, kuid sarnast tehnoloogiat kasutab Neste ka lennukikütuse tootmisel, kus see annab samuti ligi 80% ulatuses süsinikujälje vähendamise. Lennufirma KLM otsustas kasutada seda puhast ja keskkonnasõbralikku kütust oma kodulennuväljalt Schipholist väljuvate lennukitega.

KLM ostis Nestelt taastuvallikatest valmistatud kütust Amsterdami Schipholi lennujaamast startivatele lennukitele. Üks põhikomponent sellise kütuse valmistamiseks on kasutatud küpsetusõli, mis saadakse toitlustusettevõtetelt. See vähendab süsinikuheitmeid kuni 80%, sest fossiilset päritolu naftat jääb selle võrra vähem maapõuest välja võtmata. 

SAF ehk jätkusuutlik lennukikütus segatakse fossiilset päritolu toorainest valmistatud kütusega, et see vastaks kõigile vajalikele lennukikütuse sertifikaatidele ning seda saab kasutada lennujaama olemasolevas infrastruktuuris säilitamiseks ja pumpamiseks.

KLM tarbib seni mujal Neste tehastes toodetud SAF kütust, kuni Hollandis Delfzijlis saab valmis uus Neste rafineerimistehas. Ehituse tähtajaks on 2022. aasta. Hollandi uus tehas valmib KLM-i ja teiste partnerite toel ning hakkab KLM-i tarbeks tootma 75 000 tonni taastuvatest allikatest keskkonnasõbralikku lennukikütust. 

Praegu on Neste SAF toodangu maht aastas ligi 100 000 tonni, kuid aastaks 2022 plaanitakse toodangu kasvu miljoni tonnini.

KLM-il on hetkel käimas ka kampaania “Lenda vastutustundlikult”, millega kutsub lennufirma kõiki oma kliente ärilende tehes vähendama süsinikujälge. Neste kasutab ka ise seda võimalust oma ärilendude tegemiseks ning kõik teised saavad samuti liituda vastava programmiga.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.