Neste blogi

Veel üks autotootja kinnitas jäätmetest ja jääkidest toodetud kütuse sobivuse uue põlvkonna diiselautodele

Volkswagen Tiguan

Volkswagen andis uue põlvkonna 4-silindrilistele diiselautodele ametliku loa parafiinsete kütuste kasutamiseks. Otsus puudutab sõidukeid, mis on toodetud pärast 2021. aasta juunit.

Volkswageni bensiini ja diislikütuste valdkonna juhi prof dr Thomas Garbe sõnul peab lubatud parafiinne diislikütus vastama Euroopa kütusestandardile EN 15940. Mitmed sellele vastavad kütused on täna tootmises.

Märksõnad, mis parafiinsele diislile viitavad, on C.A.R.E diesel, NEXTBTL ja HVO. Need hiljuti välja arendatud kütused sisaldavad biokomponenti, mis lubavad märkimisväärset, 70–95-protsendilist CO2-säästu võrreldes tavalise diisliga. 

“Keskkonnasõbralikumate kütuste kasutamine uutes Volkswageni mudelites annab meie klientidele kõikjal Euroopas võimaluse oluliselt vähendada sõidukite CO2 emissioone nii pea, kui need on kohalikul turul saadaval,” märkis Garbe.  

Volkswagenite edasimüüja Møller Auto hinnangul on trend autoturul liikumas elektriautode suunal, kuid oodata on nõudluse kasvu ka kasutatud autode järele.

“Selgelt on näha huvi kasvu pistikhübriidide ja elektrisõidukite vastu ning uute autode ostjate hulgas on rohkem hakanud tooni andma ärisektor. 2022. aastal valitakse kindlasti keskkonnasõbralikumaid sõidukeid ning uute autode soetamise vastu on huvi suur, mida pärsib vaid toodete saadavus, kuna tarneajad ei ole veel oluliselt lühenema hakanud. Alanud aasta saab olema edukas ning oodata on nõudluse kasvu jätkumist kasutatud autode turul, kus diiselautode valdkonnas aitab heitmeid vähendada taastuvdiislikütus,” kommenteerib Møller Auto Tallinn OÜ esindaja Meelis Miländer.

Lisaks Volkswagenile on parafiinse diislikütuse kasutamiseks ametliku heakskiidu andnud Citroen, Ford, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault ja Volvo sõiduautode ja kaubikute osas; Caterpillar, Cummins, DAF, Daimler, Iveco, MAN, Steyr, Scania and Volvo busside ja veokite osas; ning Agco, Caterpillar, Deere ja Hitachi rasketehnika osas. Et heakskiidu andmiseks tuleb tootjatel taotleda sertifikaate sõidukimudelite kaupa, on parafiinse diislikütuse kasutamist lubavate automarkide nimekiri pidevas täienemises. Värskeimat informatsiooni tasub alati küsida tootjalt või autoesinduselt. 

Parafiinne diislikütus on Eestis levinud kvaliteetse kütuselisandina, selle kättesaadavus fossiilsest toorainest vaba vedelkütusena suureneb 2022. aastal.

Eestis hakkas parafiinne diislikütus laiemalt levima alates biolisandi kohustuslikuks muutumisest, mil HVO võeti kasutusele tavalise diislikütuse kvaliteetse biolisandina. 

“Eristada tuleb siiski biodiislit ehk FAMEt, mis ei ole parafiinne diislikütus ning mis kõikidesse diiselmootoriga masinatesse ei sobi. Parafiinne kütus on HVO ja see sobib kasutamiseks kõikide diiselmootoritega, sealhulgas vanemate masinatega,” kommenteeris Neste Eesti hulgimüügijuht Urmas Kuuse.

Urmas Kuuse märgib, et parafiinse diislikütuse puhul tasub teada, et see sobib nii fossiilse kütuse lisandiks kui ka täiesti iseseisva kütusena kasutamiseks. “Lisaks on parafiinne diislikütus sisepõlemismootoriga masinates kohe kasutamiseks sobiv ning ei nõua autoomanikult täiendavaid lisainvesteeringuid sõidukisse,” ütleb ta.

Neste oli esimene, kes kliimateadliku tarbimise populariseerimiseks 2019. aasta sügisel alustas Eestis 100% parafiinse diislikütuse müüki. Valitud tanklatesse jõudis see Neste MY Renewable Diesel´i nime all, mis on toodetud patenteeritud NEXBTL tehnoloogiaid kasutades täielikult taastuvatest toorainetest.  

“Sisuliselt on Neste MY näol tegemist HVOga puhtal kujul, selle tooraineks on biojäätmed, jäägid ja prügi. HVOd on võimalik toota ka mis tahes taimsetest õlidest ja loomsetest rasvadest, kuid maksimaalse keskkonnasääst saavutatakse, kui võtta kütuse toorainena kasutusele toiduainetööstuse tootmise ülejäägid, kasutatud küpsetusõli, saepuru jne,” selgitab Urmas Kuuse. 

Neste MY süsinikujalajälg on 12 g CO2e/km, kui sõita autoga, mille kütusetarbimine on 5 l/100 km. Fossiilne diislikütus koormab keskkonda keskmiselt 151 g CO2e/km. Seda võrdlust aluseks võttes tekib Neste MY kütuse tarbimise kogu elutsükli jooksul kuni 90% vähem kasvuhoonegaase kui fossiilse kütusega.

(Metoodika kütusetarbimise elutsükli  emissioonide ja emissioonide vähendamise arvutamiseks põhineb ELi taastuvenergia direktiivil 2009/28/EC)

2022. aastal jätkab ettevõte investeerimist Neste MY Renewable Diesel™ müügi laiendamisse Eestis. Kevadeks on see kütus müügile toodud igasse kolmandasse Neste tanklasse, kokku vähemalt 21 tanklasse üle Eesti.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.