Peugeot' blogi

Minevikust tänapäevani: kuidas jõudsime Peugeot’ linnamaasturiteni, mida linnas tihti kohata võib?

Foto: Peugeot 3008

Peugeot praeguses mudelivalikus püüavad koheselt pilku linnamaasturid. 2008, 3008 ning 5008 on tänu oma silmapaistvale disainile, Premium-klassi sõidumugavusele ja praktilisusele vägagi populaarsed ning meie tänavatel tihe nähtus. Milline on olnud autotootja teekond auhinnatud linnamaasturiteni?

Kuigi linnamaastureid võib lugeda tänapäevaseks trendiks, saame Peugeot puhul suure inspiratsiooniallikanna võtta tootja võidukat autospordiajalugu. Tolmu, kruusa, muda ja pori pole Prantuse lõvid kunagi kartnud. Alustada võime 1960ndatest, mil Peugeot võitis mudeliga 404 suisa viiel korral kuulsa ning keerulise Ida-Aafrika Safari ralli.

Astume kakskümmend aastat edasi ning meenutame hea sõnaga kõigile teada-tuntud 205 T16 mudelit. Lisaks maailmameistritiitlitele legendaarses ning peadpööritavas B-rühmas, tegi „lõvikutsikas“ ilma ka Pariisi-Dakari rallil, võites katsumutserohke võistluse kahel korral.

Paarikümne aastase pikkuse pausi järel naases Peugeot tagasi ralliradadele 2008 linnamaasturist inspireeritud 2008 DKR võistlussõidukiga. Kolm aastat tagasi tuli kätte ka Dakari võit!

Esimeseks Peugeot masstoodangumaasturiks oli aga 4007. Rikkaliku varustusega ning unikaalse välimusega linnadžiip püsis tootmises aastatel 2007-2012 ning oli põhiliseks teerajajaks praegustele linnadžiipidele. Talle järgnesid juba tänapäevasem 4008 ning 3008 esimene põlvkond.

Praeguse generatsiooni Peugeot linnamaasturid on disaini poolest aga indu saanud Peugeot’ kuulsatest ideeautodest – viie aasta tagusel Pariisi autonäitusel esitletud „Quartz“ on olnud siin põhiline suunanäitaja.

Saabub 3008

Tänaseks üle 60 auhinna võitnud Peugeot 3008 nägi ilmavalgust täpselt üksteist aastat tagasi ning oli muuhulgas esimene auto maailmas, millele pakuti diisel-hübriidajamit. Nagu ka 5008, võis esimest 3008-t võtta pigem mahtuinversaalina kui crossover-ina.

Põlvkonnavahetus toimus kaks aastat tagasi ning võitis Peugeot’le koheselt ka Euroopa Aasta Auto tiitli, seda tänu oma silmapaistvale disainile, heale hinna ja kvaliteedi suhtele ning suurepärastele sõiduomadustele. Muide, 2020. aasta alguses on oodata 3008 plug-in hübriidi nii 2- kui 4-veolisena

Maasturipere pesamuna 2008 tootmist alustati 3008 populaarsuse tuules aastal 2013. Kuigi masinat ei pakuta nelikveolisena, lubab selle Grip Control veojõukontroll hõlpsalt läbida ka kõige raskemad teeolud. 2008 väikesed mõõtmed ning läbimõeldud ergonoomika võimaldavad pisimaasturit käsitleda nii linna-kui tavadžunglis imelise hõlpsusega. 2020. aasta esimeses kvartalis saab Peugeot 2008 ka täiesti uue ilme ning ka uue jõuallika, kui traditsioonilise 2008 kõrval jõuab turule ka e-2008, mis on varustatud elektrimootoriga.

Suur vend 5008 alustas oma eluteed mahtuniversaalina. Suurtele peredele suunatud auto pakkus ülimalt suurt mahutavust, panipaikade rohkust ning kasutajasõbralikkust. Ning kõike seda sõidukogemuse arvelt kompromisse tegemata. Temaatikat jätkati ka mudeli uue versiooniga aastal 2017. aastal, ent seekord kombineeriti mahtuniversaali olemus koos populaarse krossoveride trendiga. Tulemuseks on vägagi omapärase välimusega linnamaastur, mis on mõõtmetelt omas klassis suurim, kõrgema kliirensiga ning suudab mahutada kuni 7 istekohta kolmes reas, sealjuures 2.reas kõik istmed eraldi reguleeritavana.

Märksõnad: , , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.