Tulevik ei pea olema igav! Kolm juhiabi tänapäeva autodes, mida varem võis näha vaid ulmefilmides 

Praegu võib iga autotootja reklaamidest kuulda tipptasemel ja kohati ulmeliselt kõlavatest turvasüsteemidest, uusimatest tehnoloogilistest saavutustest ja kõigest muust, mis peaks autoga sõitmise lihtsamaks ja mugavamaks muutma.

Mõistagi on erinevate autotootjate turvasüsteemidel vahe, kuid üldiselt võib kindel olla, et kui hädapidurdus on sõidukil olemas, toimib see sama hästi nii saksa kui ka jaapani autos. Selliste uue põlvkonna juhiabide demonstreerimiseks sobib hästi näiteks uus Peugeot 508 SW.

Muretu sõit ka pilkases pimeduses

Eestis kestab pime periood ligi pool aastat, mis tähendab, et siinsed autojuhid on hämaras sõitmise ja kaugtulede kasutamisega rohkem harjunud kui lõunapoolsete riikide juhid. Kuid ka kõige kogenum autojuht võib pimedas sõites sattuda olukorda, mis päevavalguse käes probleeme ei valmistaks.

Kui automaatsed kaugtuled on juba praktiliselt iga uue mudeli varustuses, siis infrapunakaamerad on tänaseni kuulunud peamiselt luksusautode pärusmaale.

Peugeot 508 on varustatud Night Vision infrapunasüsteemiga, mis aitab pimedal ajal ja piiratud nähtavuse korral tuvastada nii teel liikuvaid jalakäijaid kui ka loomi ning annab neist autojuhile piisavalt varakult märku, et juht jõuaks reageerida. 

Isejuhtivus: lihtsalt reklaamitrikk või päriselt olemas? 

“Knight Rideri” tasemel täieliku isejuhtivuseni on kogu autotööstusel tänaseni veel tükk maad minna, kuid erinevate juhiabide koostöös on juba täna võimalik sõita sedasi, et auto teeb suure osa tööst juhi eest ära. 

Adaptiivse püsikiirusehoidja, Stop & Go süsteemi ja reahoidja koostöös on autod võimelised ise pikivahet, rida ja ühtlast kiirust hoidma, vajadusel ka tihedas liikluses. Selleks on auto esiosasse paigutatud radar, mis ümbrust pidevalt kaardistab, analüüsib ning süsteemile vajalikku informatsiooni kogub.

Parkimine pole kunagi nii lihtne olnud

Parkimisabid ja -kaamerad on olemas juba praktiliselt igal uuel sõidukil, kuid täisautomaatne parkimine on laiema avalikkuseni alles jõudmas.

Sellise tehnoloogiaga ei ole parkimismanöövri sooritamiseks vaja teha muud, kui lihtsalt nuppu vajutada. Kui autojuht on käiguhoobade abil vastava funktsiooni käivitanud, võtab kogu manöövri eest vastutuse enda peale süsteem: otsib sobiva parkimiskoha, kiirendab, pidurdab ja keerab rooli. Juhil pole sealjuures vaja kordagi protsessi sekkuda. Kusjuures parkimisabist on abi ka parkimiskohalt välja sõites.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.