Kuidas SEAT enda hübriid- ja elektrimootoreid tehasest lahkumata karmides oludes testib?

Fotod: SEAT.

Teadagi peavad uued sõidukid enne meieni jõudmist läbima hulga katseid, et veenduda nende vastupidavuses ja ohutuses. Täpselt sama tee käib läbi ka SEAT enda hübriid- ja elektrimootoritega, mis pannakse proovile kõige ekstreemsemates ilmastikutingimustes. 

Mootoritega viiakse läbi erinevad testid, et analüüsida nende reaktsiooni mõnevõrra ebaharilikes olukordades – näiteks kõrgete külma- ja soojakraadide juures. Ning nende katsete tegemiseks ei ole vaja isegi tehasest lahkuda. 

Nimelt on SEATi Martorelli tehnikakeskuses selleks ettenähtud kambrid, kus siis sõidukite mootorid karmides tingimustes testitakse. 

Sõidukite testimine tehases

SEATi inseneri Vicente Sancho sõnul on sõidukite esimeseks jõukatsumuseks minek kambrisse, kus on temperatuur -40 kraadi. Alustatakse auto esiklaasile vee piserdamist, pärast mida jäetakse sõiduk 10 tunniks kambrisse seisma. “Me tahame näha, kui kaua kulub elektri- või hübriidmootoril täielikult jäise esiklaasi sulatamiseks,” selgitas insener. 

Vicente istub autosse, lülitab kliimaseadme sisse ja 20 minuti jooksul sulab tuuleklaasil olev jääkiht täielikult. Lisaks nendele testidele kontrollib meeskond, kas kõik komponendid töötavad sellel temperatuuril ideaalselt, et isegi Antarktikas sõites oleks autol 100% jõudlus.

Järgmise sammuna viiakse auto kõrvaltuppa, mille on hiiglaslikud ventilaatorid kütnud 60 soojakraadini. Samuti on kambris valgusepaneelid, mis tekitavad sarnase intensiivsuse, nagu oleks kõrbe päikese käes. 

“Selline test on vajalik kõigi komponentide vastupidavuse kontrollimiseks äärmisel kuumusel. Selleks, et auto taluks üle 50º temperatuuri, ei pea elama keset kõrbe. Samuti on oluline kontrollida auto võimet taluda ultraviolettkiirgust ja tagada seeläbi nii värvi kui ka muude elementide kvaliteet, ”selgitas Vicente.

Samuti on võtmetähtsusega kõrgustes läbiviidavad katsed. “Mõned autojuhid ei pruugi kaaluda oma sõidukitega 5000 meetri läbimist, kuid see on vältimatu sellistes riikides nagu Mehhiko, kus SEAT on tugevalt kohal”, ütles Vicente. Sellises situatsioonis pidi autosid testiv meeskond läbima ka spetsiaalse tervisekontrolli ning ei tohtinud üle 3000 meetri piiri ületada. 

Kõrgemale minnes tuleb mängu juba tehnika ja robot ning võtab inseneridelt töö üle. Robotile antakse simulaatoriruumist käsk, mis ajab probleemideta auto Mont Blanc mäe tippu. Jällegi loomulikult tehasest lahkumata.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.