SEAT

Kuidas käib ühe uue mudeli kamuflaažiga maskeerimine?

Fotod: SEAT.

Uue mudeli arendamine on protsess, mis nõuab disaineritelt ja inseneridelt aastaid pühendumust. Kõigele lisaks on see töö, mis peab kuni mudeli avalikustamiseni toimuma täieliku saladuskatte all.

Vaid päevad enne uue Leoni ülemaailmset avalikustamist esitleti mudelit Barcelona linnast ja modernistlikust kunstist inspireeritud kamuflaažis.

Kamuflaaži tehnika pärineb esimeses maailmasõjas sõjalaevade maskeerimiseks kasutatud tehnikast nimega Dazzle Camouflage. Maskeering seisnes selles, et laevadele värviti mustad ja valged geomeetrilised kujundid, et sedasi nende piirjooni hägustada ja vaenlasi segadusse ajada.

Kusjuures kamuflaaže disaininud kunstnikud ammutavat tollal inspiratsiooni just kubismi stiilis maalid. Sama põhimõtet rakendatakse ka autosid maskeerides.

Uue Leoni – maskeeringuga – esmaesitlusel ammutati kamuflaaži jaoks inspiratsiooni murtud plaatide tehnikat, mis sarnaneb väga mõne mosaiigiga.

Kui tavapäraselt on SEAT nagu teisedki autotootjad oma prototüüpide ja testfaasis mudelite maskeerimiseks kasutanud vaid musti ja valgeid toone, siis Leoni puhul kasutas SEAT esimest korda erinevaid värve. Eesmärgiks oli auto piirjooni võimalikult ebaselgeks muuta.

Lisaks esteetilisele küljele on kamuflaazil ka vägagi praktiline külg. Nimelt suudab auto katmiseks kasutatav materjal – spetsiaalne vinüül – pidada vastu ekstreemsetele ilmastiku- ja sõidutingimustele. Seetõttu testitaksegi autosid alati just maskeeringuga, eriti kui on vaja uut mudelit näiteks väga külmas või kuumas keskkonnas proovile panna.

Uue Leoni katmiseks kulus 20 meetrit vinüüli ning kuigi sõiduki aknaid ei saa mõistagi täielikult katta, on need kaetud mikroperforeeritud kihiga, mis võimaldab auto seest välja näha, kuid mitte vastupidi. Vinüül paigaldatakse autole 45-kraadises kuumuses, et seda auto kujuga kõige paremini sobitada.

Mõistagi tuleb erilist vaeva näha just nende sõiduki detailidega, mida uue põlvkonna puhul enim on muudetud. Leoni puhul olid nendeks esi- ja tagatuled ja mitmed kerejooned. Selleks peabki kamuflaaž võimalikult eripärane ja kaootiline olema – ainult sedasi on võimalik sõiduki tegelikku välimust pealtvaatajate eest päise päeva ajal varjata.

Märksõnad: , ,

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.