Mercedes-Benz EQA – taskukohane nauding elegantsest elektriautost

Mercedes-Benz EQA näol on tegu äärmiselt õnnestunud sõiduomaduste ja elegantse disainiga kompaktse elektriautoga.Fotod: Daaniel Roos

Hommikune tipptund. Suuremahulised Tallinna tänavate rekonstrueerimised on oktoobrikuise liikluse pea peale keeranud ning autode rivi on ummistanud Pärnu maantee viadukti kuni Liivalaia tänava ristmikuni. Elektrilise Mercedes-Benz EQA omanikuna on sul aga priviligeerituna võimalus kasutada ühistranspordi radasid ning kogu aja- ja närvikulu jääb selja taha.

Elektriauto ei ole enam tulevik vaid on juba väga reaalne alternatiiv sisepõlemismootorile. Seda enam, kui igapäevased sõidud on valdavalt linnasisesed. Mercedes-Benz EQA elektriline sõiduulatus on 428 kilomeetrit, tänu millele võib julgelt planeerida ka pikemat reisi.

Praeguseks on ka laadimistaristu juba piisavalt hästi arenenud ning vajadusel saab tanklas kohvipausi nautides kiirlaadimisjaamas akud laetud 32 minutiga 10 protsendi pealt 80 protsendi peale ja sinu meeldiv teekond võib muretult jätkuda.

Kena välimus ning nägus sõitjateruum

Kui elektriautod umbes 15 aastat tagasi tasapisi uuesti maailma vallutama hakkasid, kippus nende disain olema kas pisut liiga futuristlik või siis lihtsalt äärmiselt ebatavaline. Seetõttu ei suutnud nad oma visuaali ja kesise sõiduulatuse tõttu just liigselt ostjaid ligi meelitada. Nüüd sarnanevad need autod õnneks juba nii-öelda konventsionaalsete sõidukitega.

Ka EQA puhul ei pruugi kogenematum silm vahet teha elektrilisel versioonil ja sisepõlemismootoriga eksemplaril (GLA). Loomulikult on esimene iluvõre erinev, kuna elektrimootor ei vaja nii palju jahutust ning tuuletakistuse vähendamiseks puudub harjumuspärane võrestik. Tagatulesid ühendab omavahel efektne LED-riba ning seetõttu kolis ka numbrimärk tagaluugil alla poole.

Kogu auto sisemus on Mercedesele kohaselt hästi viimistletud ja luksuslik. Armatuuri lahendus on EQA ja GLA puhul identne ning ei ole mindud ülemäära futuristlikuks.

Kaks kõrgresolutsiooniga ekraani loovad terava pildi ning reageerivad hästi puudutusele. Kuvatavat infot saad kergelt enda jaoks kohandada ning kogu kasutajaliides (MBUX) on mugav kasutada. Suurimaks üllatajaks on kompaktse linnamaasturi ruumikus – isegi tagumises reas jagub täiskasvanutele piisavalt nii pea- kui ka jalaruumi.

Sõiduomadused paremad kui sisepõlemismootoriga autol

Kas elektriauto sõidab tõepoolest paremini ja mõnusamalt? Jah! Ja selleks on ka mitu head põhjust. Elektrimootori puhul on kogu võimsus (pöördemoment) alati saadaval ning minek äkiline ja ühtlane. Kiirendusvõime tundub rooli taga märgatavalt teravam võrreldes enamus bensiini või diiselmootoriga versioonidest. Puuduvad nii turbo-viivitus kui ka käiguvahetuste jõnksud.

Kõige nauditavamaks osaks on peaaegu igasuguse müra puudumine – salongis on meeldiv vaikus, kui seda just Mercedese kvaliteetse helisüsteemiga ei soovi täita. Kogu see hääletu liikumine vajab küll algul pisut harjumist, ent peale mõningast elektrilist kulgemist kaob igasugune soov kuulata diiselmootori laginat või bensiiniajami urinat. Maanteesõidul säilib vaid õrn rehvi- ning tuulemüra.

Suure akupaki tõttu on auto küllaltki raske, kuid sõiduomadustele mõjub see pigem positiivselt. Kuna akud paiknevad põhja all, siis on ka raskuskese madal, mistõttu püsib EQA hästi teel. Ka võib kindel olla, et möödasõitudel pole tarvis peljata talviseid lumevaale maanteel, sest Mercedes lõikab neist läbi justkui kuum nuga sulavõist. Rohkem massi ei ole alati paha! Eriti, kui see on kavalalt ära jaotatud.

Privileegid linnaliikluses

Üks pisike, ent oluline detail kerkib Mercedes-Benz EQA juures esile just pealinna teid ja tänavaid kasutades. Nimelt pooldab Tallinn jõuliselt heitemevaba liikumist, mistõttu on elektrisõidukite omanikele jagatud teiste liiklejate ees teatud privileege.

Registreerides auto Tallinna vastavas registris, on sul võimalus kesklinna tsoonis tasuta parkida. See on eriti meeldiv juhul, kui kodu või kontor asub antud piirkonnas. Samas ei pea ka õhtul teatrisse või restorani minnes meeles pidama, kas parkimine sai peale pandud või mitte.

Lisaks on sul õigus kasutada ühistranspordi radasid, mis tipptundide ajal annavad märgatava ajalise võidu. Seda just eriti suurema liikluskoormusega sõlmedes, kus liikumise ajaline vahe võib olla lausa kümme ja enam minutit. Ära jääb suuremal hulgal närvirakkude kaotust ning see tüütu ummikutes üksikute meetrite kaupa veeremine. Liikumine on hääletu, mugav ning kiire.

Miks just EQA?

Mercedes-Benzi elektriline pesamuna EQA suudab oma hinna poolest konkureerida edukalt ka niinimetatud “rahvaautodega”, pakkudes samas elegantset disaini ning kõrgtasemelist viimistlust.

Tulevase elektriauto omaniku rõõmuks toetab riik nullheitega sõidukite ostu 5000 euroga, tänu millele muutub soetusmaksumus veelgi taskukohasemaks.

Kompaktsed mõõtmed muudavad EQA just linna tingimustel mõnusalt kasutatavaks, ohverdamata sealjuures ruumikust ning praktilisi kasutusomadusi.

Peaaegu hääletu sõidukogemus ning auto ergas liikumine on vaid puhas nauding ning tänu elektrimootori efektiivsusele on ka energiatarbimine madal, mis väljendub tagasihoidlikes igakuistes arvetes. Lisaks on hetkel Vehos EQA 250+ mudelid saadaval väga hea erihinnaga.

Head sõiduomadused ja elegantne disain

Mercedes-Benz EQA näol on tegu äärmiselt õnnestunud sõiduomaduste ja elegantse disainiga kompaktse elektriautoga. Hoolimata väiksemapoolsetest välismõõtmetest on salong väga ruumikas ning kvaliteetne. Sõiduomadused on mäekõrguselt üle sisepõlemismootoritega versioonidest ning vilgas kulgemine toimub peaaegu täielikus vaikuses.

Tänu üle 400 kilomeetri ulatuva laadimisvälba ei pea EQA olema pere niiöelda teine auto vaid sobib ka ainsaks sõiduvahendiks. Linnas või linnalähedal elavate inimeste jaoks tundub elektriauto juba praegu oluliselt mõistlikum, kui sisepõlemismootoriga sõiduk. Mercedes-Benz EQA hinnaklass muudab selle preemiumklassi sõiduki paljudele kättesaadavaks ning toob jooksvad kulud tänu madalale energiatarbimisele küllaltki madalale. Tulevik on juba täna!

Põhjalikuma informatsiooni Mercedes-Benz EQA kohta leiad SIIT.

EQA arvudes

  • Võimsus: 140 kW (pöördemoment: 375 Nm)
  • EQA 250: keskmine elektrikulu kWh/100 km: 15,7; keskmine CO2 heide g/km: 0.[1]
  • Elektriline sõiduulatus: 428 kilomeetrit (NEDC)1
  • Maksimaalne laadimisvõimsus (DC): 100 kW
  • Akude energiamahutavus: 66.5 kWh
  • Laadimisaeg minutites kiirlaadimisjaamas*: 32

* Laadimisaeg 10-80%, laadides alalisvooluga kiirlaadimisjaamas toitepingega 400 V, minimaalne voolutugevus 300 A.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.