Sisuturundus

Kütuse hind paneb appi karjuma: vaheta siis auto hoopis selle sõiduvahendi vastu!

Kvaliteetse ja sinu vajadustega kooskõlas oleva elektrilise tõukeratta ostmine nõuab kindlasti pisut süvenemist. Tegemist on üsna arvestatava investeeringuga, mida ei tasuks kergekäeliselt teha.Foto: Voltride

Ajal, mil kütuse hinnad kerkivad enneolematutesse kõrgustesse, tahaks kahe käega peast kinni haarata ja “Appi!” hüüda, sest punktist A punkti B liikumine nõuab üha rohkem raha. Õnneks on aga kevad käes ja täpselt paras aeg endale üks tore elektri jõul töötav sõiduvahend soetada – säästad nii raha kui loodust.

Kvaliteetse ja sinu vajadustega kooskõlas oleva elektrilise tõukeratta ostmine nõuab kindlasti pisut süvenemist ning aega ja mõttetööd. Tegemist on üsna arvestatava investeeringuga, mida ei tasuks kergekäeliselt teha. Selleks, et suures valikus paremini orienteeruda ja endale täpselt see õige e-ratas valida, anname pisut nõu ja soovitame mudeleid, mis kõik saadaval Voltride poes. Esmalt mõtle põhjalikult läbi, milleks sa e-liikurit vajad – milliseid vahemaid läbid ja millistel teedel liikuda soovid.

1. Igapäevaseks tööle-trenni-koju sõitmiseks

Siis, kui plaanid ratast igapäevasteks tööle-trenni-koju sõitudeks kasutada, on sul vaja kerget ja praktilist ratast, mille aku kestaks piisavalt palju, et vahemaid läbides ei tuleks päeva jooksul laadimise pärast muretseda.

Suuremal osal elektrilistel tõukeratastel jääb suurim kiirus 25 km/h juurde, kuid igapäevaseks sõitmiseks tihedas linnaliikluses piisab sellest rohkem kui küll. Kindlasti peaks arvestama ka reegliga, et alates 1. Jaanuarist .2021 tohib linnaliikluses elektrilise tõukerattaga kiirust arendada kuni 25 km/h. Antud piirkiirus on seatud  kõikide liiklejate ohutust ning turvalisust silmas pidades. Mõistlik rehvimõõt igapäevaseks kulgemiseks linnatänavatel on 8-10 tolli.

E-ratast valides tuleks kindlasti mõelda ka selle kaalule ja kas seda annab kokku voltida. Eriti oluline on see siis, kui igapäevaselt on vaja mööda treppe ronida või ühistranspordiga sõita. Sellisel juhul oleks nutikas valida endale mõni kergem ja kompaktsem mudel 

  • GPad Joyride ja GPad Joyride Eco
    Joyride ja selle väiksem vend Joyride Eco on tänu oma 10“ CST rehvidele ning laiale platvormile, kus ka kõrvuti jalgadel seismine probleemiks ei ole, nii kiirel kui ka aeglasel tempol sõitmiseks väga sujuv. Pehmust annavad esimene amort ning õhkkummid, mis toimivad konarlikul pinnal suurepäraselt lisa vedrustusena. Ohutuse eest hoolitsevad eesmine ja tagumine LED tuli. Joyride on kokkupakitav elektritõukeratas, mida mugav vajadusel treppidest tassida või ühistransporti võtta. 
    Need mudelid on loodud pikkadeks sõitudeks linnas, pargis või ka raskemal pinnasel. Olenevalt mudelist on masin varustatud kas 10Ah või 13Ah akuga. Kui väikseim aku (36V,10Ah) viib sõitja kuni 30 km kaugusele, siis suurima aku (48V,13Ah) läbisõit ulatub lausa 45 km juurde. Aku suurusest sõltumata pole ka tõusud ei 350W (Joyride Eco) ega ka 500W(Joyride) mootori jaoks probleemideks.
  • Xiaomi Pro 2
    Xiaomi M365 Pro 2 mudelil on 300W mootor, 25 km/h tippkiirust ning sõiduulatust ideaalsetes tingimustes ligi 45km. Pro 2 on varustatud ka esi, taga ning külgedel paiknevate helkuritega, mis vastavad viimastele Euroopa nõutele ning standarditele. Kui lülitada sisse esituli, lülitub põlema ka tagumine pidurituli. Vajutades pidurit, hakkab tagumine tuli vilkuma.
    Xiaomi M365 Pro 2 ekraanilt näeb kogu vajalikku infot: kiirust, kiirusastet, aku laetust, tulede aktiveeritust jms. Kiirusastmeid on Xiaomil kolm ning need on piiratud järgnevalt: 5km/h, 20km/h ning 25km/h.  Xiaomi kaaluks on 14,2 kg.

2. Mõnusateks matkadeks looduses

Pole midagi toredamat kui nädalavahetusel või puhkuse ajal linnakära ja -tolm seljataha jätta ning nina metsa või mere äärde suunata. Selliseidki väljasõite loodusesse saab edukalt teha e-tõukerattaga. Seikluse planeerimisel tuleks lihtsalt eeltöö ära teha ja arvestada sellega, et teatud aja tagant on vaja akut laadida. Siinkohal on üks tähtsamaid asju ratta sõiduulatus.

Keskmiselt jääb elektriliste tõukerataste sõiduulatus umbes 20 kuni 40 km kanti. Kuid on selliseidki mudeleid, mis suudavad ühe laadimiskorraga läbida kuni sadakond kilomeetrit. Paraku on aga nii, et mida suurem sõiduulatus, seda suurem on ka ratta kaal, sest suurem aku kaalub rohkem.

Kõigil elektrilistel tõukeratastel on erinev kandevõime. Täiskasvanud inimese rattal võiks minimaalne mootori võimsus olla 250-350W. Kui kehakaal on üle 100 kilo, oleks mõistlik valida sobiv mudel alates 500W mootoriga. Kui sinu tee viib tihti asfaltteest kõrvale, peaks arvestama, et rehvid oleksid vähemalt 10 tollised.

Foto: Voltride
  • Inokim Ox Hero
    Inokm OX. on tõukerataste seas “SUV” ehk nö elektriliste tõukerataste maastur, mis on valmis tööd rügama nii linnas asfaldil kui metsateel. Tagumise ratta sees asuv 1000W mootor ja võimas liitium-ion aku võimaldavad Inokim OX Herol jõuda kiiruseni 45 km/h ja sõiduulatuseni kuni 40 km. Kui sellest jääb väheks, on olemas ka suurema akuga mudel OX Super, mille sõiduulatuseks on 80 km. Inokimide LCD ekraanilt on näha kiirus, odomeeter, käik, viimase sõidu pikkus ja aku olek. Samuti saab nupu ja ekraani abil muuta järgmiseid seadeid: püsikiiruse hoidja, automaatne välja lülitamine (kui mingit aega tõukeratast ei liigutata) ning tulede ja ekraani valgustust.
  • Speedway 4
    Minimotors Speedway 4 on sobiv elektritõuks neile, kes otsivad suure  läbisõiduvõimekusega masinat ning mis saaks hakkama nii raskemal kui kergemal pinnasel. Tänu 10″ õhkkummidele ning esi- ja tagaamortidele on sõitmine pehme ning sujuv. 600W tagumine mootor saab hakkama peaaegu kõigi tõusudega, mida teekond ühele sõitjale pakkuda võib. Pikad sõidud muudab veelgi mugavamaks Speedwayle omane lai platvorm, mis sobib ka suurema jalanumbriga kasutajale. Kindlasti väärib mainimist, et Speedway 4 mudel on varustatud suunatuledega.
  • GPad Foxen V3 
    GPad Foxen V3 mudel erineb eelmise generatsiooni Foxenitest aku suuruse poolest (18Ah). Foxen V3 on 10“ ratastega  „elektrirebane“, mis suudab ette võtta ka järsud mäed isegi siis, kui sõitja on kaalukamat sorti. 60V ja 18Ah aku kombineerituna 2x1000W mootoritega annab Foxeni kasutajale pika ning jõulise sõiduelamuse. Foxen on varustatud nii esi- kui tagaamortidega, hüdrauliliste ketaspidurite ja tuledega (ees ja taga). Aku laadimine 0 kuni 100 protsendini võtab aega 10 tundi ja pärast seda saab taas läbida kuni 60 km pikkune ringi.

3. Eksklusiivse tehnika austajatele

Juhul, kui sulle meeldib eksklusiivsus ja luksuslikum pill paneb silma särama, siis tuleks oma sõiduriist tippmudelite hulgast valida. Sellised e-tõukerattad on tavaliselt vedrustusega varustatud ning lisaks on neil suurem mootor, väga vastupidav aku ja kvaliteetsed pidurid. Taolise rattaga on nii mugavam kui turvalisem sõita.

Tugevama jõudlusega elektritõukerattad arendavad väga kõrget sõidukiirust ( isegi kuni 100 km/h) ning ülisuurt sõiduulatust. Mõnel neist on isegi kaks mootorit ja supervõimas aku. Sellise kategooria parima tõukerattaga võib vabalt ühe laadimiskorraga sõita kuni 110 kilomeetrit.

  • GPad F3 Max V2
    GPad F3 Max V2 on kui superkangelane, kellele võid loota igas olukorras. See pole midagi muud, kui ebainimlikult kiire, võimas ning eluohtlikult sõltuvust tekitav elektriline tõukeratas. GPad F3 Max V2 on varustatud suurte 11“ ratastega ning veavad mõlemad, nii esimene kui tagumine ratas. 2x2500W (Eestis piiratud 1kW peale) mootorid veavad selle masina kuni kiirusteni 100 km/h (Eestis piiratud 25 km/h peale) ning 36Ah aku sõiduulatuseks on ligemale 100km. Igapäevase masina laadimise pärast ei pea kohe kindlasti muretsema, pigem ehk korra või kaks nädalas. Rääkides võimsaimatest tõukeratastest mis kunagi tehtud, on GPad F3 Maxi V2-l kindlasti olemas vajalik amortisatsioon ning pidurdusjõud, et hoida selle kasutajaid ebameeldivatest konarustest või aukudest teel. Olenemata oma suurusest, saab F3 Max V2 tõukerattal kokku voltida nii käepidemed, kui ka tõukeratta enda. 
  • Inokim OxO
    Oxo’l on kaks mootorit, mistõttu on sellel parem kiirendus ja suurem tippkiirus 65 km/h. Inokim on suutnud Ox’il välja arendada nii hea vedrustuse, et isegi suurel kiirusel ei võta paar teekonarust või auku jalga värisema. Rattal on õli ketaspidurid, mis on täpsed ja konkreetsed. Kahte 1000W mootorit toidab 60V 25.6Ah aku. 
    OX’i vedrustuse asendit on võimalik muuta: kõrgemale tõstes on sõit pehmem (halva pinnase korral) ning madalamale lastes on on tõukeratas stabiilsem ja sobivam suuremate kiiruste jaoks. Inokimide spidomeetri ekraan ja elektrooniline gaasihoob on viidudpöidla alla ja on üks kõige mugavamaid kogu tõukerataste maailmas. LCD ekraanilt on näha kiirus, odomeeter, käik, trip ja aku olek. Samuti on võimalik kolme nupu ja ekraani abil muuta järgmiseid seadeid: püsikiiruse hoidja, automaatne välja lülitamine (kui mingit aega tõukeratast ei liigutata) ning tulede ja ekraani valgustust.
  • DUALTRON Thunder
    Dualtron Thunder on maailma üks kiiremaid ja võimsamaid elektrilisi tõukerattaid, mis on varustatud Lõuna-Korea firma Minimotors poolt tõukerataste juures kasutusele võetud ABS-piduritega, et tagada sõitja turvalisus. Sõidumugavust lisavad 9-astmelise jäikusega amortisaatorid ning laiad 11-tollised sisekummita tänavarehvid. Tõuksile saab paigaldada ka off-road rehve. Standardvarustuses on elektriline pidurdus koos pidurdusenergia taaskasutamisega, ABS-õlipidurid mõlemal rattal.
    Thunderile annavad moodsa ilme integreeritud LED-tuled ees ja taga, lenksutorul ning ka tõuksiplatvormi all. Thunderile saab lisada sõrmejälje lugejaga luku, et igaüks sellega sõitma ei pääseks.
Foto: Voltride

4. Midagi pere pisematele

Lapsel on samuti väga mugav e-rattaga kooli ja trenni vahet sõita. Vanemaid säästab see pidevast “taksojuhi” staatusest, lapsele annab hea võimaluse iseseisvalt oma käike planeerida. Mida siis lapsele ratast valides peaks silmas pidama?

Kõige tähtsam on see, et laps tajuks selgesti – elektritõukeratas ei ole üksnes uljalt ringirallitamise vahend, vaid päriselt liikluses osalev sõiduk. Sellega on võimalik üsna kiiresti sõita ja nii võib mitmeid ohte kaasneda. Enne ostu peab olema kindel, kas laps ka tegelikult aru saab, mida tähendab turvalisus ja ohutu liiklemine, alles siis on ta elektrilise liikuri soetamiseks küps.

Liiklusseadus näeb ette, et lapsevanem peaks jälgima lapse kohusetunnet ja valmisolekut (reeglina alates 10-eluaastast). Laps võib sõita kõnniteel, õuealal, kergliiklusteel, rattarajal ja -teel. Sõiduteel sõitmine on keelatud ja alla 16-aastased on kohustatud sõites kiivrit kandma.

  • GPad Svan
    GPad Svan võib välja näha kui väike tõukeratas, kuid tema sisu on midagi enamat. 8“ rattad jõuavad teid vedada kuhu iganes. Lisades baasvarustusse ka 5Ah lisaaku, võib oma sõidudistantsi pikendada kasvõi planeedilt Maa väljapoole. Elektriline tõukeratas Svan on varustatud lihtsa kokku voltimise süsteemiga, mis muudab tõukeratta kaasas kandmise ülimalt lihtsaks ning mugavaks. Ka sõitmine õhtupimeduses pole enam probleemiks. GPad Svan on varustatud juhtrauda integreeritud võimeka LED lambiga. Kõigele eelnevale lisaks, kasutatakse tõukeratta rehvidena nn „honeycomb“ ülesehitusega täisrehve – mille purunemisvõimalus on nullilähedane. 
  • Xiaomi 1S
    Tegu on Xiaomide mudeliseeriast pärit keskmise masinaga, millel 250W mootor, 25 km/h tippkiirust ning sõiduulatust ideaalsetes tingimustes ligi 30km. S1 on varustatud ka ees, taga ning külgedel paiknevate helkuritega, mis vastavad viimastele Euroopa nõutele ning standarditele. Kui lülitada sisse esituli, lülitub põlema ka tagumine pidurituli.
    Xiaomi 1S ekraanilt näeb kogu vajalikku infot: kiirust, kiirusastet, aku laetust, tulede aktiveeritust jms. Kiirusastmeid on Xiaomi 1S mudelil kolm: 5 km/h, 20 km/h ning 25 km/h. 
    Uus regenereeriv pidurdussüsteem toodab nüüd energiat sõiduulatuse tõstmiseks mitte ainult pidurdamisel vaid ka vabajooksul. Mi Home apist saab igaüks vastavalt vajadusele seadistada regenereeriva süsteemi astet, ehk seda, kui palju masin ennast pidurdamise või vabajooksu ajal laeb. Tõukeratas kaalub kõigest 12,5 kg.

Kellel e-tõukeratas juba olemas, peaks selle enne sõiduhooaja algust üle vaatama ning korda seadma. Kõige lihtsam on lasta teha seda professionaalidel. Voltride hoolduses saab lasta ka tõukeratast puhastada ning lisavarustust osta. Samuti on seal olemas hoiustamise teenus lühemaks või pikemaks perioodiks, kasvõi üle talve. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.