Kuri kolmik, kelle süül võib mõnus autosõit hoopis tervise ära rikkuda!

Et saada kätte kogu tolm, tuleks appi võtta seade nimega Tornador.Foto: Shutterstock

Autode pesu ja puhastuse puhul keskendutakse sageli vaid välisilmele ning sõiduki salong jääb tähelepanuta. See võib tekitada ebameeldivusi nii omanikule endale kui teistele reisijatele ning halvimal juhul rikkuda seesmised pinnad jäädavalt või hakata mõjuma sõitjate tervisele.

Räägime kurjast kolmikust – tolm, mikroobid ja allergeenid.

Klaasid, armatuurlaud, ventilatsiooniavad, istmed, vaibad ja põrandamatid on vaid mõned sisepinnad, kuhu tolm, mustus ja praht aja jooksul kogunevad. Kuna tolm on kasvulavaks nii allergiatekitajatele kui mikroobidele, siis võib see ohustada reisijate tervist ja heaolu. Seestpoolt puhastamata klaasid võivad vähendada nähtavust, moonutada nähtavat või niiske ilmaga koguda kondentsi. Seetõttu tuleb hoolitseda selle eest, et sõiduk ka seestpoolt korralikult puhtaks saaks. 

Alustuseks tuleks autost eemaldada kõik üleliigne, sh ka suurem prügi. Põrandamatid ja istmed on esimesed detailid, mis tuleks tolmuimejaga üle käia. Tolmuimeja peab olema võimas ning selle korpus asetsema autost maksimaalselt kaugel, et mitte tolmu tagasi autosse keerutada.  

Selleks, et kätte saada kogu tolm, tuleks appi võtta seade nimega Tornador. Seade puhub kompressorist tulevat õhku eri nurkade alt ning toimib seetõttu tolmuimejast tõhusamalt. 

Auto põrandalt tuleb eemaldada sinna kogunenud vedelik, niiskus ja mustus. Tekstiili puhul kehtib reegel, et mida kauem on see jäänud puhastamata, seda keerulisem on sealt mustust eemaldada. Vahel on plekk tekstiili nii palju kahjustanud, et enam ei saagi algset olukorda taastada. 

Üldjuhul tuleb siin appi tekstiilipesur, millega saab tekstiilpindu puhastada sügavalt kiudude vahelt – pesur lahustab mustuse veega ja imeb selle endasse. Selleks tuleb kanda pinnale puhastusvahend, mis mustust lahustab. Et pääseda sügavamale kiudude vahele, tuleb kasutada ka erinevaid harjasid, pintsleid ja teisi töövahendeid.

Seejärel tuleb üle käia plastpinnad – mikrofiiberlapile kantakse puhastusainet, millega käiakse pinnad üle. See eemaldab ligi 90 protsenti tolmust. Viimased 10 protsenti peidab end peenemates nurkades ja kitsamates vahedes, kuhu lapiga ligi ei pääse. Et ka sealt tolm kätte saada, tuleb taas appi võtta Tornador, pintsel ning muud spetsiaalsed vahendid. 

Akende puhastamiseks läheb vaja kahte lappi – üks märg ja teine kuiv. Alustatakse enamasti esiklaasist, sest see on kõige suurem, mustem ning olulisem klaaspind. Tänapäeva autodel on siseõhufiltrid, mis hoiavad kinni suurema väljast tuleva tolmu, aga peenem tolm tuleb ikkagi sisse ning see puhutakse otse klaasile. Paljud ei tea, et esiklaasile ladestuvad päikese toimel ka armatuurist lenduvad osakesed ja õlid. See on üks põhjus, miks esiklaas nii rasvane on.

Kui auto puhastamine on juba lõpule jõudmas, käiakse viimase lihvina plastpinnad üle plastivärskendajaga, mis taastab pindade värvi ning annab UV-kaitse, mis omakorda kaitseb edasise tuhmumise eest. Hooldatud plast ei võta nii kiirelt ligi tolmu ning auto püsib kauem puhtana. 

Kokkuvõttes on selline põhjalik puhastus kasulik pikemaks ajaks ning niipea ei ole vaja auto salongi tolmuimejaga üle käia!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.