Auto24 blogi

Väga heas korras Volga, BMW ja Mercedes-Benz. Millise valiks sina?

Fotod: auto24.ee

Nädalavahetuse kuulutustesse viskab juba hoolega hobiautosid ja klassikuid sisse. Näha on, et hooaeg ei ole enam kaugel. Valisime välja kolm väga erinevat autot, millega saab kohe sõitma hakata ja vähemalt piltide järgi ei pea suuri töid niipea tegema.

Neid kõiki ühendab ka kaks halba omadust. Lisainfot selliste “maasikate” kohta tahaks ikka palju rohkem saada, müüjad on jäänud aga lakooniliseks. Seega lähtuvad meie hinnangud hinna ja piltide pealt. Teine asi ongi hinnad. Kõik kolm on päris kallid ja ilmselt jääbki üle loota, et mingeid suuri kulusid niipea ei lisandu.

BMW 318 E30, 1991. aasta, 7900 eurot

Kupeekerega E30’d on kenasti hinnatõusuteel, isegi väiksemate mootoritega. Sellel autol on peal 1,8-liitrine M42B18 mootor, millel 113 hobujõudu, aga tühimassi on ka kõigest 1090 kg.

Foto: auto24.ee

Auto on toodud Eestisse aastal 2016 ning sellest alates ei ole läbisõit väga märkimisväärne. Viimased ülevaatused on läbitud puhtalt ja LKFi leht ei näita ka kindlustuskahjusid. E30 fänn ilmselt oskab hinnata, kas siin on 7900 euro eest autot või mitte. Ilus on küll.

Mercedes-Benz E 260, 1985. aasta, 8400 eurot

Mercedes, mis kuulub seltskonda, keda nimetatakse langzeitauto’deks ehk siis periood 1980ndatel ja 1990ndatel, kus Saksa preemiumklassi tootjad nagu Mercedes, BMW ja Audi tegid autosid, mis pidasid hämmastavalt hästi vastu.

Foto: auto24.ee

See auto on toodud Šveitsist ning Eestis veel sõitnud pole. Läbisõiduks näitab 220 000 kilomeetrit, mille õigsuse kohta on raske midagi arvata, aga autot vaadates, miks ka mitte? Rida-6 mootor viib oma 160 hobujõuga Mersut edasi piisava väärikusega, kaldumata samas liialdustesse.

Auto, mis ilmselt hoiab oma hindu ning tõenäoliselt pakub ka muretuid kilomeetreid. Samas, seisukord on muidugi selline, et seda autot oleks talvises soolas patt leotada, seega ikkagi hobiauto.

Foto: auto24.ee

GAZ 24 Volga, 1984. aasta, 10 900 eurot

See auto mängib siin paljude nostalgiakeeltel mahedaid vikerviise. Omal ajal täitis see peamiselt kahte väga erinevat ülesannet. Volgad olid peamiselt kas taksod või siis ülemuste sõidukid.

Foto: auto24.ee

95-hobujõuline mootor ja 1820-kilone tühimass ilmselgelt mingit sportsedaanilikku kogemust ei paku. See auto on ikka rahulikuks kruiisimiseks pühapäevastel klassikute väljasõitudel. Tundub, et tegemist on väga hästi hoitud autoga või siis on see lausa renoveeritud.

10 900-eurone hind annab mõista, et müüja hindab autot päris kõrgelt. Kas ja kui palju on nõukogude autotööstus juba hinda kasvatama-hoidma hakanud, on raske öelda, aga kui hing igatseb kollektsiooni just sellist autot, siis ilmselt ise mõnda nullist taastama hakata odavam küll ei tule.

Foto: auto24.ee

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.