Kas mu sõiduk remonditakse või kantakse maha?

Suuremate avariide puhul hindab kindlustusselts auto väärtust ja seda, kui palju maksaks sõiduki remont. Vastavalt sellele tehakse otsus, kas auto kuulub taastamisele või mitte.Foto: Shutterstock

Pärast mõnda õnnetust tekib küsimus, kas sõiduk taastatakse või kantakse maha. Millest kindlustusselts otsuse tegemisel lähtub? 

Iga päev toob kaasa kümneid liiklusjuhtumeid, kus sõidukid vähemal või suuremal määral viga saavad. Suuremate avariide puhul hindab kindlustusselts auto väärtust ja seda, kui palju maksaks sõiduki remont. Vastavalt sellele tehakse otsus: kas makstakse kannatanule sõiduki väärtus välja või tasutakse õnnetuse tagajärjel tekkinud kahjustuste remondikulud.

“Üldreegel on see, et sõidukit ei taastata, kui taastamise maksumus ületab sõiduki väärtusest umbes 70 protsenti,” sõnab If Kindlustuse sõidukikahjude grupijuht Taavi Kruus. “Juhtumi põhiselt tehakse ka erandeid ning tuleb ette, et taastatakse sõidukeid, mille remondi maksumus on eelmainitud protsendist kõrgem.” 

Enamasti kantakse maha vanemad sõidukid

Remonttööde hinnad on samad, olgu sõiduk uus või vana. Vanemate autode turuväärtus võib aga olla nii väike, et isegi värvikriim uksel võib tähendada mahakandmist. Kui näiteks auto maksab 600 eurot ja ainuüksi värvikahjustuste parandus läheks maksma 400 eurot, tuleb mahakandmise piir kiiresti kätte. 

If Kindlustuse kogemus ütleb, et kallimate luksusautode täielikult hävinenuks kuulutamine ehk mahakandmine on pigem harv juhus – enamasti on mõistlikum lasta sõiduk korda teha.

“Hüvitis makstakse välja omanikule ehk liisingus olevate sõidukite puhul saab selle liisingufirma, kes siis vastutava kasutajaga hiljem edasi arveldab,” sõnab Kruus. 

Vraki võib ka endale jätta

Kui sõidukit ei remondita, siis hüvitatakse selle avariieelne väärtus. Omanik saab aga valida, kas annab avariilise sõiduki üle kindlustusele või jätab selle endale. “Sellest sõltub hüvitise suurus. Kui sõiduk antakse üle kindlustusele, siis hüvitatakse väärtus täielikult, kui aga jäetakse vrakk endale, siis on hüvitis vraki väärtuse võrra väiksem,” lisab Kruus. 

Parim lisakaitse oma neljarattalisele on kasko. If pakub nelja erinevat kaskokindlustuse paketti, millega saate tutvuda siin

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.