Kaua kulub kindlustusel aega õnnetusse sattunud auto kordasaamiseks? 

Remondiks on kindlustusseltsil oma lepingulised koostööpartnerid, keda puksiirijuht soovitada saab, aga lõpliku otsuse teeb selles küsimuses siiski klient ise.Foto: Shutterstock

Autoavarii on osa tüütutest olmemuredest, mille igaüks ilmselt võimalikult kiiresti selja taha jätta sooviks. Sellega kaasnevat närvipinget ja ärevust aitab aga maandada informeeritus sellest, kuidas kindlustusseltsiga asjaajamine käib ja kuidas juhtumi lahendamine ja autoremondi protsess välja näevad.

Kui auto on vigastatud, siis kõigile Ifi liikluskindlustuse klientidele tuleb puksiir autole tasuta järgi. Puksiirijuht oskab juba hinnata, kas viia see platsile ootama või töökotta, kui on lootust, et auto saab ka ära remontida. Remondiks on kindlustusseltsil oma lepingulised koostööpartnerid, keda puksiirijuht soovitada saab, aga lõpliku otsuse teeb selles küsimuses siiski klient ise.

“Inimeste jaoks on tegemist ühe juhtumiga alates asja vormistamisest kuni auto remontimiseni välja,” selgitab olukorda If kindlustuse sõidukikahjude grupijuht Taavi Kruus. “Tegelikult on seal aga kaks omaette peatükki: asja kindlustuses vormistamine ja töökojas auto remontimine.”

Vormistamine kiire, remont sõltub olukorrast

Vormistamine võtab üldiselt vähe aega. Selle protsessi alustamiseks tuleb esmalt teha Ifi iseteeninduses kahjuteade ja seejärel tuleb sõiduk remonditöökojas ette näidata. Seal hinnatakse, kui suured kahjustused autol on ja saadetakse vajalik remondikalkulatsioon kindlustusele.

Kui kalkulatsioon esitatud, vaatab kindlustusselts asja läbi. See võtab ka natuke aega sõltuvalt sellest, kas näiteks töökojaga on midagi vaja läbi rääkida. See, kui kaua aega sellele kulub, on muidugi väga juhtumipõhine. Kaskokindlustuse puhul suudab kindlustus Kruusi sõnul alates teatamisest seitsme päeva jooksul teha ära otsuse kolmveerandi juhtumite kohta.

Seejärel algab aga remont, mis väikeste probleemide puhul võib nõuda paar päeva, suuremate vigastuste puhul aga kauem. Seda põhjusel, et töökodades on tihtipeale järjekorrad ja vaja võib olla ka oodata varuosade saabumist.

Asendusauto võimalus

Kaskokindlustuse puhul saab klient poliisile osta ka asendusauto kasutamise võimaluse. “Asendusauto saamist aitab kindlustus korraldada. Asendusauto saab klient kas remonditöökojast, kui neil on pakkuda või rendifirmast, kellele vajadusel kliendi kontaktid edastame,” kirjeldab Kruus.

Kui klient soovib asendussõiduki ise võtta endale sobivast firmast, siis see tuleks kindlustusega kooskõlastada, et kulu oleks mõistlik. Kui on siiski juhtunud nii, et klient on auto võtnud kindlustusseltsiga kooskõlastamata, siis saab selle ikka hüvitada, aga tingimuseks on mõistlikkuse piiridesse jäävad kulud – seltsile on autorendihinnad enam-vähem teada.

Tasuta asendusauto võimalus käib muidugi ainult olukordade kohta, kus enda auto on kas remondis või liikumisvõimetu. Enamik kindlustusjuhtumitest on siiski sellised, kus auto on liikumisvõimeline ja asendusautot vajatakse vaid remondiperioodiks.

Üldine praktika on selline, asenduseks saab enda autoga sarnase sõiduki. Väikse auto puhul väiksema, keskklassi auto puhul keskklassi auto. Luksusautot asenduseks siiski ei pakuta.

Vahel on kliendil vaja erilahendust, konksu või midagi muud. Selles osas saab kindlustusseltsiga üldiselt kokkuleppele, peaasi et sõitja vajadused saaks rahuldatud.

Kui soovid oma autot ootamatuste vastu kaitsta kaitsta, siis vali siit endale sobivaima kaitsega kaskokindlustuse pakett.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.