Kuidas käib autokahju käsitlemine välismaal?

Foto:Shutterstock.

Õnnetus ei hüüa tulles. Pole vahet, kas liikled Eesti teedel või reisid mööda välismaad. Milline näeb välja kahjukäsitlemise protsess siis, kui avarii toimub mõnes teises riigis?

Kui tekib liikluskahju, tasub esmalt kohe sündmuskohal täita vorm “Teade liiklusõnnetusest” või jäädvustada avariipaik fotole ning kirjutada paberile avarii osapoolte informatsioon ja juhtumi asjaolud.

Kui oled õnnetuse põhjustanud ise, siis peab paluma kannatanul pöörduda sinu kindlustuse kohaliku esindaja poole.

If Kindlustus paneb südamele, et kannatanuna ei tohiks allkirjastada ühtegi paberit, kui vastutuse osas kindlad ei olda.

Igaks juhuks tasub veel tutvuda ja pildistada teiste osapoolte kindlustuspoliise ning teha sündmusest täiendavaid pilte. Seejärel võib kahjujuhtumiga seotud dokumendid Ifile saata.

Venemaa on kannatanute osas erijuhtum

Mõned riigid nagu näiteks Venemaa, nõuavad sõites rohelise kaardi olemasolu. Venemaal avariisse sattudes tuleb teavitada liikluskahjust Rohelise Kaardi bürood ning helistada kohalikku politseijaoskonda.

Järgnev protsess on samasugune nagu teisteski välisriikides, ent tasub teada, et kannatanu hüvitisi Eestis taotleda ei saa. Venemaal toimunud liiklusõnnetuste korral peab kannatanu pöörduma kahjunõudega otse kahju põhjustanud sõiduki kindlustuse poole. Kui põhjustad liiklusõnnetuse ise, tuleb kannatanule anda koopia enda rohelisest kaardist.

Kaskokahjude korral tuleb kindlustust viivitamatult teavitada ning vajadusel lähimasse remonditöökotta pöörduda.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.